Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 515 ggr
HannaM
0

Vilka mer än jag..

handlar kött till sina illrar på kista zoo?? Var där igår och han berättade att det brukar komma in illerägare och köpa kött till sin små. Så nu undrar jag om några av er som handlar där finns här?? Han sa att dom höll på att förhandla om att få in mer kanindelar än mage och är vi många illerägare som är intresserade kan vi ju vara lite påtryckande kanske?? Samma sak gällande möss, är det många som vill ha kan dom nog tänka sig att ta in om jag förstod honom rätt….

FerretCrow
0

hua skulle aldrig klara av att köpa dessa saker på djuraffär=( köper hellre slakt saker på affären eller slaktarn.

FerretCrow
0

#1 nej då jag skötte min kompis orm ett tag och skulle mata den med musbebisar så mådde jag super dåligt=( klarar inte av det efter att ha haft råttuppfödning tidigare.

HannaM
0

ok, men från slaktaren så är det inga problem?? förstår inte riktigt. Det mesta dom har är ju vanliga saker som finns i affärer eller hos slaktare, kycklinghalsar, hjärtan lever, lamm och viltkött… kaninmage och sen så vill jag att dom tar in möss för jag vill prova att ge mina det.. behöver mna ju inte ge om man mår dåligt av det

Ceciliaolucifer
0

Det svåra kanske är att ge ett "helt" djur än ngt som redan är styckat…

HannaM
0

jo men det här är ju delar.. allt är sycktat och klart… dom har leverantörer som föder upp djuren helt ekologiskt och har en bra djurhållning och sen säljer djuraffären kötter förpackat

FerretCrow
0

#4 ja alltså slaktade saker kan jag ge som kyckling vinar och hjärta med mera men just en lite mus eller råtta med päls går inte. det är just det att djuret är helt med allt kvar lixom.

#6 ja men då förstår jag, jag trodde alltså att du fick en hel kanin med päls och allt som du sen fick stycka själv så att säga.

Sarah
0

Jag brukar handla där… men de äter det ju ändå inte :(

Fruttisen
0

Vart ligger Kista Zoo? :) Iof brukar jag handla inkråm och vingar på ICA- det är inte så dyrt, men ifall de kan ta in sånt billigare är jag absolut intresserad!

Fruttisen
0

#10 Haha, sååå dum är jag inte- fast jag är blond. Det är ju inte i centrum…där är det ju bara Arken…vilken väg då?

HannaM
0
Fruttisen
0

#12 sänks.

Mellorine
0