iller säljes
http://www.abc-annons.se/viewad.php?idnr=63874
Hm, "måste bort!!!!" såg nästan like akut ut :\
Jag vet inte om annonser redan har kommit upp, men jag lägger upp den just in case.

hoppas han hittar ett hem=)

ska ringa på den, nära och bra. bara det är ok för min sambo:D
"Chaos is a friend of mine."
#2 känns som det är snabba puclkar du handlar om, hoppasd du kan ta den lilla så han kommer till ett bra hem :)

#2 ja jag tänkte på dig då jag såg denna=)

Håller tummarna :)

Ringde och pratade med killen. Okastrerad hane, 3 år, har används för jakt för några år sedan, bor ute i bur, Inte van vid människor. Killen som ägde den visste typ inget om illrar. Vet inte om jag skulle kunna klara av att ta han:(

#6 oj då ja då kan det vara ett riktigt jobbigt bitmonster, men det är ju bra att dom är ärlig iaf
tror jag absolut! vågar ni ta risken, även om han kanske inte kommer att bli riktigt tam så får han det absolut mycket bättre hos er som han slipper sitta i bur, även om ni kanske kommer bli tvugna att omplacera honom. Eller? :) vågar ni chansa så får han det bättre :)

Tyckte så synd om honom. Men han hade ju inte träffat några andra illrar i hela sitt liv och är rädd att han skulle få rycket och inte tycka om göran…
testa, vem vet.Dem kanske går jätte bra ihop, har du läst hur tessan köpade med sina två illrar ;)? Tror han får det bättre hos er, även om han kanske måste omplaceras om dem integår ihop och ni inte klarar det än att sitta i bur utomhus och inte ha någon kärlek. Usch vad ag hatar människor som honom!
nu behöver niinte dömma den här personen i förväg. Utan försök att hålla en god ton, och inte spekulera om den här säljaren. Håll istället tummarna att illern får ett bra hem.
Mvh Sarae, medarbetare

Killen i fråga var jättetrevlig och som sagt ärlig… Men är rädd för att misslyckas:(

#12 jag vill ju verkligen att denna iller ska hitta ett bra hem men jag säger till dig att känns det fel så köp den inte.

Jag skulle vilja säga tvärtom. Köp den. Ifall ni är ute efter en iller till kan det ju mycket väl vara den här som är den rätta. Det är ju möjligt att det är världens trevligaste och mysigaste iller som bara behöver tas om hand lite. Skulle det inte fungera så finns det ju möjligheter för er att omplacera honom vidare. Känns som om han har större chans att hitta hem på detta sättet än att det är någon som svarar på annonsen bara för att han är billig och kanske aldrig har haft iller förut. Så hade jag tänkt iallafall.

Man får tänka på illern som en "ung valp" som inte fått nån träning alls och utgå från detta, även om illern är några år gammal. Säket inget problem att lära den vara bitfri, tam osv om man är rätt köpare…
Lycka till! :)
#12 tvärtom, testa. det kan vara den rätta! lycka till :)

Har nu legat sömnlös i två nätter och bara tänkt på den här illern och kommit fram till att jag skulle vilja ta den men även tänkt på att jag denna vår kommer ha fruktansvärt mycket att göra och kanske inte kommer kunna ge den tid den behöver för att kunna bli rumsren och tam… : (
men testa linn :) Det kanske kommer att gå super bra! SKulle det nu inte gå bra och det verkligen inte funkar så går det att omplacera honom. Göran kommer säkert att hjälpa honom också tror jag, är han rumsren får den nya illern se upp till honom ;) Än att någon annan kanske köper honom för att han är billig på internet och dessutom kanske han är världens gulligaste iller som bara kräver kärlek och någon som myser med honom. Jag lovar att hjälpa dig om du tar honom, när vi är nere i vimmerby kan jag komma till dig med eller utan mina pälsar, så ska jag hjälpa dig! Vi löser det tillsammans ? :)
har han bott i bur är där goda chanser att han redan är rumsren…där håller de sig oftast till ett hörn oxå…s¨den biten kanske du slipper. Och han behövere ju inte vara ett bitmonster heller…han behöver nog bara lära sig att man kan leva när människor oxå och att de faktikst är mycigt att bli hanterad. Jag tycker du ger honom en chans. Skulle det inte funka så får du alltid hjälp härinne. Och det är väl bättre att han kommer till någon med illervana

är det någon som vet hur det har gått?
För om det går att få upp honom hit till uppsala på något sätt så skulle jag kunna ta honom, jag vet inte hur mycket han bits, jag har haft en iller som bet så in i helvete, men det försvann ju till slut, hon är inte mycket för att kela men bits gör hon inte.
Jag bor för tillfället i en etta, flyttar till en trea förhoppningsvis maj, har två andra illrar.
Alltså, det ni säger, påverkar köpet, för om ni tycker att det inte är en bra ide att han kommer till ett hem med andra djur, och med tanke på att det är en etta, så låter jag bli att försöka få hit honom, annars ger jag honom mer än gärna en chans.

#20 om du vill köpa honom är det helt upp till dig igen här på forumet kan bestämma det åt dig eller hindra dig.
#20 vi skulle möjligtvis kunna ta honom från västervik upp till södertälje andra helgen i frebruari. Måste bara kolla med sambon först.

#21 jo, visserligen kan ni inte de, men ni kan ge råd och säga vad ni tycker om det. För om han har en chans att kanske komma till ett hem där det finns mer plats och där det kasnke nte finns några djur, för det kanske kan vara bättre för honom, så är det såklart att jag vill att han hamnar där istället för hos mig.
#22 Det skulle vara jättesnällt.
Hör av dig när du vet mer . Tack så jätte mycket.
#23 absolut, har du ringt på illern och kollat och pratat med ägaren? Bara vi kan hitta någon nere i tarkterna som kanske kan ha honom så länge eftersom att det var bråttska att han flyttar..

#24 jag mailade honom idag, vill inte ringa nu om det är för sent, men jag ringer så fort jag har tid imorgon.
Pmar dig imorgon och berättar vad vi har kommit fram till :)
ja, gör det. vore super bra !:)

Tack Skrollan för att du så gärna ville hjälpa mig, värmde verkligen. Men nu när det verkar som om gameover är intresserad så kanske det är bättre att hon tar han än att jag då jag har tvekat lite. Annars kan jag glädja alla andra och säga att det troligtvis kommer hem en albinokille hit ihelgen som också måste komma bort fort. Men en än gång ett jätte tack till skrollan är verkligen tacksam för att du ville erbjuda din hjälp…
det är absolut ingen fara, det hade jag gjort så gärna! :)
Är annonsen aktuell fortfarande?

annonsen var radderad från länken o är nog inte längre aktuell :)
Då låser jag tråden! :)
/Medarbetare