Väntar tillökning
Japp här hemma går jag i väntans tider. Nej, jag är inte med barn. ;-)
Tänkte inte befolka jorden ensam. Nejdå, jag väntar tillökning på illerfronten. Tyvärr kommer inte tillökningen hem förns på lördag. Och just nu känns det såååå långt till på lördag.
Tänk att det kan vara lika jobbigt att vänta på att få hem iller nummer 8 som nummer 1.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
men åsa vad i sjutton är det som händer!!? mins allt när du hade problem att få hem iller nummer 3!?
Hur har detta gått till??
och vad är det för en krabat???
Sajtvärd på Iller.ifokus

Snacka om att du kan ordna världens största släkt-kalas med honom sen.
hihihi jag gottar mig sååååå åt hur du skall reda upp uppdelningen nu hiihihi, nä skämt åtsidå Grattis! vet hur kär du vart!

#1: haha, ja visst har jag haft problem på den fronten. Men jag tror min kära sambo har insett vad han har att vänta sig. Nu har han satt stopp på 40 illrar. *fniss*
Dessutom är det en kille jag ska få hem. Han som svor att på heder och samvete skulle ingen hane få komma hem innanför våra dörrar, inte ens när jag skulle para. Han till och med körde mig iväg med honorna. Men sedan fick jag låna hem hanar som skulle användas i avel. Och så blev Beldin kvar då han och Malin fann varandra efter extrema blodbad. hihi
Och ja sedan har det bara traskat på. Nu kommer således grabb nummer två hem. Men det vet inte sambon än :-) Killen som kommer hit är Nemo. Han som nyss vart omplacerad här igenom. Jag träffade honom när jag och Veronica hämtade hem Stella (som skulle bo hos mig). Redan då vart jag kär. Föll som en fura. Men han var redan bortlovad. Så jag ställde mig i kö om han skulle komma tillbaka då det inte var ett säkert kort med det nya hemmet på grund av allergi.
Sedan kom DiselDoris hem hit till Veronica och så visade det sig att Doris och Stella trivs så bra ihop att Stella får följa med Veronica sedan. Men Nemo ska hit och här blir han kvar.
Tänk i dag har vi 13 illrar boendes här hemma. På lördag är det 14. ;-)
Audiatur et altera pars

#2: Ja, det lär inte råda brist på besläktade illrar där inte :-)
#3: Du är bara elak. *morr* Är du inte snäll ska jag ringa dig och tjata lite till om att jag är med iller. Känns som om jag har sagt det tre hundra gånger idag. hihi
Audiatur et altera pars
#5 task mupp :P men jag har fått mailsvar, så nu ska jag bara fylla i de sista papprerna, sen e det bara att vänta så tji på dig :P

#6: Mupp på dig med. Jag ska söka från annat håll jag. Får väl tjata på den som kanske ska sova här sedan. ;-)
Audiatur et altera pars

Jag kan förstå ifall sambon protesterar lite ifall det kommer en okastrareda hane till in. Jag väntar fortfarande på att Nalles lukt ska dunsta efter kastreringen liksom.

#8: Men Kalle har ju slutat att protestera över Beldin nu. Så han kan nog överleva en brunstig hane till :-)
Audiatur et altera pars
kalle e för snäll för sitt eget bästa helt enkelt ;)

haha, Kalle är bara ovanligt kär i sin Åsa tror jag :-)
Audiatur et altera pars

Grattis i förskott Åsa=D

#12: Tackar. Jag är fortfarande helt lyrisk över att han kommer hit på lördag. Min stora gubbe. Kan ju inte direkt säga lilla om honom heller :-)
Audiatur et altera pars

#14: Ohh, min lilla goseklump. Om det bara kunde vara lördag i dag. det känns oerhört långt tills på lördag. ;-)
Audiatur et altera pars

Ja det önskade jag med så man fick hämta hem hundvalpen.Och resan gick bra från Lidköping.

