Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 193 ggr
Smeagol
0

Hjälp med dator/kamera.

Någon som vet vad som jag gör för fel??

Det är så att jag försöker att göra video klipp på windows moviemaker. Men när jag ska köra förhandsgranskningen så kommer ingen bild upp?? Vad kan det vara för fel?? Är ganska säker på att jag kopplat allt rätt??

Ja ska alltså överföra ifrån en video kamera.  

har lagt in frågan på dator iFokus men utan framgån, så tänkte fråga här istället. vet ju att det är många här som gjort filmklipp.

LiindaLarsson
0

Har du slagit igång kameran på on knappen Flört (skojja) vet inte vad det kan vara hhii

Smeagol
0

#1 haha, den var ju bra!? :S

sarae
0
LiindaLarsson
0

Men jag skojjade ju :) men jag vet verkligen inte vad det är för fel :) inte min kille heller som håller på att klippa film jätte mycket men testa byta till adobe premiere

Smeagol
0

men åå, kan ingen hjälpa mig?? :(  (fast egentligen är de pojkvännen som behöver hjälp, hihi).

Men skulle man kunan få en bra beskrivning på hur man ska koppla då?? kanske det som är fel??

Han ser ju filmen spelas upp i själva kameran men på moviemaker får han ingen bild :(

Norrskenets
0

Kanske kan gå in på kamera.ifokus eller liknande?=) så kanske nån där som är mer inne i sånt hjälpa till=)

Mellorine
0

Skulle också rekommendera att byta till ett bättre program. Windows movie maker är inte snällt mot de stackars filmerna, jag har använt det en gång och gör inte om det. (Använder numera Final Cut eller iMovie).

Smeagol
0

#6 oki, tackar för tipset :)

#7 ja, de vore säkerligen en bra ide!? men då är det ett nytt prg som man ska lära sig oxså :(

Mellorine
0

Ja men det är ju kul :) Iaf när man ser att man gör framsteg. Synd att du inte har Mac, iMovie är helt perfekt om man bara vill ha en snygg film utan att behöva bli proffs. Vet inte om det finns nåt motsvarande för PC, nån rekommenderade Adobe Premiere, det kan kanske vara värt att prova. :)

Hursomhelst. Felet kan bero på flera saker och det är svårt att gissa när man inte ser skärmen själv (hittar programmet kameran? Importerar den filmen men visar den sen inte (hörs ljudet?)? Eller är det helt dött när du sätter i kameran?).

Utan att veta nåt om problemets karaktär kan jag egntl bara tipsa om att starta om datorn och se om det funkar bättre. Och att kolla alla sladdar (men det tycktes ju vara rätt).