Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 398 ggr
Strumpan
0

OT, brand

Igår pratde jag med pojkvännen till typ 00.00 eller ngt, sen gick jag ut med Athlaz men det var kallt och läskigt så vi gick in ganska fort igen. När jag kom hem satte jag och pluggade och runt 01.15 hörde jag att det tjöt i huset, men jag tänkte att det nog var min granne som sysslade med ngt som vanligt. Nga minuter senare känner jag att det började lukta bränt (jag är en mänsklig brandvarnare=eldrädd) så jag började lukta runt i lägenheten, jag tänkte att det var min tv som luktade (jag har fått för mig att den kommer att börja brinna när som helst). När jag sen kollar ut ser jag att en brandbil backade bort från huset. Skakandes gick jag ut i trapphuset och då hörde jag röster så jag gick ner en våning och där står det typ 10 poliser, 5 brandmän och 2 ambulansförare + mina grannar som bor brevid mig. Då hade det brunnit hos en gammal dam -halva huvudet, rumpan och överkroppen!!! Det var ngn vattenkokare i hennes badrum som hade fattat eld på ngt sätt (jag såg inget, fick höra detta). Mina grannar hade öppnat hennes dörr (röken kom därifrån) och sett henne i lågor!!! Så de hade ringt efter hjälp. Så jävla läskigt. Tänk om mina grannar inte hade reagerat, då hade hon inte levt idag. klockan var ju runt halv två så alla sov ju och vem vet hur mycket av huset som hade funnits kvar? Jag vet inte hur hon mår idag men hon är ändå mellan 85-90 år…..

Mvh Jenny

Velsan
0

oj vad hemskt :S

Strumpan
0

Jag tycker så otroligt synd om kvinnan…..

Mvh Jenny

LiindaLarsson
0

riktigt hemskt .. det är så mycket bränner över allt nu

Qviq
0

Usch, dagens samhälle betyder mer olycker med elfel… Tyvärr. Men tycker att vi ska vara glad att vi har våra modiga brandmän som hjälper oss…

"Chaos is a friend of mine."

Faxlin
0

Usch vad hemskt. Men vilken tur i oturen att det inte gick värre i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ekberg
0

Jisses O.O
vilken tur att grannarna reagerade !
stackars tanten, skulle inte ens vilja tänka mig hur ont det kan göra   x| hoppas att hon mår bättre ! :)

AlbaStiffler
0

Usch vad otäckt… men varför hade hon en vattenkokare i badrummet?

Det är såna där saker som är läskigast med att bo i lägenhet, dvs att man själv kan få brand i sitt hem (och på sina djur när man inte är hemma) pga grannars otur/slarv. *rys*

Men fördelen är ju såklart åxå att det finns destå fler som kan larma brandkår.

Strumpan
0

#7 ja, det var min tanke oxå, varför ha en vattenkokare i badrummet? Fundersam Men det e skitsamma… jag hoppas att hon klarar sig.

Mvh Jenny