Insekter som illerfoder?
Tydligen ska många insekter ha mycket höga näringsvärden
och duga utmärkt som människoföda, men hur är det med illrarna? Är det någon som vet hur lämpligt insekter är som illerföda? Har illrar insekter naturligt i kosten?
Alltså jag undrar bara rent teoretiskt, tänker inte starta insektsfarm…
Yup, man kan ge dem insekter, nyttigt å bra. men ack så läskigt ;)

Så när man köper syrsor till spindeln kan man köpa till illrarna också? :P Hua… levande syrsor som tillslut förökar sig och finns i hela huset :D
golf.ifokus.se
#1: Jonå, fast personligen tycker jag att halvruttna kycklingvingar under varje soffa låter äckligare än lite insekter…smaken är som baken! Men framför allt tänker jag på det ur ett miljö/djuretiskt perspektiv där insekterna vinner stort över fåglar/däggdjur. För att inte tala om ekonomiskt, insekter kan man ju föda upp på t.ex gamla matrester…höns också förstås, men man kan inte ha höns i lägenhet…ok nu börjar jag komma från ämnet…
#2:Det känns som en bättre idé att ha typ larver och krypande insekter än flygande insekter…hmm, kanske man skulle starta en odling i alla fall…
men i och med att mina illrar inte äter kött så äter de säkert inte insekter heller.

Elliott har blivit erbjude nen syrsa en gång i en djuraffär.. han tittade mycket skeptiskt på den och vände sen bort huvudet.. sen ska det då tilläggas att elliott föredrar torrfoder.

Daisy ratar kyckling men att äta döda flugor under svärföäldrarnas soffa var smaskens… mums!

Fast iofs skulle jag inte vilja pussa på dem efter att de har ätit massa döda insekter 
golf.ifokus.se
#6: Men det går bra efter att de har ätit rå kyckling eller sitt eget kiss..
?

#7 Haha varför tycker vi egentligen att de är så söta efter allt de hittar på? 
#8 Tur är väl det!

#7 Ja 
golf.ifokus.se

Mina brukar få syrsor, mjölmaskar och zoophobas det är jättegott :D
//Denise
Gizmo käkade upp en stor skalbagge (en sån där som skiftar i lite blågrönt) en gång (det knastrade rätt bra) och kom sedan till matte med ett av skalbaggens ben fast på nosen och tyckte han var jätteduktig. Blä, tyckte matte och Gizmo fick inga pussar den eftermiddagen.
Sara
#11: Odlar du själv eller köper i butik? Ger du dom levande eller döda?
Vah? Kan man mata med insekter?
Att jag inte visste det tidigare! jag hade ett helt gäng insekter förut, eftersom jag har haft en hel del olika ödlor.
Så att hantera och köpa in insekter blir inga problem, ja, ni ser på bilden. *fniss* 2 fullvuxna argetinska kackerlackor (B. Dubia), hanen med vingar, honan utan =)
Har en vän som brukar få överskott av zoobhopas, kan nog fjäska till mig några =)

kanske man ska inköpa lite och testa..värsta om det inte uppskattas..va ska man göra med dem då?=s
Min Balder ÄÄÄLSKAR att bita ihjäl zoophobaslarver och syrsa efter syrsa. Men äta dom? Urk nej, det är inget som passar honom!
#15: Då kan du pröva äta dom själv…
#14: Vilka läckra baggar! Är det jobbigt att odla insekter?
#18 Mjölmaskar är enkla, det är typ bara att ha några mjölbaggar i en burk med mat så fixar dom resten av sig självt.
Kackerlackorna lyckades jag dock inte odla på :/…
Syrsor lyckades jag med en gång också, det ska tydligen vara lätt att odla syrsor, men jag tyckte att det var rätt svårt.
Men zoobhopas och mjölmask är nog enklast :)
#19: Vad är zoobhopas, gick inte att googla på det…
#20 tror det stavas zoophobas ;)
#16: Hehe, han kanske är en sån där "mördariller" som man har hört talas om…
#21:Tack, nu hittade jag!
#21 Ja så stavades det! Hihi :), lyckas alltid att stava det fel :'D

Mjölmaskar kanske hade varit bra ide te min rambo, har inte lyckats få i han varken kycklngvingar eller torrfoder =o(

#17 hehe nej tack=P
#25: Vad äter Rambo då?