lamm kött
lamm kött hur är det att ge till iller?
gillar dom det eller är det mindre nyttigt eller?
kramar erika med busar
yup det kan du ge..bara det är rått. Om de gillar det elelr ej är upp till illern. Ju större variation man kan ge i kött väg desstå bättre.

Det enda är att skiten kan bli illgrön efteråt, har inte testat själv utan hört det av en engelskdomare.

#2: illgrön?? Menar du allvar? hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

okej ja för vi har fått tag i en massa lamkött nu så jag tänkte ställa mig och skär upp och frysa in i portionspåsar. mina går ju vanligtvis på torrfoder och får barf så att säga då jag kommer över kött från olika slaktare och jägare.

#3 I alla fall om man får tro på den domaren. Jag har som sagt inte själv gett mina lammkött. Tänkte att det var lika bra att skriva på en gång innan någon blir riktigt orolig över att det är grönt efter att de hade fått kött.

gottis

japp allt var borta nu när jag hämtade fatet har kollat i alla filtar med mera på deras rum och inget var gömt. stängde grinden dit medans dom åt köttet för att slippa ha det nergömt i texempel soffan eller liknande. så nu springer dom och busar här i rör stumpen mitt på golvet=)
hehe.. du måste ju raportera ifall skiten blir illgrön sen som nea. skriver!:P söta bilder, såg riktigt gott ut;)

#10 japp det ska jag göra=) så nu är det upp till bevis om dom ska skita snorgrönt som är min älsklingsfärg=P japp riktigt lyx då det är Lamkött på 2kg dom fått direkt från kyldisken på affären.

#11: Om det blir illgrönt skit kan du vara vänlig att fota det då?
Audiatur et altera pars

#12 haha det låter lite roligt men visst kan jag det=) ska fota bajs till dig åsa=)

#13: Vad snällt :-)
Undrar hur störd man är som illerägare när man fotar saker. Har nog aldrig hört andra djursorters ägare fota saker i samma utsträckning som illerägare grö- Som bajs, ballar och vulvor för hela slanten.
Audiatur et altera pars
jag har för mig att det just är "tripe" som kan göra att bajset blir grönt..men vad tusan tripe e på svenska kommer jagi nte ihåg

#14 hehe nä det har du rätt i men det är ju för att vi vill kunna ta reda på olika saker=)
#15 är det något ämne då som ska finnas i lammköttet?

Engelska till svenska
1.
tripe [traip] subst. 1 kokk. [djur]mage 2 vard. skräp, smörja
Audiatur et altera pars

#17 usch det lät inte alls mysigt.

kan meddela att det blev inget grönt bajs=( det blev bara lite lösare men det kan ju vara för att mina inte fått kött på ett tag. så lite lösare men varken grönt eller slajmig/slemmigt.
tyvärr fick du inge bajsfota åsa 

#19: sjutton också, jag såg ju fram emot illgrönt bajs här hemma :-)
Audiatur et altera pars

hehe ja men tyvärr blev det inte så men men om vi får det någon gång här hemma lovar jag att fota det=)

Vad bra då :-)
Audiatur et altera pars