Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 2639 ggr
Stinko
0

Kastreringsdags.

Nu ska vi snart åka och kastrera henne. Skall lämna in henne 9:30.
Jobbigt att lämna henne, hade helst velat vara med henne hela tiden. ><

Har tagit bort maten åde också. Nu skall jag gå och fixa resten innan vi måste gå till bussen…

Hej då folk!

Faxlin
0

Håller tummarna. Snart är det över :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ViktorMarina
0

Hoppas det gick bra! Hur mår tjejen nu? Vilken veterinär var ni hos?

Stinko
0

Hon mår bra. Hon hade tydligen börjat vakna till vid 12-tiden och vi hämtade henne vid 15:30, då fick hon mat, som hon slängde sig över. Eller ja, nästan iaf.. Hon är ju rätt seg.. :)

Nu kom vi just hem med henne och hon ligger och äter igen…

Åkte med henne till Öjebyn.. :)

Är helt slut… vi har sprungit omkring sedan klockan 4 i natt… Snark…

ViktorMarina
0

Vad skönt att allt gått bra! Huvva, det tar på krafterna för både iller och illerägare när det är såna här stora händelser..

Hur var veterinären i öjebyn? Nån du kan rekommendera?

LiindaLarsson
0

vad bra stt det gick så bra gumman :) :Kram

Stinko
0

#4: Jag träffade aldrig veterinären personligen eller så, var inte med när hon sövdes eller någonting, men Pyr verkar må jättebra - dock har jag henne i hennes mysbur nu då jag inte vill ha henne i stöket, har inte hunnit dammsuga och skura golvet.
Tar ut henne när hon vaknar till och hon är som hon brukar.
Men dom som jobbade var trevliga och jag vet då ingenting som jag hade kunnat säga vara negativt om dom i Öjebyn, så jag hade nog kunnat rekommendera dom. :)

#5: Ja. Det känns så bra att det gick felfritt :)

Hur har satt ihop såret efter kastrering på Stacy?
Andra får gärna också svara :P Dom använde typ ståltråd på Pyr.. gör dom alltid det? :) Ajajaj, vad det sticks! ^^

ViktorMarina
0

Okej!

Vår Aiia fick också stålstygn, vet att stacy har det också. Så det verkar vanligt att de får det.. Går allt bra? Ser såret bra ut?

Norrskenets
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i stan använde dom stygn som försvinner av sig själv och inga stygn som står ut och irreterar, funkar jätte bra. Bild när hon kom hem hur stygnen såg ut då ch nu är det helt rakt och snart helt läkt=) så dom stygnen kan jag verkligen rekomendera för er som har en kastrering framöver=)

Stinko
0

Ja, men jag undrar om det kanske faktiskt är bättre med stålstygn, då håller dom sig kanske borta från att slicka i såret och så.. Så det får läka ifred..
Hennes sår ser fint ut, bara lite torkat blod i pälsen..

Stinko
0

Hon har dock börjat klia sig otroligt mycket efter jag fick hem henne.. Kan det vara möjligt att hon på något vis blivit smittad av öronskabb eller liknande efter ett veterinärbesök? Kanske verkar som en dum fråga, men hon kliar sig otroligt mycket mer än vanligt.. och om hon har fått någonting så skulle det nog vara det enda stället hon skulle kunnat dra på sig något sådan på… :/

Någon som varit med om det? :S

sarae
0

vart kliar hon sig? är det på kroppen så kan det bero på stundande pälsfällning, att hon blivit smittat av skabb hos veterinären låter rätt otroligt, men samtidigt när man tänker på det inte så omöjligt ;)

Stinko
0

Hon kliar sig överallt, men även väldigt mycket kring ansiktet/öronen..

Får hoppas på att det bara är att hon kommer börja fälla… Men det kom ju så hastigt, nu flyger hon upp ur sin djupa illersömn som en raket för att klia sig.

Gilla
0

# 9 Dookie kastrerades 28/1…alltså 19 dagar sedan med invärtes stygn.
Idag är det helt läkt o hon har inte slickat något vad vi kunnat se.

Dag 1

Gilla
0

o …19 dagar senare