Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 2166 ggr
Mangafreak
0

Kotetsu 5 veckor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…. tiden bara går, och nu står vi då plötsligt här. Idag fyller Kotetsu fem veckor… i 35 dagar har han handmatats, vägts, gosats med och blivit allmänt bortskämd :)

Kramar Carola & Kotetsu

Mangafreak
0

Fem veckor, det känns som att tiden har gått så fort… som att det var igår man kom hem med honom från veterinären. Men samtidigt säger kroppen att tiden har gått långsamt och att man behöver lite mer vila… men det har varit värt varje minuts förlorad sömn.

Mangafreak
0

Han vägde 264gr ikväll och som ni ser på fotona så har han blivit ganska stor :)

Ett fotocollage och två andra foton är vad ni får av mig ikväll… hoppas ni gillar dem :)

Madde
0

Oj vad söt och mörk han var. =) Superfina kort.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Ohh, han blir bara stiligare och stiligare grabben eran.
Hmm, avel 2007?? hihi *flörtar*

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Wow vilken snygging han är!! Hur stilig som helst!! Och vad stor och fin han har blivit tänk att det kan hända så mycket på 5 veckor!!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

DG
0

Vilken stilig och söt grabb!

Mangafreak
0

#4 Om han visar sig lämplig så kommer han att bli min nya avelshane :)

Ikväll vägde Kotetsu 280gr… och han äter villigt av den blöta maten… men tycker inte lika mycket om det torra fodret… grabben tycks vara lite kräsen i maten… synd för honom att han blir så illa tvungen att börja äta torrfoder snart :) om han inte vill svälta vill säga :)

/Carola

Faxlin
0

haha, kan du inbilla någon annan. Då ger du honom gorme mat resten av hans liv om så är. hihi

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

#8 Förmodligen :) Typ fransyska, hjärta och alla andra fina bitar :)

Kvällens vikt var en överraskning, till och med för mig som är ganska van vid att Kotetsu gör jättekliv i sin viktökning ibland… men så här mycket har han aldrig ökat på ett dygn tidigare. Vågen stannade på 308gr!!

Kramisar!

Mandysan
0

#9 Alltså har du en grävling nu……….. En stor grävling..Flört

Men det är väl positivt att han ökar så mycket??Fundersam

Faxlin
0

haha, han bara växer och växer den lilla (stora) filuren. ;-)

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

#10… hmm.. grävling… ja, han kan nog gå som grävling nu..

Jo, det är positivt att han ökar… även om det kanske inte är normalt att de ökar riktigt så här mycket.. särskilt med tanke på att han faktiskt bara är 37 dagar gammal :)

Vad tycker du Åsa.. ska jag kontakta brukshundsklubben? Eller höra mig för hos polisen om de är intresserade av en "tjänste-iller"? *asg*

/Carola

Faxlin
0

Japp tycker helt klart att det låter smart att börja förvarna dem om en ny sorts skydds djur. ;-)

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

Hmm.. ja narkotikaroteln kan nog vara intresserade… eller varför inte tullen? *asg*

Faxlin
0

Narkotikaroteln måste ju vara perfekt. Likaså Tullen. Han kan ju snosa fram saker även på små ställen. ;-)

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

Stackars Kotetsu…. idag har inte varit en rolig dag för honom. Både jag och mamma Stella bestämde oss för att det var dags att han började käka av torrfodret… Han har fri tillgång till torrfodret, men har inte fått något nytt blött foder sedan imorse… och när det tog slut så har det bara funnits torrfoder…

För att inte tala om att Stella inte släpper fram honom till tutten längre, eller rättare sagt. Förut så la hon upp sig så att han skulle komma åt någon av de aktiva tuttarna, men nu under kvällen så har hon inte brytt sig om att göra det. Hon jagar inte bort honom, men hon hjälper honom inte heller. Så han får kämpa av bara helsifyr för att lyckas komma åt någon av tuttarna… särskilt med tanke på att Stella oftast ligger ihoprullad och på så vis döljer de tuttar som är/har varit aktiva :)

Kvällens vikt landade på 314gr

Mangafreak
0

Ja då var det åter igen kväll och dags för en ny vikt… han gjorde ett skutt idag också.. :) och landade på 338gr, dvs en ökning med 24gr :)

Och han har fått vara ute på gräsmattan idag också, fick testa sin nya sele… som var lite för stor för honom, men han kommer nog att växa i den snart.

