Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 389 ggr
sarae
0

kött i stora lass

det har blivit väldigt tomt i frysen här hemma så idag var det dags för lite kött inhandling… Så just nu upptas min diskbänk av:

• 2,8 kg kyckling hals
  • kalkonfötter
  • kaninmage
  • kalkonkorv
  • kycklingkorv
  • 1 kg kyckling hjärta
  • 500 g kycklingmage
  • lamlever
  • grishjärta
  • oxsvans
  • ooch en himla massa kyckling vingar

allt detta måste jag nu ställa mig å halvtina, stcyka och dela upp i portioner för infrysning…dessutom är frysen redan full med annat tjaffs..tror ni grannen vill låna ut sin frys en sväng?

FerretCrow
0

åh en massa lyx. vart får du allt detta ifrån och vad får du betala för det?

sarae
0

lite olika, en del köpte jag på djuraffär, produkter från jipotimas (halsar, fötter, kanin mage + 2 olika korvar för ca 140 kr) det andra köpte jag faktikst på willys, de brukar ha kyckling hjärta, lever och mage, men grishjärta har jag aldrig sett där innan (2 st för 20 kr), lamlevern kostade ca 17 kr och oxsvansen drygt 30 kr

FerretCrow
0

okej det var inte alls farligt. själv är det ju lite jobbigt då jag bara har thyra som vill äta saker med ben i och miilo smakar mest baar lite. så köpa storpack av massa olika är jobbigt för man vill ju inte att det ska bara ligga och bli dåligt.

LiindaLarsson
0

ååhå-- det ska jag oxå köpa hehe tänk om dom tror att man ska äta allt själv hhihi

Faxlin
0

Ja det var ingen dålig laddning du fått hem där sarae. Kanske dax att skaffa en till frys snart :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

no shit! en hel  har box tack! har fått hiva ut min mat

skrollan
0

åhh då ska vi också till willys nu. Pappa ska komma med ännu en frys till oss i heklgen :D

sarae
0

jisses va griniga pälsar jag har här hemma idag…mat utbudet som bestod av kalkonkorv, hals, hjärta, oxsvans och kycklingdelar samt blodmjöl var inte uppskattat! alla springer runt här i tittar bedjande "men men men mamma,…varför får vi ingen maaaat..har vi gjort nått fel?"