Konstiga djur!
Vi tycks visst ha konstiga djur, som man inte kan se vad det är. Visst, jag kan förstå de som frågar om det är en mink man bär på, men vad har ni mer fått höra?
Jag har fått höra:
- Mink
- Orm
- Fladdermus (wtf?)
- Katt
Och råtta, också.
- råtta
- björn
- katt
- hund
- vessla
- bäver
- grävlings unge
Är vad mina grannar har frågat mig om jag har. haha, man vet inte riktigt hur man ska reagera faktiskt :P
- Tax
- Lemur
- Kanin
- Utter
- Mink
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
snigel, sköldpadda….jag skojar inte! och sen samma som ovan
Haha! Sköldpadda och tax var nog det knepigaste hittills :D
#5: Björn då! Folk måste ha träffat på riktigt små björnar om de förväxlar dom med illrar :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Haha, ja det är nog faktiskt minst lika konstigt. Exakt, hur små björnar har inte dom sett :D Men det är så kul att höra konstiga saker om våra små pälsklingar =)

Ja vad har man hört:
Apa
Ekorre
Mink
Vessla
Skunk
Kanin
hund
Igelkotte
Hamster
Marsvin
Chinchilla
Sork
Råtta
Mus
Katt
Lemur
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Apa ja, det har jag också hört.
Hihi, det är så kul att höra vad ni fått om era pälsar ;)

alla ser att melwin är en iller :D
golf.ifokus.se

Mullvad hörde vi idag… 
#10 Det var ovanligt :D Men du slipper massa förklarande ;)
#11 Haha! Ja, iller är kanske inte ett sånt vanligt djur ändå.

eller endel säger: åh, är det där en liten iller, och andra säger: vad är det? - en iller. -jag tääänkte väl det, kan man ha dem inomhus? dah! 
golf.ifokus.se
Katt
Hund
Råtta
Björn
Mulvad(andra gången idag)
Utter
Vessla
Mink
iller några gånger!!!
Marsvin
Har även fått frågan om de är äkta och om de är riktiga vid olika tillfällen vilket nog har varit det dummaste!
En unge frågade om det var en sån där som kunde döda en kobra.
Måste dra historien om en zigenarfamilj i närheten av där jag bor som jag stannade och pratade med under en promenad. De var intresserade av att skaffa en själva men jag gjorde vad jag kunde för att de inte skulle skaffa en. Inte för att de var zigenare utan för att jag inte trodde de var rätt personer att ha iller måste jag nog poängtera. Veckan efter då jag träffade dem så berättade de att de sett en iller som var större än mina lös som rotade i sopor vid deras portuppgång. De hade gått fram för att klappa den men ångrade sig då de hörde att den började morra åt dem. Då jag frågade om utseendet så visade det sig vara det jag misstänkt en grävling!!!
Lemur
skunk
grävling
katt
vessla
#14 Hahaa! Vilken underbar berättelse, där blev mitt humör genast lite bättre. Tänk ifall de hade gått fram och klappat den. Haha, jag får kramp i magen!
Tack alla ni som delar med er av vad ni fått höra, jättekul läsning!

#13, Jag håller med där Thessan_87, frågan som nästan ALLTID kommer efter "vad är det där för nåt?" är: "kan man ha dom inne?" och sen kommer "jaså, kan man ha de lösa inomhus?!"
Men vad ska man säga, det är inte lätt att veta allt.. haha :P
Jo, och som svar på din fråga Thyne, så har vi bara hört mink än så länge :P Oftast frågar de vad det är för ett djur.. men de flesta blir förvånade när man säger att hon är en iller, så man börjar ju fundera vad de trodde att hon var :D
/Marina

#18, exakt, frågan efter det är alltid om man kan ha de LÖSA inomhus… jag brukar svara: ja, jag kan ha honom lös ute med =) för det kan jag =) på en speciell stig där han är så duktigt på att gå så =)
golf.ifokus.se
ja…mycket skumt har man fått höra…2 gånger blev jag riktigt föbannad faktiskt…. Är ju en motståndare till päls som sagt…och började redan se rött när en dam i minkpäls glatt promenerar fram till mig och frågar vad för djur jag har i famnen.. "samma som du har på dig, fast jag föredrar dem faktiskt levande till skillnad från somliga" sen promenerade jag raskt där i från och ångrade att jag inte skällt mer på henne…
En anna gång fick jag faktiskt en utskällning av en dam..hade stitch på marken och hon blev helt fascinerad av honom sen kollar hon på mig och ser Buffy som lagt sig runt min hals…i nästa sekund skäller hon ut mig av guds nåde "hur fan kan du ha en levande iller och sedan en död runt halsen, att du inte skäms hemska människa" sen gäspade buffy. å då lommade tanten snopet iväg…jag kunde faktiskt inte hålla mig för skratt!

