Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 251 ggr
TottsiGirl
0

Fäller igen?

Hejsan!

Det är så att Ted har börjat fälla igen! Han fällde lite i början av våren men nu har han börjat igen! Är detta normalt eller bör jag bli orolig?

Sen så ser jag i hans små korvar att det är ganska mycke hår, vad brukar ni ge era illrar för att motverka hårbollar.

Och så en sista liten fråga.. Brukar ni kunna märka en humörsväning på era små när dom byter päls att dom blir lite lugnare eller hur brukar dom betee sig?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Helt klart kan en iller bli lugnare vid tidpunkten när de fäller mycket päls. Det är jobbigt för dem nämligen.
Men se till att köpa hem foder som är för att motverka hårbollar. Finns sådana till katter. Det kan du blanda i maten. Om han har så mycket päls i avföringen att du ser det skulle jag helt klart vara bekymrad för en eventuell blivande hårboll. Så blanda i mat som motverkar hårbollar i hans mat. Det är mitt råd.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Ok tack då ska ja smita iväg och köpa sån mat till honom ida.. Men va skönt då slipper ja oroa mig att han fäller igen och att han blitt mycke lugnare nu…Glad

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

jadå, fäller gör de i omgångar de små pälsarna våra. ;-)

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Va bra då har ja lärt mig nått nytt idag oxå :) Skönt jag som är en sån hönsmamma oroar mig ju för precis hela tiden :P

Faxlin
0

haha, man får vara lite hönsmamma, visar ju att man bryr sig om sina pälsar ju;-)

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

Ja de e väl så :) Sen vi hade sån otur med vår allra första iller Gustav så e man ju observant på minsta lilla grej och kollar och klämmer..Haha stackars ted måste vara så trött på allt mitt kollande..:D

Faxlin
0

hehe, fast bästa sättet att märka när något är fel, är att ha koll på hur det ska vara när det är rätt.
Så du gör alldeles rätt.

Audiatur et altera pars