Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 454 ggr
tokage
0

Hoppiller! :'D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Cinkajou är så otroligt jobbig på morgonen, haha! Jag har ju en kaninbur som krypin, och han brukar klättra upp PÅ den och sen hoppa värsta hoppet upp på min säng, krypa under täcket och bita mig i tårna!

HAHA, det är så jag sitter och skrattar ihjäl mig såhär efteråt, men när han gör det kl 4 på morgonen så är han allt annat än underbar!

Sen så börjar man undra om han har fjädrar under fötterna! Det finns knappt något roligare att kolla på än när Cinkajou leker, jag älskar när han hoppar omkring och dessvärre krockar i allting Skrikandes

Och nu har jag lärt mig en sak… Det är visst sant det där, att om man har iller så finns det inget som heter städat Fundersam. Dags för städning i mitt rum sen eftersom en viss pälsig sak tycker att det är skitkul att dra ner allt från hyllorna, dra bort lakanet från madrassen, dra in leksakerna under min säng och flytta vattenskålen till mitten av rummet!

Ännu en dag i en illerägares liv? Skrikandes

Men det gör inte så mycket, för han är så söt att jag inte ångrar något, hihi! Och ett härligt sällskap :D!

bnoffan
0

Hehe jadu vett och illerägare hänger nog inte samman har jag börjat inse efter 13 månader ;)

För även om man vareviga dag får torka bajs och städa efter deras hyss och bus så smälter man ändå så fort de klättrar upp i famnen.

Fruttisen
0

Har du en kaninbur som krypin? =P

tokage
0

#1 Hihi ja verkligen! när Cinkajou somnade på min mage förut, ja då smälte jag totalt :'D!

#2 Japp, en stor kaninbur men hängmatta och lite annat kul inuti där han kan krypa in när han får lust :)

bnoffan
0

#3 Kul att det verkar gå så bra med honom! :)

tokage
0

#4 Hihi ja! :D fast när vi lekte idag så bet han tag i mitt finger och inte ville han släppa minsann Skrikandes, aja, smällar jag får ta :'D…

Så har jag en liten fråga nu också! Han har börjat att slicka mig nu! När jag bar honom så slickade han mig på axeln, så slickar han mina armar och händer. Hur kommer det sig att han gör det?

Har inte lärt mig så mycket om illerbeteendet än, men lär mig nytt varje dag :D

Gilla
0

"slick, slick, slick -bit" är väl ett rätt vanligt illerfenomen har jag för mig.
Så var beredd en dag att han kanske tar en tugga ;o)
Marw kan göra så…men det är bara mot husse. Mig biter han aldrig o andra…alltid *flin*

Inte som strax innan han blev kastrerad o högg mig helt galet…huga

Robinsnel
0

#6 jadu.. kommer ihåg bilden du la upp på dina underarmar o händer, DET var det värsta jag sett i illerväg ;)

AlbaStiffler
0

#5> Slickandet kan nog vara en blandning mellan tillgivenhetsvisning, och kanske att du smakar gott. Kanske smakar man en gnutta salt? kanske en gnutta kräm/tvål… Men mest är det nog en tillgiventhetsgrej. Om man kliar dem brukar de slickas tillbaka på handen som kliar… sött, men som sagt, se upp för "Slick slick biiiiit"… :-P

tokage
0

Hihi okej! Jag får se upp :'D!

Och när jag skulle byta sängkläder idag så upptäckte jag att Cinka hade haft lite kul med min madrass… Jag undrade vad han hittade på när han kröp in under lakanet! Ja där fick jag svaret! Nu har jag TEJPAT fast lakanet så busillern inte kan smyga under den, haha!

tokage
0

Och här Skrikandes

Gilla
0

# 7 det värsta var nog att vi var så tokenvisa både han o jag.
Han brunstig o förstod inte bättre o jag ville härda ut för att se om det skulle ändra sig med alla metoder enligt "illermetodboken".
Men att hålla ut mer än en månad som jag gjorde…gott folk…gör inte så (med facit på hand ;o)
Han blev ju samma underbara iller som jag inte skulle byta mot någon ca en vecka efter kastrering.

Här är det mycket tillgivenhets-slickning.
Mest från Dookie som älskar att slicka på ögonlocken o örsnibbarna.
O…från båda då man kommer ut från duschen.
De älskar att slicka på benen då…
men där får man se upp…för de blir så ivriga att det blir "slick,slick,slick-hugg" från båda Flört

Robinsnel
0

#9 o 10, kanske det kan hjälpa att klippa klorna?

tokage
0

#12 Ja det får jag testa! Tur att en klotång var bland det första jag köpte innan jag skaffade iller Skrattande

Gilla
0

# 13 tips då vid kloklippning…någon droppe vetegroddsolja på magen.
Då ligger iaf mina still o sysselsatta o man kan i princip göra vad man vill med dem.

Kanske du redan visste men, men ;o)

AlbaStiffler
0

#9 > Såna där lakan med gummiband runt funkar åxå… finns bra såna på IKEA! :)

tokage
0

#14 Åh! Tack för tipset! Tänkte precis fråga hur man får honom att bli still :D!

#15, ja vi ska ha 2 sånna någonstans, vart de har tagit vägen har jag ingen aning om! Får leta lite :)

KerstinL
0

jag har resårlakan, men det hjälper inte ett dugg.. Fat boy älskar att ta sig in under dom och krafsa som en galning.. Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

tokage
0

#17 Oj! Men hur har ni löst det? Glad

KerstinL
0

Inte så mycket att göra.. han är ju envis som en blå gris!! Jag tar bort honom och säjer neeej, gång på gång… Bara att hoppas att min envishet räcker längre. Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

tokage
0

#19 Oj! Själv sitter jag och hoppas att tejpen sitter bra fast så att Cinka låter madrassen vara! Skrattande

Trissan
0

Angående kloklippning, jag andvänder faktiskt ingen muta. jag vill försöka lära henne att under kloklippning ligger man still, så får man godiset efter om man varit duktig. Det som förvånar mej är att det går väldigt bra. Hon ligger still kortare stunder, men jag släpper henne inte förän alla klor e klippta.
OBS OBS OBS, man måste vara väldigt försiktig om illern får för sej att rycka till. akta pulpan så du inte råkar slinta med saxen om illern får för sej att rycka.
om man inte får illern still håller man i den i den ställning man vill att h*n ska ligganär man klipper. efter ett tag *suckar* illern och ligger still. Sucken hörs tydligt och det känns, som en människa som suckar ungefär :) Detta funkar super för mej!

Vad kul att det går bra med illern Tokage :)

skrollan
0

#21 vi kör med att dem får vetegordosolja efter dem blivit klippta. Funkar utmärkt, vill inte heller använda "muta" :)

bnoffan
0

#21 Jag önskar att detta funkade på alla illrar. Molly går det bra att klippa klorna på utan belöning men med daisy är det på snudd omöjligt utan belöning. Hon är grymt kittlig under baktassarna så det funkar knappt även om man har vetegroddsolja på magen Glad

Fruttisen
0

#23 Jag har också illrar med kittliga tassar…inte bra vid kloklippning men ack så roligt när man busar =P