#20 haha, det var ju de bästa händelserna nånsin :D
golf.ifokus.se

#20, HAHAHA! Åååå så braaaa :D härligt att du skällde lite på första tanten, det är sånt man alltid vill men oftast inte vågar! Och så jäääkla bra med den andra tanten! hahahaha…! :D
ja..jag kan ju tillägga att första händelsen var i italien…så då vågar man liksom vara lite otrevlig..jag kan ju alltid skylla på att jag e svensk….sen ser dessa italienska damer alltid så högfärdiga och snobbig ut att man bara måste….
#18 Ja, mink är nog det mest förekommande att förväxla en iller med, verkar det som =)
#20 Haha, vilken härlig berättelse! :D
Tyckte även att det du sa till den andra tanten var mycket snabbtänkt sagt, det ska jag komma ihåg!

#23 vilket språk skällde du på då? :D
golf.ifokus.se

Vilka underbar berättelser.
Ohh, jag hade velat se när de tänkt klapp grävlingen. hihi
Buffys gäspande var också bra. Men den tanten var djurvän i alla fall ;-)
Vanligaste frågan jag får är när man går och håller sin plutt i ett kärleksfullt grepp så kommer folk och frågar:
-Kan man ha dem som husdjur???

Audiatur et altera pars

skönaste kommentaren jag hört är från en dement tant på boendet där jag jobbar (jag brukar ha med honom i lite terapisyfte, han är poppis, och så får han en massa pålägg och annan mat av personalen).
-är det en tax? frågar en gubbe. -du är så korkad, sven! det ser du väl att det är en kanin!? svarar tanten argt.
jag skrattade så att jag höll på att dö. och frithz, han sov vidare…
- Bäver
- Utter
- Järv
- Mullvad
- Mink
- Hermelin
Nästa gång nån frågar så ska jag säga att "det är en muterad chihuahua, nått gick riktigt fel"
#26 på italienska ;)

#30, shit, det vill jag kunna… fast egentligen vill jag nog kunna spanka :P och finska, vill kunna prata med farfar =)
golf.ifokus.se

#29: Skoj att se dig här igen.
du lär helt klart berätta vad responsen blir av ett sådant svar från dig ;-)
Audiatur et altera pars
ja..ett annat alternativ e att säga…"mmm jo det var e dobberman men jag råka torktummla honom…ser han konstig ut?"

haha, men en dobermann Sara, kunde du inte valt något mer troligt. En tax eller något ;-)
Eller en råtta som ätit anabola steroider, borde inte det kunna gå.
Jag menar:
-Va? Det här? Jo det är min råtta. Hon råkade stjäla min burk med anabola sterioder. Och efter en halv burk blev hon så här. Är hon inte söööt så säg?
Audiatur et altera pars

ja, kanske om det kommer nån trög människa och undrar :P men det låter så bitchigt, å jag vill ju att de ska säga: ååååhhhh så söt han är…
en dag när jag var nere kom nån som tydligen kände mamma, sen började hon störtgosa med melwin skitmkt :P tror melwin gillade det för sen skulle hon jogga vidare, så jag och melwin joggade med henne en bit tills vi skulle svänga :P han sprang efter henne hela tiden…
jag kom hem å berättade det, men mamma hade ingen aaaning om vem det var :P
golf.ifokus.se
# 14 Ungen som frågade om den kunde döda en kobra måste ha tänkt på en Mungo. Dom är ganska lika har jag förstått, tror det finns en variant i afrika och en i asien. Har en chef som bodde i afrika under 80talet och han hade en tam mungo som husdjur, den var enligt honom väldigt tillgiven och gosig… =)
Så ungen kanske inte var såå långt borta,,.
Men jag förstår fortfarande inte hur man kan få de till en snigel eller fladdermus eller alla andra konstiga djurgissning vi får höra..
Men e klart underhållande är det ju till en viss gräns :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag har fått höra följade om mina små knappar
- Hund
- Apa
- Råtta
- Mink
- Vessla
- Katt
- Ekorre
14
Ungen hade faktist lite rätt för om man tittar på Mungon så har den ganska lik kroppsbyggnad förutom färger men den KAN döda en kobra
Micke
14
Ungen hade faktist lite rätt för om man tittar på Mungon så har den ganska lik kroppsbyggnad förutom färger men den KAN döda en kobra
Micke

