Flytt till göteborg...
Nu är det som så, att jag o min lillla Bäs ska flytta,, till Göteborg.. o har då lite frågor.. vet ju att det finns ett antal personer här inne som bor där o tänkte då att ni kanske har lite svar på mina frågor..
Tex. om någon vet var den bästa veterinären finns.. skulle vara bra o veta om det finns någon bra…det är väl det viktigaste..
men så är det så oxå, att de hyresbostäder som jag kollat på får man inte ha husdjur.. tänkte om ni visste några bra hyresvärdar som man vet tar in hyresgäster men djur.. har sökt ett antal hyreslägenheter, och oxå fått två av dem, men de har sen ändrat åsikt om att jag får bo där pga att jag har en iller.. kommer endast flytta om jag hittar en lägenhet där både jag o bäs får bo..
skulle bli mycket glad om någon kunde hjälpa mig med dessa frågor… Tack på förhand…
Välkommen till stan! eller ja, nästan iaf ;)
Jag åker alltid till majornas smådjursklinik vad gäller kastreringar, vaccination, chipmärkning samt skabb koll och andra mindre invecklade saker. Bra priser och super trevligt personal, man får även tid mycket snabbt. För sjukdom och andra akuta saker är det blå stjärnan som gäller, särskilt Bo runsten för iller. De är rätt dyra, och jag åker som sagt bara dit om jag måste. Men de har all utrustning som krävs vid mer komplicerade saker.
Vad gäller lägenheter så har jag tyvärr ingen aning Kanske lättast att hitta något privat uthyrt? så länge det inte är allergi bostad så skall man ju få ha djur, men du behöver kasnke inte säga att det är iller..tror de flesta backar då tyvärr.
Lycka till! Hoppas vi syns på nån illerträff framöver!

åh. tackar tackar.. =).. nu blir man göteborgare..=)..
ok.det är alltid bra att veta bra veterinärer. så tack för informationen.. tänkte ringa runt o kolla de flesta hyresvärdarna imorgon o kolla läget vad som gäller.. ska ta det lite lungt me att säga att det är just en iller.. =).. får se hur det går..
Japp.. jag hoppas att flytten dit förverkligas.. o då kommer vi troligtvis synas på en eller annan träff=).. !

Vad sjukt att man måste behöva ljuga om att man har iller för att få hyra lägenhet. Hoppas det ordnar sig för dig Rumsky.
Hyra av ett kommunalt bostadsbolag tror jag är lättast. Så länge det inte är ett allergihus så är det olagligt att neka folk att ha husdjur.
Rekomenderar smådjursavdelningen på Blåstjärnan i Göteborg. Både Bo Runsten och Jenny Persson är duktiga på iller. Annika Westlund är oxå duktig men hon ska starta eget i Ale så hon kommer inte att finnas kvar så länge till.
Sara

Tack så mkt för era svar.. har precis slutat jobbet, och ska bege mig för att kolla upp o ringa runt på lägenheter…
Finns ju ganska många bostadsbolag i göteborg, så jag tycker att det borde ordna sig med bostad för mig o min lilla älskling..
som sagt, tack så mkt för hjälpen med veterinär o sånt.. tänkte slå en signal till både majornas smådjursklinik och blå stjärnan för att bara kolla läget…