Funderingar, hjälp
Ja vi funderar på att skaffa en till iller, så vår go memphis får en kompis =)
Mina funderingar är:
* Hur ska man gå till väga när man presenterar dom för varandra?
* Hur lång tid ska man ge dom för att kunna avgöra om dom kommer trivas med varandra eller inte?
* OM dom skulle bråka när dom träffar varandra, hur ska jag göra för att försöka få dom sams? Liksom vänja sig vid varandra?
Jätte tacksam för svar, vet inte riktigt hur jag ska gå till väga bara
jag kan bara svara för den första punkten, då våra illrar kom överens med en gång.
den första dagen lät vi vår "nyaste" iller vara själv och nosa runt utan att hon fick träffa den andra, det var först framåt kvällen som dom fick träffas. Detta för att hon skulle bli säker i det nya hemmet och alla nya dofter.

Aha tack! =) det ska jag testa om vi hittar en iller =)
Jag kan ju bara berätta om mina egna erfarenheter, och jag satte då ihop två vuxna illrar.
När vi skulle sätta ihop dior och errol så fick de träffas ute först. Sen gick vi in med dem tillsammans (typ som om, errol hälsar på och dior visar runt ) så fick Errol yra runt lite i lägenheten tillsammans med Dior, de tjaffsade lite första dagen, sen hittade vi dem sovandes tillsammans i korgen i hallen. Det tog väl ungefär en vecka innan de hade slutat bråka helt och istllt börjat busa med varandra :) Men Dior var extremt känslig när det gällde bajslådan i början, när Errol satt sig o lådan för att göra sina behov så kunde Dior komma och ta tag i hans nackskinn och dra ur honom. När vi satte ihop dem trodde vi först att Dior skadade Errol, han skrek massor och det var inget som vi var vana vid då, men vi kollade hans nacke varje dag och hans övriga kropp, inte ett enda litet sår. Men efter att jag pratat med den tidigare ägaren så fick jag veta att han blivit väldigt illa biten och hunsad av hennes iller när han bodde där. Så troligtvis var han rädd för att Dior skulle göra det samma mot honom. Men efter ett tag var ju rangen satt och de började istllt leka, Errols skrik blev istllt till poppande (iofs så skriker han ibland när han tycker att dior är för jobbig) och skuttande och han började istllt "jaga omkring på" Dior lite smått när de lekte.
Jag fick tipset "låt dem hållas så länge ingen blöder", för rangen måste sättas och det blir inte bättre av att matte eller husse kommer och tar isär dem så fort ngn piper.
En ensam iller är inte olycklig, men två illrar som fungerar tillsammans är riktigt lyckliga. Ibland hör man dem när de ligger i varsin "säng" att de gör små konstiga ljud (liknar poppandet), nästan som att de pratar med varandra.

Skaffa en flicka så kanske de inte bråkar :P
golf.ifokus.se

#3 Jo Memphis verkar ju vara lycklig nu som det är =) Men en kompis att ha å leka med och busa runt med skulle han nog bli riktigt lycklig över =D *hoppas vi*
Om det inte skulle funka så skulle det vara jätte tråkigt men Memphis får bestämma själv vad han trivs med och vad han inte trivs med =)

#4 Vi har faktiskt funderat på en flicka =) Gäller bara att hitta en hehe =)

#4 och 6> Att en flicka går ihop med en pojke är absolut ingen garanti…
#0> Om du ser minsta intresse mellan dem, dvs att de slåss men ändå verkar intresserade/nyfikna på varann skulle jag säga att man kan ge dem betydligt längre tid än om den ena är skräckslagen för den andra och ständigt vill fly. För mina hanar tog det minst 3 månader för dem att bli sams. Under dessa månader spöade nykomlingen Leo gamlinge Stiffler minst en gång om dagen (oftare i början). Sen plötsligt en dag slutade de och vi fann dem sovandes tätt omslingrade. Nu förstår man att vi handlade rätt som gav dem den tiden de behövde! Men jag skulle nog givit dem ett halvår åxå om de behövde det…

Jag försöker fortfarande, har haft Belsebub sedan sista augusti och han och Elliott kommer inte överens än, det har dock gått lite framåt, igår hade jag båda två i knät flera minuter utan att dom slogs. Och som AlbaStiffler säger dom visar intresse, Elliott får ju stryk gång på gång men är fortfarande nyfiken på både Belsebub och Valle och dom nosar på varandra innan dom slåss och ja, jag hoppas fortfarande på att dom ska kunna vara tillsammans, behöver inte älska varandra men vara ihop..