Iller iFokus

Iller

Etiketterfärgpälsteckning
Läst 1055 ggr
flamingooo
0

vad e detta för färg

http://uk.youtube.com/watch?v=W7vYokOMpMw&feature=related

finaste färgen jag sett på en iller… gillar de gråa fläckarna

Faxlin
0

Lite dålig kvalite på filmen. Men det ser ut att vara en silver. En likadan som jag har på min Avatar. En ljus silver.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

precis vad jag tänkte säga..möjligen en silver tomte…vi haklapp.  funderar lite över de vita längst ut på svansen…lite panda varning på en sån svanstip ;)

flamingooo
0

fin var den iaf… fast som med alla andra djur så är inte utseendet så viktigt utan mer personligheten… tycker jag iaf… kan inte så mycket om illrar men är väl samma där

flamingooo
0

http://uk.youtube.com/watch?v=Vi-gMJ2wc8k&feature=user

en till på honom (haha han gillade itne snön)

Norrskenets
0

Tyckte också det ser ut som en väldigt ljus silver tomte=)

Nea
0

En ljus silvertomte. Har troligtvis varit en viltfärgad tomte eller mörk silvertomte en gång i tiden innan han ljusnade. 

Däremot så tror jag inte att han är vit på svanstippen utan att det saknas lite hår där.

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag tror också på en silvertomte/panda.. Tycker defenitivt det ser ut som att han har vit svanstipp. han har även "dexter-utseendet" som jag säger då många panda/blaze tecknade illrar får ett lite speciellt utseende i ansiktet.. precis som Dexter som jag har.

Bild på Dexter

edit: dexter har ljusnat väldigt mycket och är ljusare än illern i filmen..

Sajtvärd på Iller.ifokus

flamingooo
0

fin dexter va

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker det ser ut som en silver eller silvertomte, påminner mycket om min Lilleman. Även om Lilleman är liten aning mörkare just på fotot, men innan han dog nu i slutet av juli månad, så var han näst intill lika ljus som illern på filmen.

flamingooo
0

#9 jätte jätte jätte fin… gillar verkligen den färgen på iller

Sarah
0

#10 de må vara fina, men den färgen (spec fläckarna) tyder på större chans att bli sjuk. Så att uppmuntra avel på den färgen är samma som att be om kortare livslängd på våra djur.

flamingooo
0

när jag köper djur har jag aldrig brytt mig om färgen.. älskar gråa djur men tex min häst är brun (även om jag föredrar skimmel) min katt är cream även om jag även där föredragit grå och alla mina hamstrar har varit i alla möjliga färger… bara en grå… chillorna var gråa men det är ju den naturliga färgen… men den va verkligen vacker