Förfinat affärsmodellen. Upptäckte väl att det inte räckte med annonserna för att gå runt.

tyvärr tycker jag detta är väldigt störande
vi har faktikst inte riktigt fått något svar på detta från dem bakom iFokus ännu.

Tycker det var grymt störande! Ser ju ut som om någon är inne och leker "troll" i trådarna, fast det nog inte är det.
Funderade oxå på detta och håller med #4 :(
Hoppas ni kan få nått bra svar från grabbarna bakom iFokus..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Haha, vad klockrent att det bidde en i denna tråd också då ;)

Gahh, det var det fulaste jag sett på länge. Det kändes inte varken bra eller seriöst. Hoppas verkligen vi får svar om detta.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nu har vi fått svar. Raka besked fick vi då vi klagat.
Kort och gott: Ingen reklam=ingen iFokus.
Så enkelt är det bara.
Jaja, så enligt grabbarna bakom ska detta störande moment nu vara en del av våran iFokus vardag. Av princip skäl tänker jag inte gå in på en enda av de annonserna. Jag tycker de var så mycket snyggare som de var förrut.
Audiatur et altera pars

#8 Det känns inte som att det är någon bra marknadsföring eftersom det enligt mig bara stör.. Går det inte att lösa genom att sätta det under rutan för att skriva egen kommentar? Då syns den ju och slipper störa..?
#8 Usch och fy!!
Förstår ju att dom måste få in pengar för att kunna driva sajten helt klart..Men detta va ju ett hemskt alternativ tycker det känns billigt och mer som spam än seriös reklam!! Kommer INTE att handla de minsta via dom länkarna då det känns precis som #9 säger att dom e ju bara irriterande och jobbiga får INGET trevligt intryck av reklam på det sättet!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#9 & #10: Jag är ledsen, men jag kan inte göra något åt att de ser ut som de gör. Vi hade reklam förrut med i trådarna men då med en svagare nyans av iller.ifokus färgen och då var de snygga och inte störande som dessa. Även om jag tyckte de var störande med när de kom. Men dagens annons är riktigt illa tyvärr.
Audiatur et altera pars

jag som tyckte att google-annonserna var irriterande innan. men detta är då mycket värre!
#11 Nej förstår att det inte är ditt fel att annonserna är så fruktansvärt fula :( Men det är ju synd ur iFokus synvinkel oxå kan ju inte vara attraktivt för en annonsör att få en annons som ser ut så och dessutom då att den bara blir uppfattad som störande en sådan annons hade jag då aldrig betalt för

*undrar om grabbarna läser denna tråd och kanske tänker till lite*

#13: Det som händer när jag påpekat detta är att de underade på om de värdar som är emot dessa annonser själva ska få betala vad de får in på annonserna och på sätt slippa dem. Vad det skulle bli för kostnad har jag i dagens läge ingen aning om men jag har bett dem kolla upp detta. Har jag ekonomisk möjlighet så kommer jag göra allt jag kan för att de ska åtminstone bli snyggare.
Till alla medlemmar: Jag har full förståelse för att grabbarna måste ha in pengar till driften av det hela. Och jag vet att jag har min sajt här gratis. Och att det kostar dem att jag har det. Så jag är absolut inte emot annonser. Bara utseendet. Och jag hoppas verkligen att ni medlemmar också förstår varför annonserna är viktiga. Inga annonser betyder tyvärr inget iFokus, och inget iFokus betyder, inget iller.ifokus. Och vart ska vi då sitta och prata om våra fantastiska illrar någonstans.
Audiatur et altera pars
#15 Flytta allihopa till ett nytt forum? Känns väl inte så aktuellt och kräver förmodligen mera jobb av de som håller i forumet. Men det är ett alternativ.

#16: haha, ja det skulle man kunna göra. Men jag personligen ser inte framför mig att flytta på allt här innifrån.
Audiatur et altera pars
ja, eller måste alla annonser vara i varenda tråd? :o

#18: Vitsen med dem är att de ska synas mycket och ofta. Så det blir i varenda tråd och även flera gånger om man har långa trådar som jag fattat det.
Men som de säger. Bara att aceptera att så är det.
Audiatur et altera pars
förstår faktiskt inte ett dugg varför folk klagar.. de enda sidorna man kan vara medlem på som inte har reklam tar ut en medlemskostnad för att de som driver sidorna ska ha råd att göra det.
Varför är inte folk tacksamma istället för att de lägger in reklam så man kan fortsätta att hålla till här? det krävs jobb för att lägga in reklam också.. det var störande de tre,fyra första gångerna jag såg dem men det är ju bara att bläddra förbi.. hellre anstränga sig ytterst lite att bläddra förbi något än att betala för ett reklamfritt forum.. sen är de ju inte så skrikiga som andra reklamer kan vara, de jag har sett serut som vanliga inlägg med vit bakrund och svart text.
Jag märker dem typ inte ens… :)
kan de inte helt enkelt slänga in en reklamruta under mina sajter istället? då behöver den ju inte ligga i tråden och den skulle kunna ligga framme hela tiden och ev bytas ut vid varje gång man öppnar en ny tråd, el dyl. Tycker att grabbarna bakom iFokus borde kunna ta sig en funderare på det iaf :)

#22: Då mister den sin poäng antagligen. En annons ska synas för att folk ska använda dem.
Audiatur et altera pars
#23 den kommer troligen att synas mer om den ligger där än om den ligger i en tråd som ett vanligt inlägg, för då syns den även om man inte går in i en enda tråd. Eller lägga reklam mellan mina favoriter och mina sajter..

#24: Jag vet faktiskt inte. Antagligen har grabbarna ansett att detta är bästa sättet för att den ska synas. Och de har jobbat med detta i flera år, mycket längre än vad iFokus har funnits. Så jag misstänker att de kan sitt jobb. Och ärligt talat, den syns som det är nu, annars skulle folk inte vara så irriterad över dem :-)
Men inte är de så snygga precis. Men det kanske blir bättre det med.
Audiatur et altera pars

#26: Okej, fast det ser jag inte så stor mening med. Man ser ju fortfarande det hela som en komentar. Fast en tom sådan alltså.
Audiatur et altera pars
Japp, ungefär som om nån råkat skicka ett tomt meddelande. Man slipper den "fula" annonsen. Sen slipper man lika fula annonser på alla andra sidor också (-host-Facebook-host-), och framför allt slipper man den epilepsiframkallande effekten de har. :) Jag tyckte ifs dessa annonser var rätt behagliga, men skulle aldrig orka med att surfa utan adblock.
Bara därför råkade jag skicka dubbelt.. ynk

#28: Aha så menar du. Ja det kanske är mindre störande. Bra att du berättar om möjligheten för de som absolut inte klarar av att se dem.
#29: Det är du absolut inte ensam om :-)
Audiatur et altera pars
men ingen går ju in på annonserna om de bara är fula o störiga:/ ?
tycker också det hade varit bättre med att ha den under mina sajter:/
e de inte så att iFokus tjänar på varje klick de görs på annonserna? =P. övertala dem att lägga det under mina sajter så kan vi komma överrens om att klicka någon gång om dagen på dedär länkarna, så får dom sina pengar-;P
testade nu iofs o kolla i "vanligt" fyrkantigt format, iofs inte lika mkt utrymme på sidan, men fortfarande tillräckligt för att få in reklam på sidan.