Iller hane sökes.
Hejsan.
Nu när vi fått lämna tillbaka våran ena iller söker jag en ny kompis till min tjej.
Om någon vet en iller hane (gärna viltfärgad) som söker nytt hem får ni gärna kontakta mig.
Erbjuder kärleksfullt och livslångt hem.
Gärna ganska bitfri ;)

det finns ju 2 iller killar som behöver hem en albino och en viltfärgad,, kan putta den åt dej om du vill?
#1 Ja, det hade varit jätte snäll. Tack.

Varför ska du lämna tillbaka eran ena iller? Känns lite skumt att du skriver det samtidigt som du erbjuder en ny iller ett livslångt hem.
#3 tror de var typ semesterhem…

Nej, de var inte semesterhem. Jag träffade illern precis innan h-n flyttade till Braindead och det var meningen att detta skulle vara ett permanent hem.

det kanske inte funkade med illern dom redan hade

Då är det ju en risk att det inte funkar med en ny iller heller. Jag ville inte ha någon debatt eller nåt jag bara undrade över hur man kan lämna bort en iller samtidigt som man lovar ett livslångt hem åt någon annan.

ja det kan personen nog svara bäst på själv, så vi får vänta på det svaret tills personen är inne

Det var till den personen jag riktade min fråga till från första början.

jo det förstod jag oxå =///
#3 Jo, det kanske låter dumt. Vi lämnade tillbaka henne för att det inte funkade med våran första iller. OM det hade funkad hade vi så klart behållt henne. och det var MENINGEN att ge henne ett livlångt hem med.
Varför antar folk alltid det värsta här? Och mot mig hela tiden känns det som.
Alla illrar funkar inte ihop hur mycket man en velat att det skulle göra det.

Det är väl ingen som har antagit det värsta om dig. Men annonsen lät lite skum bara. Att lova ett livslångt hem åt en ny samtidigt som man omplacerar en annan. Och i tidigare trådar har du ju skrivit hur bra dina illrar har gått ihop och lekt. Har de blivit ovänner nu plötsligt?
#12 Ja, antagligen blev dom ju det. Annars hade jag väl inte lämnat tillbaka henne.

Tänkte bara att de som har svarat på omplacerings-annonsen ska veta anledningen till varför hon blev omplacerad. Läser vad du skrev i din gästbok igår:
"Ska faktiskt lämna tillbaka henne idag. Är så trött på att bli biten hela tiden, och att vara rädd för att bli biten när man går i sin lägenhet hela tidn. Tror inte det går att få henne "tam" överhuvudtaget. Så om en halvtimma åker hon tillbaka.
Kommer väl sakna henne lite, men det känns mest skönt."
Man kan ju tänka lite på de som kommer och ska ta henne efteråt. Ifall de inte har väntat sig en bitig iller. Hon kanske inte får några fler chanser än den här.

ja det där skriverierna som rikki skriver där är ju absolute inte samma som att omplacera för att illrarna inte går ihop.

Är ni inte lite väl hårda nu? Hittar hon en snäll iller så är det säkert ett bra hem. Alla klarar inte en svår iller oavsett vilka intentioner man har. Ibland får man inse att det inte går. Hade alla intentioner att ge Smulan ett livslångt hem förra året, men det gick inte med mina. Hon fick det bättre hos Burtil och Hobbe. Visst kanske anonnsen är lite motsägande, men dte betyder inte att det inte är ett bra hem. Så, ge er. Det är fler i den här tråden som gett bort illrar som de insett att de inte klarat av. Men inte anser ni att nästa iller ni skaffat inte är för evigt.

Har inte någonstans sagt att det inte skulle vara ett bra hem. Absolut inte. Jag tycker bara inte att man kan garantera ett livslångt hem till en iller man inte har träffat än. Det finns ju alla möjliga orsaker till att det inte kan fungera. Dessutom tycker jag att det är otroligt viktigt att man får all information om en omplacering för att undvika att illern blir omplacerad igen eller i värsta fall avlivad.

jag känner denna iller sedan innan, och jag vet att hon inte är en lätt iller att ta hand om. Jag har pratat med en person här inne som säger att h*n är villig att ge illern en ny chans, och jag har berättat för denna person hur jag upplevde det under den tid jag hade henne, och jag tror faktiskt inte att denna iller någonsin kommer bli tam. Sen är det upp till den nya ägaren att tro på det jag säger.
Och jag är ledsen för braindead's skull att det inte funkade mellan illrarna och mellan illern och ägaren.
Och jag hoppas att ni hittar en illerhane som går ihop med din iller och er :)
förlåt om jag förstörde din tråd nu lite.. men tycler att det har vart många hårda ord här =(