Ang. illervakt...
Vet att många säker har nära vänner som passar illrarna gratis…
Men vad skulle du vilja ha i gengäld om du passade någons illrar i 10 dagar/vad skulle du vilja ge om dina illrar blev passade?
golf.ifokus.se

En fin blomma och ett tack:D
"Chaos is a friend of mine."

jag skulle vilja att den jag passar illrar åt har möjlighet att passa mina någon gång=)
Sen såklart ett tack, någon fin present…. ja

skulle ge alltså… blomman och presenten=) och tacket

Eller om personen varit utomlands, en flaska stärkande :)
tjänster och gentjänster känner jag, men självklart e det trevligt att ge/få en lite present

Jag har lyckats få folk att bo hemma his mig med dem. Då har jag fyllt kylen och skafferiet med allt jag kunnat komma på och så har de fått ta allt de velat ha. Jag skulle nog betala för tjänsten om det inte var en väldigt nära vän. Den skulle jag bjuda på massa öl.

Den jag har i tanke som illervakt kan jag inte göra någon gentjänst åt för hon har sålt sina illrar… :P
golf.ifokus.se

köp nåt som e därifrån du har varit. =) alltid kul o få nåt från andra ställen. kanske har man inte varit där själv.
jag dumpar alltid mina hos mamma dom få gångerna vi behöver vakt, känns skönast då dom stormtrivs i hennes stora hus, plus att hon är den enda som bilbo "tolererar" hehe. hon tycker det är kul oxo, förutom allt "torkaillerbajsochkissheladagarna" =) är vi utomlands så brukar jag köpa med mig ngt kul åt henne.
Om jag är illervakt brukar jag inte vilja ha något, räcker ju med äran att få vara illervakt hah! dessutom blir det mest åt jossans gäng och det är bara kul att vara vakt åt illrar som faktiskt ÄR väluppfostrade och går på låda! :)

Jag kan inte dumpa mina hos mamma, för jag bor hemma och hela familjen ska till Spanien =)
golf.ifokus.se

#9> Äran att vara illervakt? Du menar äran att få torka illerbajs… hahaha… *flin*
Jag brukar köpa med något från den platsen jag besöker till mina illervakter, men det är mest något symbolist, för en 100ing typ. :)

Tror att mina matfyllningar av kul och frys ocvh skåp varit värt mer än en hundring :) Men jag har oxå fem monster som gör tusentals hyss.

#11: Men du var ju gullig och köpte en chokladask till mig till och med :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#13> Ja det var ju det minsta man kan göra för det extra strul det ändå medför… :) Även om man som illergalning brukar tycka sånt är lite kul!

#14: haha, det var faktiskt inga problem, och du hämtade honom hos mig ju. ;-)
Så det var absolut inget jag hade förväntat mig, vart så chockad och rörd att jag i efterhand inte ens var säker på om jag kom ihåg att tacka för den. 
Audiatur et altera pars

#15> hihi… du kanske borde få choklad oftare? :) Jo, du tackade så snällt så snällt! :)
Jag vill inte ha pengar för det men gärna ett tack (en liten present går oxå bra
) och chansen att få hjälp när mina illrar behöver passning.
Jag har bara behövt passning 3 gånger än så länge. Den första gav jag en liten present värt drygt en hundring, den andra ett gäng öl och nu sista gången bjöd jag på restaurang.
Sen tycker jag det är självklart att man ser till att illern kommer till passningen. Kan man inte köra själv så betalar man bensinen.
Sara

#16: haha, undrar om jag skulle visa det här för min sambo :-)
Kanske han förstår piken då. hihi
Bra att jag skötte mig och tackade i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars

Men om jag skulle återgå till frågan vad jag skulle vilja ge. Jag har aldrig haft illervakt faktiskt mer än min mamma för många år sedan. Men i alla fall. Om jag behöver vakt någon gång skulle jag för det första Skicka med foder och sand, det är inte gratis. Och mina som vill ha kött gör inte saken bättre liksom.
Sedan skulle jag ge personen något litet som tack. Antagligen kulle det bli något iller relaterat. Lite som när jag vart nerbjuden till en på forumet här under en helg för att hälsa på och kom inte med den vanliga blomman utan med en tunnel till illrarna och en filt. för vilken illerägare kan få för många filtar och tunnlar :-)
Själv tycker jag det räcker med ett tack och att man känner att man har gjort något för att hjälpa en medmänniska.
Audiatur et altera pars
Jag är gärna illervakt gratis, förhoppningen man då har är väl att någon ställer upp tillbaka eller att ja någon annan blir inspirerad att ställa upp. Ett tack räcker bra, känns lite konstigt att få en massa värdefulla saker eller så…

Robin… moahahaha det där kommer du få äta upp ;)

om jag passade nån annans iller,, det skulle jag bara göra med rent nöje.. inga kostnader ett tack efter åt skulle ju va trevligt att få om jag var iller vakt..