En unge gissade "mango" men jag tror att han menade mungo ;)
Annars har man väl fått höra det mesta. En del vågar inte ens försöka gissa vad det är för djur :o
Rätt skrämmande egentligen om man tänker efter! Iller är faktiskt ett av våra större däggdjur/rovdjur som finns naturligt i vilt tillstånd i vårat avlånga land….det är inte direkt amazonas här med fler 100.000 olika djur arter! Något borde man väl snappat upp på biologi lektionen…eller? Skrämmande hur okunniga folk är..(och då menar jag inte bara att de inte känner till iller)

Igår blev Aiia kallad hermelin av en man på 25+, haha.. Men jaa, inte lätt alla gånger :P
tycker att barn och äldre typ 60+ brukar ha bäst koll ändå. värsta sakerna från man höra från folk i 30-50 års åldern ;)

bara två dagar (eller så) efter att jag läst om tanten med päls som du skällde ut gick jag och fönstershoppadde med frithz i centrala malmö. och exakt samma sak händer; en tant kommer fram och frågar "oh, är det samma som de här!?" och gestikulerar mot sin bruna minkpäls. jag, som inte fann mig alls, svarade korkat, "nej men en kusin kan man säga!"
jag skulle svarat ", nej, denna är äkta!" eller så, bara för att syfta på att hennes var döda och min levande.
fan vilken pinsam kärring. tänk om jag knatat fram till någon som hade en jävla chihuahua och sagt "titta, jag har en hel jacka av såna där små rackare, för det är väl en chihuahua?"
folk är de dummaste djuren.
putt, då det finns en till tråd av samma typ och denna kanske kan komplettera den :)
Pingvin :)

alligator och varmkorv är nog de konstigaste myran har blivit kallad..
Pingvin? :D
Så sött.

Jag fick höra av en typ treåring, som snabbt kördes om i barnvagn av sin mamma "Titta, titta mamma, hon hade en mus!" till illern. Haha, det tyckte jag var jättegulligt ^^
- Jag mötte en mamma och hennes dotter. Barnet börjar skrika som en tok när hon får syn på Gere, och mamman ursäktar sig lite med att flickan är väldigt rädd för ödlor! h
- sen har vi även hört en far förklara för sina barn att det var ett exotiskt djur:P
- Men roligast var nästan en tant som kom fram på en parkering och började prata, hon tyckte att Gere var väldigt fin, för att sedan i samma andetag säga att hon alltid velat ha en minigris!!! haha!
annars så är det bara hund å katt och sånt. Och en gång kom en fotograf fram och frågade om han var riktig.
Mycke skumma saker:P hehe…

#50 - HAHAHAHAHAHAHA. Minigris, HAHAHA!!!!! Asså min mage, Hahahahah!!!!

När Wilma var liten valp och vi var ute så var det några som undrade vad det var för en liten fågel jag gick omkring med i koppel >_<

HAHA, hur fick dom det till fågel? HAHAH !
Min har bara blivit kallad katt (och de flesta gångerna för iller) .
Jag va ute på grässmattan med min Hulda då grannen kommer med sitt barn. de är 100 meter bort och grannen ser genast at det e en iller och säger det till sin son.
Han kommer fram till mej och frågar om det verkligen är en iller. då e jag tvungen att stå och berätta hela illerns bakgrund, sköttsel och temperament.
Sedan kommer hela gården fram och vill klappa och hålla . :)
RIKTIGT BRA HISTORIER NI HAR, håller på att dö av skratt!

#53 Hmmmm ja det undrar faktistk jag också. Det bror nog på livlig fantasi, VÄLDIGT livlig :P
När jag bodde i Västerås bodde jag nära en förskola tror jag, och ibland när jag var ute med Wilma så kom det fyrahundratusen ungar som var jättenyfikna, och alla skulle klappa och hålla. Och sen fick höra allas berättelser om alla kaniner/marsvin/råttot/möss som de någonsin ägt, eller kände nån som ägde. DET var roande kan jag lova.. eller inte 

Min aborre valle har det bra här hemma=) kaninen elliott med