Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 2833 ggr
Smeagol
0

Bilder på grindar eftersökes NU!!

Här kan ni slänga in alla bilder som ni har på era grindar!! Är nämligen i stort behov av att bygga grind, iomed att jag ska flytta!! :) Ni får även göra en beskrivning om hur ni gjort om ni vill!??

Faxlin
0

Hmm, ska försöka få tummen ur och fota min grind då. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Norrskenets
0

Har ingen bild men har köpt en sån där vanlig barngrind på ikea i trä och sen satt plexiglas så dom inte kan komma igenom men dom kan se igenom=) Funkar perfekt för mig och man kan välja höjden så lätt själv och sen kan plexiglaset va lite större så dom inte smiter igenom nån springa på sidan=) hoppas du förstår min virriga förklaring hehe;)

FerretCrow
0

ja tyvärr har jag ingen stret i makeran men jag togg bara en tjock träskiva och kapade till och satt gångjärn på och sen en hake, det behöver inte vara svårare än så.

Smeagol
0

#1 oki, skynda på ett å två.. haha

#2 aha, någon liknande ide som pojkvännen hade, men jag tänkte att mans skulle kunna komma undand billigare, genom att bygga den själv ;) en grind kostar ju minst  400 kr + plexi då. har du nå hum om vad de gick på ??

FerretCrow
0

#4 plexi kan tyvärr vaar dyrt ibland.

ska fota min senare efter maten så jag laddar batterierna nu medans jag äter=)

Smeagol
0

ja ha :( men inen söt människa som kan en länk till ett tidigare inlägg om grindar!? *blink*

Norrskenets
0

#4 tyvärr ingen aning. Köpte rest plexi bitar och sen tejpade jag ihop dem, ska försöka fixa bild sen..ska lägga mig i sängen nu då jag inte mår såå bra=P

Smeagol
0

#7. va?? Kan man tejpa plexi!? Ja, vila lite du. ja kan gott vänta *lol' ivrig som man är.

FraSme
0

Bra Smeagol, fixa lite bilder så vi kan börja snickra,,hehe

Mstar
0

Vi flyttar oxå.. och lär få samma promenad.. en ytterdörr rätt ut till friheten, lättare nu när man bott i lägenhet..  FÅr se vad vi hittar på för lösning där.. :)

Ingen som har nåt smidigt förslag på hur man illersäkrar en 23kvm stor altan? Omringat av glest staket….

Sara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser min grind mellan köket och hallen ut. Det är en spånskiva har jag för mig de kallade den. Som sitter fast med 2 gångjärn och stängs med 2 haspar.

Sara

Sara
0

Det här är grinden mellan vardagsrummet och hallen.

Båda grindarna ska tapetseras när jag tapetserar om hallen.

Sara

FerretCrow
0

Grinden jag gjorde till iller rummet

FerretCrow
0

Haken

FerretCrow
0

Gångjärnen på baksidan

Norrskenets
0

#8 hehe silvertejp kan man ha till mycket=D 

Här kommer bilderna på min grind.

Norrskenets
0

Andra bilden, öppen grind. (Våran nyfikne hund Bozze kommer såklart på engång när nått händer)=P

KerstinL
0

om man tar en sån där grind som nr 16 visar så kan man köpa rundstavar och kapa i rätt längd, sen är det bara att spika fast rundstavarna mellan spjälorna med lagom mellanrum..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

FerretCrow
0

med silvertejp kan du lösa allt=)

Faxlin
0

Börjar med en bild på övre delen av grinden här.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Här ser man hela grinden nästan. Men åtminstone de två delarna ihop och kikdelen längstner så illrarna kan kika ut om de vill.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Och så en bild där man ser hur jag har den uppdelad.

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

åhh gud vilka fina åsa har ni gjort dom själva?

Faxlin
0

#23: de är hemmagjorda fast inte av mig. Det är en kompis kille som gjorde den. Men jag ska ta gubben i örat i sommar så han ska få göra likadan till innedörren. Så jag har en öppningsbar grind in till vardagsrummet så jag slippr hoppa över 90s hög skiva. Inte riktigt min stil att ta mig över den höjden nämligen. Och jag vet att gubben kan göra sådana här grindar bara han vill. Allt material finns hemma dessutom om man bortser från gångjärnen.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Gubben säger att han kan tillverka grindar åt de som vill ha likadana. Fast då får man behandla dem själva. Men själva grindarna kan han göra om någon är intresserad.

Audiatur et altera pars

sarae
0

#25 jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa vill ha massa sånna grindar till min förhoppningsvis kommande lya ;)  och nej, de behöver faktikst inte vara rosa ;)

Faxlin
0

#26: haha, du får måla dem i vilken färg du vill. Kalle säger att han kan göra dem efter de mått man vill ha dem. Men han gör dem rena i trä så får man välja själv om man vill måla/betsa/lasera och lacka eller hur man vill göra med dem för att få dem att passa in.
Han sätter dit nät och sådant, men vilka gångjärn man vill ha och sådant får man skaffa själv och sätta dit.

Audiatur et altera pars

Smeagol
0

Tackar för tippsen, mera tipps eftersökes :) Måste bara säga att det var en GRYMT snygg grind du hade åsa ;)

FerretCrow
0

åhh ja åsa men säg åt han att han får fundera ut cirka priser på vad materialet går på och tiden med mera. ca priser på cirka storlekar så att säga=)

Fruttisen
0

Jag har en fin grind, mamma byggde…hittar fasiken inte kortet på den…det kommer imorn!

