Kastrering för Stacy!!
Fredagen den 8 februari ska Stacy kastreras..
08:00 Till 08:30 ska vi vara i luleå och prata med vetrineren när vi kan hämta henne igen….
3 timmar till luleå vi kliver upp 05:00 ska jag ta bort maten på engång till stacy eller låta henne äta på morgonen…
efter kastreringen får hon äta då eller ska dom vara utan mat :)
Jag vet ju att dom är tom om magen på 4timmar.. men om hon inte äter från 05:00 till kanske jätte länge.. vem vet om dom ger mat till stacy på sjukan
Är så orolig över hur hon ska klara sig på djursjukhuset :(
P.s finnns det nå bra godis man kan köpa åt illrer som är uppskattande.. min tös måste ju få godis när hon är ny oppererad :) (Sjuklingen)

Jag tycker du ska låta henne äta precis innan ni åker, om hon nu vill det. Sen när ni väl åker så kan du ta bort maten. Dricka kan hon dock fortsätta göra hela tiden om hon vill. Antagligen kommer de inte söva henne direkt när ni kommer in, så hon hinner med denna tid gott och väl fasta 4 timmar. 3 timmar räcker det med… :)
Efter narkosen kan hon äta när hon är pigg nog. kanske efter en timme? Tycker du att hon är lite för groggy, men ändå är superhungrig så kan du låta henne äta lite, men hålla koll på henne när hon äter och nån timme efter så att hon verkar må bra och inte sätter i halsen.
Ett tips är att ta med lite mat dit, så att hon kan få om det drar ut på tiden tex… eller på vägen hem.
Ett russin eller 2 kan du gott unna henne när hon är nyopererad. :) bara du inet gör det till en vana. Det är mjokt och gott att äta åxå! :) Sen behöver du inte oroa dig, det är sällan som dessa operationer går fel, de räknas till rätt lätta operationer!

okaaay ':) men om hon 'är utan mat från fem på morgonen.. till kanske 12 på dan hon kommer ju dö :(
#2 haha nej det kommer hon inte. En iller kan faktikst vara utan mat myyyycket längre än så.

#2 en ille rdör väl inte för att dne är utan mat några timmar? finns ju de som ger sina djur mat 2 ggr per dag och med 12 timmar mellanrum. Jag tog med Sigge till stockholm, och då åt han inte på 8 timmar och han lever ;)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

om stacy börjar löpa eller vad det heter för illrer före innan det är 8 februari vad gör jag då??? kommer hon dö om hon börja löpa eller vad det heter..
men får dom verkligen dricka vatten?? ska dom inte vara tom i magen ?? till opration?=
#5 En hona riskerar att få anemi när hon gått i brunstig i 4 veckor eller mer. Men ju mer jag läser desstå färre exempel hittar jag om honor som faktiskt fått aplastisk anemi trots att de gått okastrerade.
Vatten akn hon dricka tills några timmar innan kastreringen.

okaaay :) då hinner man ju :)

ska ni åka till djursjukhuset i gammelstad, linda? vem ska operera henne? vi kastrerade aiia där, kan rekommendera Pia.. :)
Jag har ju nyss varit och stereliserat Chika. Allt gick bra.
Dock fick man vänta väldigt länge efter att hon vaknat med att ta henne hem. För dom vill hålla lite koll efter narkosen. Idag är det ungefär en månad sen hon stereliserades och hon mår prima! Hoppas att allt går bra =) själv unnade jag henne med lever =) det gillade hon =)

#9: Steriliserade eller kastrerade? det är väldigt olika saker.. en kastrering är att föredra! Vid sterilisering så tar man bort möjligheten för illern att få ungar, men honan fortsätter att löpa, så det är ingen vidare vits..!

jag tror det kommer gå helt galant liinda =)

Ja, det går säkert bra. :)
Är själv lite sådär halvnojjig då jag har tid för att kastrera Pyr den 14:e, försöker intala mig själv att det kommer gå bra, men ändå känner jag mig lite nervös.. :P

ja men ni som är närvösa får tänka att vetten har gjort detta hur många gånger som hellst och skulle dom inte kunna sin sak får dom inte vara vettar heller =)
spänande men läskigt. bara när Stacy skulle vaccineras höll jag på att svimma bara av sprutan sen grät jag nästan när jag hörde hennes gnyande där inne :( men tur var ju pappa Emil med när sprutan skedde