Wilma är här

Konstigt nog så blev det inte något bråk mellan Wilma och Beldin. Vi får se hur det går i morgon när tjejen blivit lite varm i pälsen.
Just nu har vi pussas och gosat en del i alla fall. Hon har inte visat några tecken på att vilja bitas än i alla fall. Men det kanske också kommer när hon blivit lite varm i pälsen. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ah, jag längtar!!

#8: Förstår att du gör det. ;-)
Får se hur resten av veckan blir när hon är här. Kommer att hålla er uppdaterade. Ja speciellt dig Anna.
Audiatur et altera pars
har det blivit klart att hon kommer ner till dig Thyne??? =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#9 Hhihi, det tackar jag för :D

#10 Ja nu är det klart! =D

Japp har visat upp Wilma i webcameran så att Anna fått se henne därigenom. Sedan bara måste jag retas lite med Anna och pussas med hennes iller. hihi
Audiatur et altera pars
Ja, det var så retsamt så, men pussar har väl ingen iller någonsin tagit skada av :)
#16: Nej vad kul att du får äran och bli hennes matte. =))) När blir den lyckliga dagen???

En sån sötnos =)
#19 Någon gång runt den 8-9 juli :D Jepp, jag är så glad man kan bli!

Åsa: Du lyckades få det rent igen efter att Mini och valparna var där ser jag
Hon är jättesöt tjejen!
Amor vincit omnia
#20 Jag vill ALLTID se mer bilder ;)
Wilma är otroligt söt. =)

#27: Japp fast mattan blir nog aldrig vad den var. Fast jag ger mig inte. Har kört den med högtrycket ett par gånger nu. Och sla göra samma sak på baksidan sedan på framsidan igen. Så kanske jag får matta av den igen. ;-)
Audiatur et altera pars
#29 Visst är hon! :D

haha, du låter redan som en stolt matte Anna. hihi
Audiatur et altera pars
Yeah :) Lite svårt att kalla sej själv för matte än, men ändå :D
#33: Det kommer ska du se. =)))) Jag är oxå stolt ägare till en valp. Fast han kommer inte hem till oss förän om minst 1 månad. =)
hihi, ja kanske kan man då kalla sej för ägare =)

Klart du kan. Fast just nu är hon på semester hos knäppa Åsa. ;-)
Audiatur et altera pars
oj vad skoj wilma kommer ha sen när hon kommer hem till dig Thyne. Hon kommer bli så bortskämd. =))))

Japp säkert. Just nu blir hon bara förvirrad. En stor knäppis en massa små knäppisar och så en stor luden vovve. ;-)
Audiatur et altera pars
Åsa: Kommer wilma med på lördag? Skulle vara kul att se henne igen =)
Amor vincit omnia

Japp Wilma kommer med på lördag.
Kan berätta att tjejen fortfarande inte gjort några försök att bitas. Hon är jättesnäll. Känner mig inte så säker att jag pussas länge med henne än. Men vi pussas. ;-)
Hon har suttit med och nattat Sanna nu på kvällen;-)
Audiatur et altera pars
#36 Hihi, på semester är hon men hos någon knäppis vet jag inte :)
#37 Japp, hon kommer bli jättebortskämd :D

#41: Joho, jag är en knäppis. Vet du vad jag gjorde i dag?
Tyckte synd om Wilma så jag släppte ihop Wilma och Bella i köket och hallen. De sa att hon inte kunde vara med andra. Men ärligt, det gick jättebra.
Hon blir lite rädd när andra illrar kommer emot henne, men så länge hon inte känner sig trängd så biter hon inte.
Skojigt att se. Hon är en ruggigt mysig tjej kan jag säga. Och inte alls så bitchig som jag mindes henne. ;-)
Audiatur et altera pars
Hum, hon kanske bara inte kommit i kontakt med andra illrar, kanske därför de resonerat så?
Ouuh, jag blir så glad när du säger att hon är så mysig!! :D Jag längtar så till att få gosa med henne!
Gillar Wilma att bada/duscha?

Jag vet inte. Har inte testat att bada henne ;-)
Audiatur et altera pars
Aha :) Då får jag väl se det när hon kommer hit kanske….. Ahrgm, längtar! (Fast det vet du nog redan ^^)

Va? Längtar du efter Wilma. hihi Hade jag ingen aning om. *fniss*
Audiatur et altera pars
Nä, du hade inte det va?
Jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar just nu alltså.

Jag förstår hur du känner. Jag längtar jättemycket tills Lea kommer! Och min pojkvän då, ska väl inte glömma honom ;P

haha lätt att glömma de tvåfotade mitt i allt. ;-)
Audiatur et altera pars
#50 Förstår det :) Nä, pojken får man ju inte glömma ^^

Uppdaterar lite på Wilma fronten.
Hon är inte alls som jag väntade mig att hon skulle vara. Hon är snäll och kelen. Somnar gärna i knä. Bryr sig inte om hunden om den håller sig på golvet och hon får vara i mitt knä.
Busar glatt med Bella och smakar gärna på lövbit direkt ur handen. Tar köttet jättefint utan att hugga.
en riktig sötnos. ;-)
Audiatur et altera pars
Åh så mysig hon låter :D
Ska faktiskt iväg nu och bygga en bungalow åt henne, eller vad man ska kalla det. Och så hittade jag en 500 ml flaska med Np's Vetegroddsolja för 115:- så jag vart nöjd. Plus att jag ska köpa en enorm tygbeklädd ost åt henne som lek/sovplats. Låter skumt, men jag skickar en bild nån gång ;)

haha, de där ostarna är skithäftiga.
En bungalow, det lät mystiskt o andra sidan. hihi
Måste få se bild på den sedan.
Inte så att du längtar efter henne på något sätt va? hihi
Audiatur et altera pars
Nu är det inte många dagar kvar tills du hämtar hem wilma, Thyne. =)))