Faxlin
0

#29: Han sa ca 150-200 för en grind till normala dörr öppningar.

#28: Tackar för berömmet.

Audiatur et altera pars

skrollan
0

#31 oj det var billigt och snällt :)

FerretCrow
0

#31 japp då ska jag nog ta och beställa en någon gång tror jag=) skulle kanske behöva en till sommaren då man vill ha dörren öppen men man inte vill ha illrarna ute i solen

Faxlin
0

#32: Han är rätt snäll min gubbe. ;-)

Audiatur et altera pars

Smeagol
0

#31 nä men oj villket KANON pris !! ;)kille tyckte jag skulle fråga vad de kostade, men han ju inte. hehe. Ja, men kanske man ska ta och beställa en sådan då!? kan ja ju övertyga karln att vi ska åka och hämta den oxså ;) hihi 

Han har förästen skaffat en användare här oxså ;) FraSme heter han.

Norrskenets
0

Vilken snygg grind Åsa, då vet man vart man kan beställa i framtiden;)

Faxlin
0

#35: Ohh, att komma och hämta dem lät bra tycker jag. Då får jag ju träffa er :-)
Förstod faktiskt att det var din bättre hälft som var FraSme (början på båda grabbarna).
Men det är bara att hojta till hur breda dörr öppningar det handlar om när ni bestämt er. Jag försökte säga åt gubben att detta var otroligt lågt pris, men jaja, han är den snälla sorten. hihi

Audiatur et altera pars

Smeagol
0

#37 yeah! :) har pratat med gubben nu och han tyckte att det var en jätte bra ide. (kanske beror på att de är fredag?)  Din gubbe han är grymt snäll han :) Men jag återkommer mått osv. Tack på förhand :)

Faxlin
0

#38: Bra då ska jag förbereda mn gubbe på att det blir beställningar framöver. Så kan han börja hamstra paneler :-)

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#39 det är ju kanon de då är han inte syssel lös iaf=)

Smeagol
0

#39 vad bra! :) pojkvänen tycket vi skulle åka nu i helgen och hämta grinden. haha. snacka om att han tänker långt.. Kan ju vara bra om kalle hinner börja på grinden innan man ska hämta den. dessutom kan de ju vara bra att ta måtten innan. haha

FerretCrow
0

haha jo det vore en fördel=)

Faxlin
0

#41: *Asg* Ja det där med måtten vore snällt om han kom med först. Annars får han väl komma och hjälpa till att snickra då. hihi

Audiatur et altera pars

Aviendha
0

FerretCrow vart har du fått tag på skylten "break in, make my day!" tyckte den var klockren =D

Faxlin
0

#44: Frågan var inte ställd till mig, men jag vet svaret :-)
Dessa skyltar kan du köpa på de flesta zooaffärer.

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#44 japp jag köpte den på en zooaffär som heter arken som ligger i birsta i sundsvall. ska sätta kort där på pälsarna där dom visar tänderna sen ska jag flytta den till innerdörren i hallen=)

Fruttisen
0

Här är min köksgrind.

skrollan
0

#47 går den runt köksbordet elr? :);)

Fruttisen
0

#48 Nä, den är bara öppen. Den går igen vid väggen till höger…som man typ inte ser…

skrollan
0

aha, ok :)

Smeagol
0

#43 haha. om han kunde snickarat, så borde jag haft en illerbur för flera år sedan. hihi

Smeagol
0
Smeagol
0

grind

Faxlin
0

#51:haha, är det så illa.

#53: Jag trodde det skulle vara en bild på en grind du hade gjort. :-)
Tänkte att u hade ändrat dig och fixat en själv. hihi

Audiatur et altera pars

Smeagol
0

#54 jepp :)

haha, de blev lite snurrigt. Först tänkte jag pm:a dig om grinden, men då gick de ej att ha med fotot och sedan h'ngde sig iFokus heöa tiden :( Men nu går det äänteligen att skriva!! (Y)

Så bilden vi taget är alltså där grinden ska vara (och smeagol i ilfart). Sedan måtten, men antar att du förstog det. hi hi. Vi har kommit fram till att vi vil ha den hel, alltså inte med nät därnere om det går bra?? 

Vi har hittat jätte bra gångjärn och hasp:)

Så nu vill vi gärna beställa en grind av kalle. Detaljerna kan vi väll ta över pm.

Faxlin
0

#55: Det går så bra så :-)
Och att ta detaljerna över pm det går också sååå bra. hihi

Audiatur et altera pars

Satmaran
0

Minns inte vem som tipsade mig om dörrarna till Billybokhyllan.

Har inte själv testat, men tog mått nu och det borde passa perfekt  till en vanlig standar-dörröppning. dvs 80cm.

Kanske de blir lite onödigt höga 98cm, men de är ju snygga och det borde vara lätt att göra små titthål längst ner och att skruva på en hasp. Hmmm.  Dörrarna finns ju även som vitrinmodell med glasrutor… om man orkar putsa i tid och otid….

Åsas hemgjorda var nog i det närmaste perfekta och vansinnigt billiga.

Vill minnas att Billydörrarna är dyrare än själva hyllan. Kanske man kan hitta begagnade på blocket.