Hybridvalpar.
Jag kommer att ha hybridvalpar till salu i år (om hon inte går tom). Honan är min egen uppfödning och hannen är en engelsk F1 (50% vildiller). Jag tar den här kullen för att få riktigt bra avelsmaterial kommande år. Vill gå ut med det tidigt då det inte alltid är det lättaste att uppfostra en hybridvalp (ca 25-30% då honan har lite vilt i sog oxå). Hon kommer att paras i slutet av februari och valparna är då redo att flytta runt midsommar.
Eftersom det som sagt inte alltid är enkelt med hybrider (eller ngn iller för den delen) så är jag angelägen om att börja tidigt med att hitta bra hem till dem. Är du intresserad så hör av dig till mig för mer info.
Sarah

Vill bara önska lycka till och vad roligt att det kommer lite annorlunda valpar i år=)

kan tillägga att man fortfarande inte kan komma in på din sida=(

Vet, har pratat med "the man in charge" men det händer inte så mycket.

#3 vad synd. du har ingen egen hemsida där du har info om din uppfödning?
va kul knubbs! Längtar efter att få se valpis bilder! Även här kan det bli lite mixade illrar till somaren, men inte i form av valpar ;)

Spännande! Ska du importera? Hur många får plats i din lägenhet ;)
Noop ingen hemsida. Ingen på gång heller.
#6 flytt på gång! ;) ska byta ort och lägenhetsstorlek ser det ut som ;) ja, det blir i så fall importer.

Tipps Sarah, lägg upp din mail eftersom man inte kommer in på din sida här. Så kan man få kontakt med dig ändå=)

Ja det borde jag ju göra… tänkte inte på det. Finns på knubbs@hotmail.com eller sarah.sall@ne.su.se
sarae, vartifrån?

#7 vart ska du kanske flytta sarae?
# 9 inte helt spikat ännu, står i valet och kvalet mellan vilka jag skall ta in i från iår.
#10 uppsala ;)

#11 åh det ju norrland nästan för dig då=) är det för att du ska plugga till vett där eller?
#12 ja, det eller något annat får se hur det blir å vart jag kommer in ;)

neej det är för att hon ska komma närmare mig såklart.. =)

Och så ber jag er att inte spåra ur i tråden…
#15 sorry, vill du att jag skall plocka bort kommentarerna?

Nej, det är lugnt, spelar ingen roll.
okej. Ser iaf fram emot fina valpis bilder! Får man fråga vad du förväntar dig för färger?

Klart man får! Förväntar mig mörkbruna. Finns lite silver bakom min hona, men valparna förra året blev bruna och de här bör hålla sig där då det är ännu mer brunt i. Min hona är ganska mörkt brun och hannen finns det bara brunt bakom. Men, man kanske blir överaskad och det kommer ut pasteller ;) Om du oxå ska mixa lite kanske man kan diskutera ngt eventuellt sammarbete till nästa år.
#19 spännande! Det är ju alltid lite av en överaskning vad för färger det kan bli. Javisst! Om saker går som jag vill (vilket de sällan gör iofs) Så planerar jag 2 kullar till nästa år, en hel utländsk och en svensk/utländsk.

En egen urspårning… Sarae har du sökt till SLU? Jag har oxå sökt dit, men inte vet dock utan miljöekonomi.
#21 jag har inte sökt ännu men ska göra det snart. Självklart till veterinär, men sannorlikheten att komma in e mindre än minimal. Så jag ska söka till husdjursvetenskap.
Det här är inte bra.. nu börjar det rycka i valptarmen.. 

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

moahahaha, kerstin… ett litet moster kanske?
Ja du, jag är ju hur sugen som helst.. vill ju ha tag på en ny avelshona.. *vrider mig i plågor*…

här hemma som vi sagt att vi inte ska ta in fler, nu vet jag inte om jag längre vill hålla det löftet.. :)
Kan du lägga ut en bild på din hona sarah? :)
Huligan tack! *hand upp*

De kommer inte att säljas till avel… om det är ngn som är intresserad av att avla så är det ngt som i undantagsfall kanske kan diskuteras med mig och hannens ägare. Men räkna inte med det. Jag kommer att behålla en hona själv som går vidare i avel.
Jag tror jag redan har hittat min hona.. om allt går enligt mina planer så klart.. 

Det var snabbt jobbat! Hoppas att det går bra. Sen finns det hybridmonster som vill ha hem ändå :)

Ska se vad jag kan hitta i bildväg. Kommer ikväll isf.
Sarah ska jag lägga upp bild på den tilltänkta hanen?

Det är int emina bilder så jag har inte rätt att visa dem. Men så fort jag vet så fixar jag det.

Va spännande, längtar att få se mörka bebbis bilder*dreggel*=D själv hoppas jag på att parningen mellan Buddha och Saga har gått som det ska så man räknar ner dagarna=D
Önskar dig all lycka till!