Säkert alldeles för många om du frågar henne. hihi
Fast jag får njuta av Wilma i några dagar till i alla fall. Lät FummelFia här innefrån hålla på med henne igår och hon konstaterade att hon var jättemysig. Lite springig men mysig.
Vi klippte klorna i går kväll, gick jättebra, fast hon var nog inte van vid vetegroddsolja på magen. ;-)
Så det fick bli en ny upplevelse för henne.
Audiatur et altera pars
# 55 Haha, ja de är jättesnygga. Japp, håller på bygger den, eller ja, min pojkvän bygger för fullt rättare sagt :) Skickar en bild så snart den är klar =)
#56 Nej jag vet. :D Sju dagar kvar, och snart bara sex dagar kvar!

haha nerräkningen är igång :-)
Hon skötte sig bra på träffen lilla Wilma. ;-)
Audiatur et altera pars
#60 Nedräkningen har varit igång sen jag fick veta att hon skulle komma hit, 1&½ vecka sen :D
Glad jag blir :) Kan tänka mej att hon var hur gullig som helst. Finns det några mer bilder på hela hon som jag kan få se? ^^

japp det finns det. Men de flesta är inte så bra. Hon är ju så snabb. Så när kameran går av då är hon borta. ;-)
Ska ta ut henne i dag igen så hoppas jag att jag kan få lite fina kort på henne.
Audiatur et altera pars
Hihi, vilken busing. När hon kommer hit MÅSTE hon vara still, för jag ska knäppa massvis med kort. Nu är det faktiskt bara sex dagar kvar, det känns underbart!

Såg ju jättemysigt ut. Ser fram emot att få se foton på Wilma i den sedan. ;-)
Nu är det inte lång tid kvar. Hon stannar hos mig tills på torsdag, sedan får du hämta henne på lördag. ;-)
Lilla Wilma är som jag sagt tidigare, en överraskning. Hon har grejat alla barnen här hemma jättebra, de andra illrarna har hon fungerat fint med. Skötte sig när jag hade främmande i helgen som inte är helt iller van. Så visst blev det överraskningar. Trodde hon skulle vara lite mer bitig för att testa oss. Och att hon skulle flyga på de andra illrarna. Men så länge hon inte blir inträngd går det super bra.
Snäll liten tös som har massor med energi. ;-)
Audiatur et altera pars
Ja, jag med ;)
Jaaaaaaaaaa, nu är det bara fem dagar kvar, vilket betyder att det egentilgen bara är fyra dagar kvar eftersom halva denna dag redan gått.
Det låter helt super. Att hon inte ens gjort ansats på att naffsas eller något är jättebra verkligen. Hon låter helt underbar, min lilla älskling :) Hon är väldigt fin på de bilder jag sett. Fast vilken iller är inte fin XD

Exakt, alla illrar är fina. ;-)
Även om man självklart tycker att ens egna är liiite finare. hihi
Lite som med sina barn, man vblir lite extra stolta över ens egna liksom. hihi
Ja, fem/fyra dagar kvar. Gissa om slutet på denna arbetsvecka blit låång för dig. Kan tänka mig att fredagen inte kommer gå fort. hihi
Audiatur et altera pars
Klart man gör, det är ju ens egna lilla ögonsten. Wilma är redan min ögonsten och jag har inte ens träffat henne än ^^
Det tror ja säkert =) Får se ifall jag någonsin upplever det :P
Fredagen kommer vara jäääättejobbig. Men också ganska rolig, för jag kommer nog fixa och dola med allting för hennes hemkomst. Men jag kommer nog inte sova den natten, vilket jag nog borde eftersom jag ska köra en hel del av vägen till Sthlm. Dte ska bli kul faktiskt, har aldrig kört så långt.

Du bara måste komma in här sedan på lördagen och skvallra om hur resan var och hur det gått för tösen. ;-)
Nu ska jag lämna er ett tag. Wilma ska få komma ut och busa i gräset lite;-)
Audiatur et altera pars
Ingen fara Åsa, det ska jag :) Kommer ha fullt upp, men ska sätta mej här en liten stund och skriva lite.
Jaa, gör så :) Pussa henne så mycket från mej!

Åh vilka underbara kort! Nu fick man verkligen se hela henne. Wunderbar!
(Jag tröttnar aldrig på Wilmakort^^)
Vad snäll du är Åsa! En riktig pärla är vad du är.
Nu är allt klart! Ska hämta min lilla Wilma på lördag kl. 14:00 :D

Vad skojigt. Du ska se att det här blir jättebra. Fick du med sakerna till henne som jag trodde eller?
Audiatur et altera pars
Det blir underbart bra!
Får med sele, transportbur, mat/vattenskålar och leksaker..
Han ville prompt stå för försäkringen första året, trots att jag sa att jag gärna gjorde det. Han var jättetrevlig, Markus.
Wilma har aldrig varit sjuk heller! Och hon har vunnit tre priser i utställningar :)

haha, sade en stolt ny matte. ;-)
Audiatur et altera pars
Oerhört ;D
Nej, men hon verkar verkligenv ara en så totalt underbar liten tös.