Illermassage!
Jag hittade den här texten när jag surfade runt lite:
"Illermassage
Lägg din iller i famnen eller i knät.
Ta 2-3 fingrar beroende på hur stort huvud din iller har. Lägg ett tryck och för fingrarna i små cirklar utan att glida. När du masserat lite på ett ställe byt och massera på det sättet hela huvudet. Ta sedan 2 fingrar och dra från "pannan" till "skuldror" några gånger. Stanna vid "nackbasen" gnugga lite och om din iller verkar gilla det börja om från början. Prata gärna lugnt och vänligt i början, checka av läget. Lägg handflatan på illern dra från huvudet och bak mot bakre delen av kroppen med höger & vänster hand, arbeta växelvis med ett lätt tryck.
Sprid ditt inre lugn vidare.
_Lycka till!"
_
Från den här sidan: http://www.freewebs.com/leeloosiller/sllskapsiller.htm
Vad tycker era illrar om massage?, skulle vara kul och höra, ska testa detta på Cinkajou, och se vad han tycker =)
Jag gillar bilden på illerskelettet, det är intressant att se hur djur funkar inuti! Själv har jag nu sökt in till spånga djurgymnasium och djurgymnasiet på liljeholmen i andra hand. Och jag hoppas få lära mig mer om olika djurs anatomi!_
_

Tror jag absolut att din lille Chinka kan gilla! Mina tycker det är jättemysigt att ligga i knät och bli kliade i nacken iaf :)

Om jag inte minns finns det en tråd här inne eftersom tjejen som har den där sidan är medlem. Leeloo

Min Saffi som kommer från Lee älskar att bli masserad bara att man håller på att knåda och massera magen älskar hon=)
mina älskar när man masserar bakbenen och dem ligger på rygg i knät :)

jag har masserat stacy sen hon var valp & hon älskar det
Hihi, idag kom det några från ätstörningskliniken hit och pratade, jag hade med min Cinkajou under hela samtalet (en timme), först ville han klättra runt på mina axlar, men sen lugnade han ner sig, då passade jag på att massera honom lite, haha, lillkillen höll på att somna :'D!