Bada utomhus
Hej!
Jag får hem min femåriga Wilma nu på lördag. Jag undrar lite över hur det är med illrar och att bada utomhus. Min förra iller gillade att bada ute, men mest i kanten av vattnet så hon kunde gå hela tiden. Tänkte bara höra med er om hur länge en iller kan vara i vatten utomhus utan att bli för kall eller så?
Tacksam för svar :)

De håller rätt bra koll på det själv efter vad jag märkt. Mina brukar vara med oss och bada;-)
När de absolut inte vill längre slipper de.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag har också med ett par av mina illrar när vi badar, dom väljer själv om dom vill ner i havet eller i sjön. Hur länge dom får vara beror lite på hur värmt det är i luften, och för det mesta så stannar dom inte i längre än dom själv vill. Brukar också ha en stor badbalja på köksgolvet till dom om det som idag är jätte varmt, just nu har vi nog runt +27¤ skulle jag tro. Och då gillar dom att bada, men då jag her 8 illrar är det lite svårt att ta med alla till stranden, hade med 5 idag. Och det blev full uppståndelse när dom kom ut ur transporten. Hade inte med mig dom 3 äldsta som är 5 eller lite där över alla 3. Vill inte utsätta dom för värmen i bilen då jag har ca 3-4 mil till stranden, så det tar lite tid att komma dit. Så dom 3 fick ha baljan ifred idag medan vi var på stranden ett par timmar nu på eftermiddagen.
#1 Hihi, okej. Då ska hon få köra sitt race då, när hon kommer hit :)
#2 Jäklar! Att ha med fem illrar till stranden är ju inte dåligt direkt :P Ja, jag har funderat på det där med balja. Ska leta fram/köpa en balja som hon kan ha här på gården eller inomhus.
Oj, det var en bit att åka det. Klarar de av värmen bra i bilen?
Har ned rullat fönste på den ena sidan av bilen, om jag inte åker "fint" med AC. Det beror lite på vem jag åker med. Om jag har den den bilen utan AC så brukar jag även ha en lite fuktig badhandduk över transporten. Då blir det inte så varmt, också skyddar den liten mot ev vinddrag som kan bli när man har fönstrer ned rullat.
Ja, det med handduken var ju en bra idé. Det blir ju så otroligt hett i en bil, och man kan ju tänka sej hur det blir för de små liven. Nedrullat fönster har vi jämt i bilen ändå, så att transportera henne ska nog gå lätt :)

Ett annat tips är en frysklamp som du virar in ordentligt i en badhandduk. Lägger den på borren så kyler den ner inne i transporten. ;-)
Audiatur et altera pars
På borren? Vad menar du? ^^
#7 Jaha, botten! :D

#8: Förlåt, självklart en felskrivning av mig. Alldeles rätt i #9 dock. På botten menade jag. Tänk vad r och t satt nära när jag skrev. ;-)
Audiatur et altera pars
Hihi, jag förstod det. Blir så för mej med ofta.