Telefon från kolonien
Japp inget brev. Men dock ett telefonsamtal dök det upp i dag. Det var sonen som ringde från sommar kollot.
-Saknar dig mamma. Saknar ni mig?
Usch vad jobbigt sådant är. Men vad sjutton bara att bita ihop och säga:
Klart vi saknar dig, men vi är så glada för att du får vara där och ha skoj. Vad ska ni hitta på för roligt i dag då?
-Åka motorbåt (fortfarande lite tårdrypen)
Vad skojigt gubben. Den som ändå fick vara där hos dig och också få vara med.
-Man får inte var vuxen och åka på sommarkollo mamma. (lite gladare på rösten och lite viktig i tonläget)
Slutade med pussar och kramar.
Gaahh saknar ju grabben hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Men vad skönt att han har det kul i alla fall på Kollo. =) Förstår att det är jobbigt att han är iväg. Men oj vad han ska växa av det här och bli en stor grabb. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ja, det är ju förhoppningen. Att han ska kunna komma hem och känna sig lite större och säkrare på sig själv. Och kunna använda detta lite för att hävda sig mot de äldre syskonen som ser honom som liten fortfarande.
Audiatur et altera pars
Det kommer gå bra för honom. Det är ju det som är så skönt med att få åka iväg att få möjligheten att växa och sen komma hem och visa hur stor man blivit. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

hehe säkert har du rätt. Undrar varför man som mamma har så svårt med att vara utan dem bara. jag menar jag har ju huset fullt ändå. hihi
Audiatur et altera pars

Härligt att höra att han har det bra, men vem skulle inte sakna en mamma som dig Åsa =)

naw, vad gulligt sagt elin.
Audiatur et altera pars

åsa, jag tror det är bra för barn att få komma iväg ensam..iof så behöver man ju inte sätta ungen på 11 år på ett plan till london till en internatskola i West bucklan under halva sommaren som min mamma gjorde…hrmf..haha näe det var faktiskt jätte kul! å jag åkte tillbaka året därpå, tror inte jag kunnat lära mig ansvar på ett bättre sätt :D:D sen saknade jag ju mamma något så otroligt, men hon gjorde mig alltid på gott humör när jag ringde. :D

du åsa, min sambo har varit på kollo 7 ggr.. han ÄLSKADE det! han ville inte åka dit när han skulle, grät som sjutton när han pratade med sin mamma och han ville absolut inte åka hem när det var dags.. han pratar fortfarande om hur roligt han hade på kollo.
vi var där och tittade för 2 år sedan, han tyckte det var jätteroligt.. :D jag har själv aldrig fått åka på vare sig kollo eller ridläger, och det tycker jag är skittrist…