Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 558 ggr
holtz
0

Knippsad!

Idag har vår charmige prins Hugo blivit chippad, vaccad och knippsad. Efter ett bitförsök mot en vet. som hoppade bättre än Kajsa B, så är han nu hemma med rakade, knippsade bollar. Han mår fint. Jag undrar bara om det är fullt normalt att det ser fruktansvärt hemskt ut på han? Ser liksom blodigt, sårigt och blåmärkigt ut. Har ju tre honor sen tidigare som alla kommit hem med ett fint litet sår med stygn. Så är det ju inte riktig med Bossen. Vad säger ni som vet lite om nyligen knippsade bolls?

[tiiia]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jo det ser rätt otäckt ut första dagen.. bifogar en bild på hur dior såg ut dagen efter kastrationen. första dagen satt det stora bitar med torkat blod runt omkring, men det "putsade" han bort.. det blir ju "sårigt" och så eftersom att de inte syr. tror de limmar eller ngt sånt

HannaM
0

vi har två grabbar som kastrerades idag också och det ser väl lite småläskigt ut men inte så allvarligt… dock så har dom varken sytt eller limmat utan låter det vara så får det läka själv

holtz
0

Så här ser han ut.

holtz
0

Och så här.

Tyson07
0

Jag kastrera min tyson för ett par månader sedan. Och jag kan inte minnas att han såg ut så? Mer som bild 2 då. Men det e kanske olika? Du får väl hålla koll de närmsta dagarna så det inte blir värre. Ska in me min andra iller imon =o)

skrollan
0

oj vad bra ni ser alla om det år sår eller ej, min vetrinär rakade inte så att vi ser bara en klump päls med en massa blod =/

sarae
0

hmm så har jag inte sett att det ser ut tidigare. har de bränt/limmat eller sytt? Håll koll på det under de närmsta dagarna, så tat det inte blir varigt, svullnar upp elelr känns varmare…mao så att det inte blir infekterat.

chei
0

hm… det där såg mycke öppnare och sårigare ut än Lillens. Den var typ bara röd och skrumpen…

Syns inte så mycket på den här bilden… men litegran iaf!

[tiiia]
0

#4 det där såg verkligen otäckt ut Förvånad det ser inte ut som att de har gjort ngt alls för att få ihop såret.

HannaM
0

det har dom inte gjort på mina grabbar heller, hon sa att det brukar läka ihop fort av sig själv….

chei
0

dom lämnade Lillens sår öppet också… med det såg mer hopdraget ut!

holtz
0

Nej öppet tror jag inte att det är. Det man ser i "mitten" är inte ett öppet sår. Utan endast blod och skorpa. Inget så stort öppet sår, fast det kanske ser ut som det på bilden. Men ärligt så vet jag inte om dem har limmat/bränt eller sytt. De sa dem inte när min sambo hämtade. Men vi tror att det är limmat. Försökte göra rent men han rycker till så jag väntar en dag till så får jag se. Han är fortfarande ganska trött och sover mycket. Men är uppe, pigg och äter mellan varven!