#16: Vad bra att resan gick som den skulle. Nu får vi hoppas att det går bra hemma hos er fram till på lördag. Och att resan hit går bra på lördag.
Audiatur et altera pars

Just nu så ligger nemo och sover i våran soffa.

#18: Fusk han ska ju ligga i min famn vet ja. 
Audiatur et altera pars

Det kommer han att göra på lördag.

#20: Mååånga dagar och ännu flera timmar till dess :-)
Audiatur et altera pars

Grattis Åsa =)

Tack Elin.
Audiatur et altera pars
spännande Åsa. Grattis till tillökningen! Vad har Nemo för ursprung? kommer han vara tillgänglig som avelshane?

#24. Nej han kommer inte vara tillgänglig som avelshane. Då vi inte ska skriva ut någon här då det skriks om PUL direkt så kan jag pma information till dig om du vill :-)
Audiatur et altera pars
okej då vet jag. Tack. *vi kan ju aldrig få för många hanar i avel här i sverige…

#26: haha, ja vi får väl se vad du säger när du läser ditt pm :-)
Audiatur et altera pars

gud va kul med en ny iller. jag vet hur det känns att vänta på sin iller. jag tog ledigt den dagen jag hämtade min första iller och så underbar hon e!
14 illrar??! :o HAHA, åsa hur orkar du med så många pälsar?
Jag och Hulda önskar dej lycka till ! :)

#28: haha, det är ju inte bara mina pälsar. Sedan har jag barn som är illerfantaiska ihop med sin mamma så det går jättebra när jag bara har mitt lilla gäng sedan också.
Men visst är det nervigt, jobbigt, spännande och roligt att vänta på sin päls.
Nu är det onsdag. Låååångt tills på lördag. Och gubben han är lyckligt ovetande fortfarande. hihi
Audiatur et altera pars

Hej åsaF det blir lite ändrade planer för imorgon om det går bra?.

#30: Va? Kommer han inte? 
Audiatur et altera pars

jo men vist kommer han hem till dej och vi åker till dej först och vi åker här ifrån vid 8.00 imorgon.

#32: Bara att komma. Jag väntar med öppna armar :-)
Audiatur et altera pars

Fast vi kommer att sakna han för han är så mysig och go illerkille.

ja bara en dag kvar nu åsa=)

#34: Men ni vet ju vart min brevlåda bor. Bara komma förbi och hälsa på :-)
#35: Känns som en evighet i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars

ja det förstår jag åsa det brukar göra de=)

Idag åker nemo hem till åsa.
#38: Och Åsa längtar sååååå mycket! Det vet jag =)
Amor vincit omnia

Japp Åsa längtar jättemycke. :-)
Och sambon vet nu att han kommer i alla fall. Och han var så välkommen så. ;-)
Audiatur et altera pars

haha så du har inte pratat med sambon om det tidigare??

Vad har du gjort med Kalle Åsa? Slagit honom i huvudet eller är det sexmuta nu igen…=p
Hehe, undrar också om sexmutan kommit in igen ;)

*Asg* Nejdå jag har inte behövt ta till sexmutan denna gång. Gick faktiskt jättebra ändå.
#41: haha, nej det är ju dumt att få skäll längre än nödvändigt om det är så han hade haft något emot det. ;-)
Nu är i alla fall väntan över, och jag har min lilla grabb här. Som faktiskt inte är liten precis. Han är störst av hela gänget här hemma. Nu håller han på och nosar igenom övervåningen och markerar allt som sitt. :-)
Han är bara helt underbar. När han nosat in sig lite ska vi ut och gå. Så ska lillmatte Sanna få gå med honom i sele. För bära honom blir nog jobbigt för min lilla tös.
Audiatur et altera pars
Oh va kul! Hoppas nu verkligen sanna tyr síg till grabben!

ja du får skicka bilder och berätta hur det går för honom med dom andra=)

