Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 476 ggr
Strumpan
0

Bläk!!

Ja hopp då var det dax för vetten igen…. Athlaz ska till dit för att tömma analkörtlarna. JAg såg att han hade en "ärta" i rumpan. Av ren nyfikenhet; vad händer om man inte skulle hjälpa honom att tömma dem?

Mvh Jenny

torchi
0

Gissning: Infekteras och tillslut sprängs…?Förvånad

Faxlin
0

Om de inte får hjälp så kan de till slut spricka sönder och då blir det riktigt ont för dem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Strumpan
0

urk?!! Ledsen

Mvh Jenny

Fruttisen
0

alltså, hur lång tid tar det innan det blir en "ärta"? jag har nämligen en tjej som inte fiser alls…tror jag?

Sara
0

# 5 Skräm henne.. Flört

Skämt åt sido, om du märker att bajsarna börjar bli tunnare, hon gnyr när hon bajsar, hon gnider rumpan mer än torkning, slickar mkt i baken osv så bör du kolla henne.

Be veterinären känna när hon ska vaccineras.

Sara

AlbaStiffler
0

#4>Att de inste skunkar alls behöver inte tyda på stopp. om det inte är så att din iller alltid skunkat massor och plötsligt slutat?

Mina gamla hanillrar skunkar aldrig. Under det år jag haft Stiffler (4år gammal) så har han endast skunkat några ggr precis när jag skaffade Leo, dvs i försvar när Leo hoppat på honom för att spöa honom. Utöver det har han aldrig skunkat och har inga problem med körtlarna. Inte heller Leo skunkar. har en liten teori om att unga illrar skunkar mer (kanske första 2 åren) och när de blri äldre så slutar de nästan. kanske släpper illrarna microskunkar som vi ägare sällan märker?!

Min iller Alba hade ju problem och fick en "ärta" i baken. Efter tömning så tog det 1-2 månader för ärtan att komma tillbaka, men då hade hon ju problem, så det är svårt att säga att det tar si och så lång tid för en ärta att bildas om illern har problem.

#0> Kan tipsa om att ni ber er veterinär SPOLA rent körtlarna på direkten, dvs INTE BARA klämma dem, utan även spola rent (tror de använder en spruta med vatten i) i gångarna därinne. Mina erfarenheter är att inflammationen kommer tillbaka om de bara kläms, det har för mina 2 illrar först gått över då de spolat.

Veterinären har även berättat att de fått ut massa äckliga "klumpar" när de spolar som de inte fått ut när de bara klämt.

Mina illrar har dessutom fått medicin mot inflammationen i samband med tömningen/spolningen för att ta kål på ev inflammation/bakterier eller vad det nu är. :)

Strumpan
0

#6 ok tack. Det ska jag göra

Mvh Jenny

KerstinL
0

Reklamen i den här tråden slår allt.. mitt i en diskussion om att tömma analkörtlar så har dom lagt ut :

Träffa den rätte Kärleken finns några steg ifrån… Prova Mötesplatsen gratis idag!

*asg*

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Kallecolt
0

Jag ser då ingen reklam, ser bara att det är ett inlägg annars bara blankt. Glad

KerstinL
0

Dom har tagit bort den.. den låg mellan kommentar #5 & #6..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool