Allergisk
Har det redan börjat komma pollen, eller varför kliar det i halsen? Illrarna är ju inte inne…och Gollum har jag då aldrig varit allergisk mot innan :S
golf.ifokus.se

ja jag har hört att pollen kommer krypandes redan tyvärr

Jupps pollensäsongen har redan kommit igång i de södra delarna eftersom det varit så varmt. Tror det är hassel som börjat…?
Har du minsta djurallergi? kan den utvecklas om dina andra allergi för pollen kommer igång? är det så du tänker?

När man är allergisk mot en sak är ju systemet redan rubbat/retat och jag har hört att det är lättare att bli allergisk även mot annat. *gulp*
men jag har åxå börjat känna av pollen, ända uppe i Uppsala.
Mm..tråkigt för er :/ jag är lite allregisk mot djur - det kliar i ansiktet och börjar jag pilla i ögonen så svullnar dem, annars är det inget annat :P
Åtminstone är allergier kumulativa, dvs när jag har pollenallergi känner jag snabbare/mer av djurallergi. Det är ju samma reaktion, dvs man producerar histaminer (?) Det gick ganska smidigt med allergin när illrarna bytte till vinterpäls, men det kommer antagligen att bli jobbigt när pälsbytet och pollensäsongen kommer samtidigt…

haha här är pollen oxå och då bor jag uppe i norrland=)
#4 Jo det stämmer är man allergisk o man utsätter sig konstant för det man är allergisk mot så bygger man på fler.
Jag blir allergisk mot 1-5 nya saker varge år, de året man bara kommer på 1 sak jublar man.
Allergi är inte roligt. Men försöker undvika så långt jag kan men tuvärr svårt för mig att undvika allt.

Njae… det är nog bara pollen som spökar, för det kliade som satan nyss när jag vaknade (i halsen) så jag tog en Kestine… nu kliar det i näsan…och jag sitter i mitt rum som är helt djurfritt för tillfället… gosade dock med katten nyss, och han har ju varit ute så isf är det nog inte honom jag är allergisk mot utan bara det faktum att han drar med sig pollen in :P
Eller är jag allergisk mot att det är så jäkla varmt 
Igår var det 25 grader i solen… idag är det 15, och påväg uppåt… jag vill ha SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!
golf.ifokus.se
#9 jäkla lyx det där :( här hade vi typ 5grader igår enligt termometern..