Förstoppning?
Hej
Goliath verkar inte ha bajsat sen igår kväll, så jag börjar misstänka förstoppning.. väntar på att veterinären ska ringa nu närsomhelst så jag kan boka tid. Hur akut är det om det skulle vara förstoppning?

testa ge h*n lite vaselin så kanske det som stoppar kommer ut :)gjort det på min stacy __::) Lycka till.

Äter och dricker han?
Är han uttorkad? Dra i nackskinnet, går det inte tillbaka på en gång så är han uttorkad.
Är an pigg eller slö?
Uttorkning och slöhet är allvarliga tecken på att något är fel och han borde tas till veterinären så fort som möjligt.
Har du vaselin eller paraffinolja? jag skulle inte vänta, bara åka in akut till närmsta mottagning. Be om en kontraströntgen! Det kan rädda liv.
Är illern uttorkad? nyp i nackskinnet och släpp. Det ska falla tillbaka snabbt annars är han/hon uttorkad.
Slö? apatisk? åk in!
kramar och lycka till

Har du parafinolja hemma så kan du prova ge honom en tesked av det så kanske det kommer ut bakvägen om det är något som sitter i tarmen.

En förstoppning kan vara väldigt akut. Från att må bra tills illern är för dålig att klara en sövning går fort.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

hur går det?
kolla lite annorlunda bajsplatser.. Typ under soffan eller under badkaret. Ibland kan de små liven hitta nya "bra" bajsplatser.
Sara

Hur har det gått för denna pys?