Suck för katter...
Haha, ja jag känner faktiskt att jag trivs bättre med Cinkajou än någon av våra 4 katter…
I helgen skaffade vi 2 kattungar, maine coon, de är 13 och 12 veckor gamla, och lika stora som våra 13 åriga bondkatter, haha!
Men iallafall, jag har märkt lite fördelar med iller om man jämför med katt! Haha!
1. Katternas klor är som små nålar, och när de får för sig att hoppa upp på mitt knä, och missar och tar tag i mitt smalben… Aj, jag nöjer mig med ett aj… Cinka däremot har ju inga nålklor, de är faktiskt behagliga, hans klor!
2. Katter spyr spyr spyr och spyr. Haha! Jag minns min favoritaffish, en fin drake, så ramlade den ner en dag, jag lät den ligga på golvet tills jag kom hem… När jag kom hem så hade en viss katt spytt på den, så ja, det var ett minne blott
.
Och våra maine coon är ju långhåriga, och det jag möttes av när jag kom till datan nu var en stor spya med ett blad och en massa hår i, blä!
Nej tacka vet jag Cinka, han spyr minsann inte när han är frisk iallafall!
3. Illrar är på något sätt mer humoristiska! Asså, Cinka har ju en sån skön stil! Han får mig verkligen att skratta, medans katterna… hmm, jag vet inte, haha, svårt att förklara
Så ja, jag känner mig faktiskt mer bekväm med Cinkajou, kanske beror på att han är mattes gosegris, haha, men ändå 8D
Jag har aldrig haft kattor som spyr överallt eller kloar mig på benen, men jag har å andra sidan aldrig haft kattungar…faktum är att jag aldrig haft någonslags ungar alls, alla mina djur har varit omplaceringar! Jag har också reagerat över att kattor är ganska tråkiga/händelselösa i jämförelse med iller, men eftersom ingen av mina illrar är särskilt gosiga är kattor bra på det viset. Och t.o.m innekatter är ju rena semestern att ta hand om i jämförelse! Minns att jag gnällde när jag måste ta kattlådan då jag var fodervärd åt två kattor, men vad klagade jag på? Visst det stank men inget hamnade ju någonsin utanför!
#2: Vilken sötnos, vill också ha! Buhu för kattallergi! 
Owh! Jag vill också ha en egen katt :( Måste visa pojkvännen denna tråden ^^

Ska passa på att klämma in den här bilden också=D Min pojkväns mamma fick en Norsk skogkatt på 12veckor med stamtavla och allt. Hon som föder upp säljer bara till dem hon känner och dom som hon känner är ofta dom som ställer ut. Så eftersom hon va så liten så fick hon Hilma=) så söt och pratig av sig=D
#8: Hehe, vilken skojig bild, det ser ut som hon säger "förväntar du dig faktiskt att jag ska äta det DÄR"

#10: Haha, vilket minspel! Nu säger hon: "tja, det gick väl ner, men nästa gång får du hitta på något bättre"

Hon kanske blev sur för att vi försöker tolka hennes miner?! "du ska inte tro att du förstår dig på hur jag tänker!"

#13 hehe, vem vet
hon är glad igen iaf, går och bestämmer över deras lilla hund redan haha
tokage jag vill inte kalla dom där katterna för maine coon :S. Katter är roliga djur :) inget fel på dom ^^
#15 Vad menar du? =P
Ja, såklart de är! Kände bara för att skriva av mig lite när jag blev välkomnad av en kattspya vid datan, haha :'D
Helt off topic i en off topic-tråd nu, men.. :) Jag kom på en grej jag haft i bakhuvudet ett tag när jag sett namnet Cinkajou. Tror du det kan vara så att den som döpte honom (minns att du nånstans sa att han hette så när du fick honom) hade ap-rasen Kinkajou i huvudet när han/hon kom på det? C kan ju uttalas som k ibland. Paris Hilton har för övrigt, förutom iller, haft en kinkajou :P Det och betydligt intressantare saker kan man hitta på: http://en.wikipedia.org/wiki/Kinkajou ..bara en tanke :)

Gör om den till en länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Kinkajou

Sicka sötis-katter. Jag har också 4 katter. Två vuxna och två kattungar. Måste bara flika in att de ska inte kräkas. Då är det någonting galet. Kan vara maten eller någoning. Eller att de tvättar sig och får för mycke päls i munnen. I och med att de är långhår så prova att borsta igenom dem och se ifall det hjälper. Jag tycker att katterna och illrarna kompletterar varandra på något sätt. De är roliga, busiga och gosiga på olika sätt. Och med 8 illrar och 4 katter så är det iallafall alltid någon vaken som vill gosa med matte.