Såhär bor Cinka!
Japp, nu efter mååånga timmar, så har jag äntligen städat klart mitt rum, det blir storstädning varje vecka nu när Cinka och jag delar rum, haha!
Kan berätta att han har ca 7-8kvm bottenyta att springa på, men det är bara tillfälligt, för inom en månad (förhoppningsvis) så ska min stuga vara färdigbyggd. (en liten stuga som står på tomten, ca 7 meter ifrån stora huset). Och där ska jag, Cinkajou, och ödlorna bo! Blir som en liten liten lägenhet, med egen toalett, dusch, litet kök, och så. Och då får han mer yta att springa på!
Vill även tillägga att jag går ut på promenader med honom när jag får tid (vilket är ganska så ofta). En sån sprallig grabb kan ju inte vara på rummet hela tiden!
Aja, här kommer lite bilder så ni får se lite hur han bor med mig. Då huset inte är helt färdigbyggd på alla ställen, så får han inte gå fritt, eftersom han skulle försvinna direkt, utan mitt rum är speciellt färdiggjort så att han inte kan smita och försvinna!
Först ut en bild på min säng och man ser lite utav skrivbordet med dabbagam terrariet på. Cinka visar att min säng är jätteskön och jätterolig att leka i (särskilt att riva sönder madrassen, det är ju jättekul!) 
Sen kommer vi förbi dörren och till hans krypinbur. Den är inte så rolig än, men jag behöver lite ideér så jag kan hitta på något kul med den =). Han har alltid tillgång till den, och transportburen som står på. Om jag måste t.ex dammsuga rummet så stänger jag in honom i krypinburen lite snabbt så att han inte hoppar ivägen =)
Förbi krypinburen så kommer vi till min f.d garderob
. Bilden är dock lite suddig… Men kollar ni vid ena änden av röret så ser ni lite utav en Cinkajou svans
, jag var lite osäker på om han skulle kunna krypa rakt upp i röret först men sen visade det sig att det inte var några problem, HAHA!
Det ser inte så fint ut, men Cinka har kul där =). Där ser ni låda nr 2 också 
Tycker garderoben ser jättekul ut med hans klätterrör. Tufft att han fixar att klättra upp.
Sara

ja det är inte många illrar som klarar att klättrar rakt upp för ett rör =)
#10,11 Haha, ja jag blev lite förvånad när jag såg att han klättrade rakt upp, jag undrar hur han gjorde egentligen 

Älskade garderoben! Men de där med att klättra upp kan de göra bra högt, om de kan ta stöd med ryggen..
Mina illrar har lyckats tagit sig ca 1,5 m rakr upp genom att trycka ryggen mot en yta ock "gå" mot den andra..
Paulina

Jätte fint ni har det! värkligen! gud så kul garderob! vart hittade du röret? vad kostade det? Hälsa Cinka :)
#14 Tack tack! :D Röret fixade min styvpappa åt mig, då han sysslar en hel del med byggen och sånt, men kan fråga honom vart man kan få tag på sånt och skriva till dig sen! :)
Blir dock på måndag då han och mamma är i finland hela helgen :)

okey, tack så mycket :) ska kolla i järn affären i spånga C :)

Ser verkligen skojigt ut för honom med så många skrymslen att fara runt i. Sådant brukar uppskatas av illrarna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#17 hihi ja! =D
Men jag får dåligt samvete över att han bor så litet, jag vågar inte ha han lös i huset då det finns alldeles för många ställen att försvinna på!
Men min "stuga" är beräknad att vara helt klar att flytta in i om ca 4 veckor =D! Då får han mer plats att springa runt på! Och självklart så kommer de här utomhus lekstunderna att vara kvar, hihi! =D
Ska prata med min styvpappa också om det skulle kunna vara möjligt att göra en liten lekhage ute, vi har ju en hel del plats på tomten nu =)