#45: Ja det hoppas jag med. Dock konstaterade hon rätt snabbt att han var stoooor. ;-)
#46: Han är ruskigt brunstig så gå ihop med de andra här hemma är nog inte tal om än på länge i alla fall. Fast både han och Beldin är snälla killar så jag har ått för mig att testa att föra ihop dem sedan. :-)
Audiatur et altera pars

Måste bara berätta. Att i hallen här hemma har jag en tvättkorg står som är full av rentvätt. Den flyttar grabben på med en tass.
Han har också kommit underfund med att ingen av mina skåp i hallen är höga nog att komma under. Det böjbara röret fastnar man med huvudet och framtassarna i. Så det var inte heller något att tänka på.
Han är absolut inte höjdrädd. Att kasta sig ner från köksbordet är inga problem för herren. Undrar när han ska förstå att han kan skada sig. Får hålla koll på honom s man kan rädda honom från sig själv lite.
Audiatur et altera pars

haha vilken mys-tok kille du fått hem=) han ska med på yran va?

#49: Japp självklart ska han med på yran. Måste bara in och se till att han vacineras först :-)
Audiatur et altera pars

#50 ja men vad roligt då får man ju se honom=)

#51: Jadå det får du garanterat göra. ;-)
Och han skiljer sig så otroligt mycket från mina andra i storlek så han kommer synas. Dock kom jag på att jag måste sy en inredning till en bur åt honom. Han kan ju inte vara ihop med de andra då han är brunstig. Så det blir att akut sy ihop något. Hmm, och fantasin med färger är på noll. Jaja, får kolla gömmorna och se om jag hittar något bra.
Audiatur et altera pars

men visst va han en tomte? för rött är ju fint till tomtar=) och en färg dom är lätt att få tag i=)

gud va kul åsa! blir sugen på en till iller jag med nu. men isf ska jag vänta minst ett år om det ska komma en till iller till mej :)
Han värkar jätte mysig ju! hoppas att vi får se bilder då :)

#53: Men det är en kille ju. Tänk om han tappar självkänslan :-)
Men du har rätt, han är tomte.
#54: hehe, visst är det lite smittsamt. Han är verkligen en fullträff. Såå mysig.
Audiatur et altera pars

Hej åsaF hoppas att allt har gåt bra med nemo å vad tomt det blev efter sötnosen.

#56: Det går jättebra. Vi har varit ute och gjort spår i snön idag. och sedan legat och myst i mammas famn :-) Förstår att det är tomt hos er, men här blev det mer liv:-)
Audiatur et altera pars

Sara

men åsa mörkblå då? det skulle oxå passa en tomte tror jag

#59: Japp mörkblå skulle nog passa bra det med. Men jag måste nog gå igenpm vad jag har. Och det värsta är nog att finna tiden tror jag, :-)
Audiatur et altera pars

Åh, Åsa! nu lockar du mig att skaffa iller… men Nej, ingen iller här inne. *Avis*
hmm hur blir det med bilder på herrn då åsa? länge tills jag får se honom live ju!

#62: haha, det kommer, det kommer. Ska fota honom i morgon. I dag har vi bara lärt känna varandra och så busat och busat och busat. Tror allvarligt talat att han har duracell batterier denna kille.
#61: haha, visst är de för underbara. Du kan få komma och snuffa på mina så slipper du skaffa egna. ;-)
Audiatur et altera pars

grönt tycker jag är fint iaf:)
hur många har du nu åsa?^^

#64: Jag har åtta stycken. ;-)
Audiatur et altera pars

ujuj >_< du måste ha ett j*kla tålamod:) orkar knappt med att ha en som hänger i byxbenet när man har bråttom iväg
och skulle knappast orka med fler än våra tre!

#66: haha, men det är inte så jobbigt. Vi är många som tar hand om dem. ;-)
Audiatur et altera pars

Älskar man illrar så gör man. Jag skulle gärna ha mer än 10 om jag hade den ekonomin :) + utrymmet förståss (;

hehe ja det kanske är sant åsa.
jag älskar illrar jag med, men jag tror jag nöjer mig med mina tre:)