Hade tagit lite trevliga foton som jag hadetänkt lagt upp här ikväll… men det hotades med åska… och efter strömavbrottet så har jag inte slagit på min dator igen…

Kramisar på er alla!

Carola & Kotetsu

Faxlin
0

Gaahhh, han blir bara större och större eran grabb.

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

Håller nästan med dig Åsa… Gaahhhhh!!

Kotetsu har gjort ännu ett jättekliv uppåt… nu vägde han 366gr!! Och han är 40 dagar gammal!

Kramar från mig och en kelen och lekfull Kotetsu :)

/Carola

Faxlin
0

haha, har du anmält honom till valpkursen på brukshundsklubben då? Tror han behöver den i grunden innan han får gå skydds. hihi

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

#20 Har inte hunnit med det ännu :) Tror jag kan få lite svårt att få honom godkänd hos dem… så jag för nog lov att köra den grundläggande valpträningen hemma, för att sedan ta med mig honom till Brukshundsklubben och gå valpkursen *asg*

Fast med tanke på hur busig han var idag vid kvällsvägningen…. så är risken stor att han skulle skrämma slag på de andra valparna på kursen *skratt*

Här kommer tre foton på honom som jag tog vid vägningen ikväll… var ju bara tvungen att dela med mig av dem till er… dessutom tror jag nog att Åsa börjar få lite abstinens efter foton på min lilla Tets…

Mangafreak
0

"Visst är jag det sötaste du har sett?"

Han vet hur han ska charma in sig i alla fall :)

Mangafreak
0

"Kom och lek med mig… snälla…"

Som sagt, han var lite busig vid vägningen, och jag hade som tur var kameran i närheten :)

TottsiGirl
0

WOW han e ju bara hur snygg som helst!! Så mörk och fin han är!! vilken snygging alltså!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Mangafreak
0

Tack… måste erkänna att jag är rätt stolt över honom faktiskt :)

Och han verkar ha ett väldigt fint temperament också.. så han kommer troligen att gå som avelshane när han blir äldre, men det får framtiden utvisa…

Mangafreak
0

Då var det åter dags för en vikt… och ikväll landade vågen på.. *trumvirvel*… 374gr :)

Visserligen inte ett jättekliv, men det är en ökning :)

Kramisar!

/Carola

Faxlin
0

Han ökar på fint grabben ;-)

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

*skratt* Nu är det officiellt…Kotetsu är varken Grävlinge eller Rottweiler…han är en Heffaklump! *skratt* Allt enligt veterinären som förlöste honom.

TottsiGirl
0

Hahah en heffaklump!! :) Men dom e ju bara såå söta speciellt den lilla blå i den senaste nalle puh filmen :)

Mangafreak
0

*skratt* Jojo.. bara för att Håkan sa att han var en Heffaklump :) Nåja.. Håkan blev i alla fall glad över att träffa honom :)

Ska ut och ta lite foton på Kotetsu nu… så kommer det upp tillsammans med den nya tråden lite senare idag :)

/Carola

TottsiGirl
0

Åå dom korten ser vi fram emot.. man kan aldrig få nog av den lilla snyggningen te heffaklump!! Kan förstå att veterinären blev glad av att se honom :) Då måste hans jobb vara som allra roligast när man fåt träffa djuren som det gått bra för!

Mangafreak
0

Ja, både veterinären och veterinärassistenten (som träffade Kotetsu förra veckan) var glada. Särskilt eftersom ingen av oss hade trott att han överhuvudtaget skulle överleva resan hem… men bevisligen så gjorde han det :)