Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 640 ggr
Strumpan
0

Magont

Velsan var här och lämnade sina pälsar eftersom hon ska på semester. Och nu ligger Athlaz här och piper, vilket inte tillhör vanligheten. Jag tänkte att det var för att de lekte, men det gjorde de inte så jag kände igenom honom och när jag klämde på magen så började han pipa igen + att han hothugger mot mig (markerar att det gör ont) Han har inte ätit ngt annorlunda idag förutom lite vetegroddsolja. Bör jag vara orolig??? Kan tilägga att jag gav honom lite paraffinolja för att se om det hjälper ngt.

Mvh Jenny

sarae
0

som du vet med illrar så är de ju så att om de visar att de har ont, så är det inte bra….illrar döljer sin smärta oerhört bra, och när den väl syns igenom så har de verkligen ont på riktigt. Jag vet faktiskt inte vad det kan vara för något, allt från främmande föremål, magsår, inflammation till värre saker. Mitt råd är at ta dig till en veterinär om jag ska vara ärlig

Strumpan
0

Att han äter, har det ngn betydelse?

Mvh Jenny

Faxlin
0

#2: Klart det kan spela in lite. Men det är ändå stor risk för att det behövs en akut tur till veterinären med honom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mstar
0

Hade du bott på vägen skulle jag kunnat plocka upp dig, jag åker till veterinären om en stund..  Men det är iaf ett bokat besök *puh*

hoppas det löser sig!!

AlbaStiffler
0

Hur har det gått med stackarn`?

Strumpan
0

Hej hej. Jo, jag lydde Sarae´s råd, så vi åkte till vetten igårkväll. De tittade på honom och han såg bra ut. Det verkade som om det bara var lite gaser i magen som tryckte Generad

#4 Tack, det var gulligt av dig, men det gick bra Glad

Mvh Jenny

FerretCrow
0

skönt att höra att det va en sådan liten enkel sak men man ska ju alltid kolla för säkerhets skull

Strumpan
0

#7 Absolut! Jag hade nog inte klarat av att förlora 2 pälsklingar på mindre än en vecka….

Mvh Jenny

FerretCrow
0

nej det kan jag tänka mig=(

Strumpan
0

Men det gick bra -två tummar upp!!!Skrattande

Mvh Jenny

AlbaStiffler
0

Härligt…

Sarah
0

Bara lite gas… Illrar ska inte ha gas i magen. Har det det så beror dte ofta på att de ätit ngt olämpligt. Förhoppasningsvis har det redan passerat, men är värt att ha koll på. Min Bubbisen hade mycket gas då han åt upp en flaska schampoo. Han var ganska pigg under dagen men fick sedan stanna hos vet efetråt.

FerretCrow
0

men herregud en iller kan väl ha gaser i magen precis som alla andra människor och djur. fis gaser

Sara
0

# 12 Var han bubblig i magen då? FlörtSkrattande

Sara

Strumpan
0

lite pruttiga är vi allihopa allihopa allihopa Skrattande

Mvh Jenny

Sarah
0

Nej, illrar ska inte ha någon gas. Hundar och andra djur kan ha det utan att det är ngt fel, men inte illrar. Om ni inte tror mig så ring och prata med Gunnel om det. Har illern gas skulle jag kräva en kontraströntgen.

Sarah
0

#14 Han spydde bubbel… var bara tio veckor. Var pigg under dagen efteråt men jag åkte ändå in med honom.

Strumpan
0

I vilket fall som helst så mår Athlaz prima! =)

Mvh Jenny

Sara
0

Skönt, man blir alltid extra orolig när det gäller andras illrar och speciellt efter din egen tragedi.

# 16 Det där visste jag faktiskt inte, bra det kom fram!

Sara

Strumpan
0

Yes! Han leker,äter och skiter glatt HemlisOskyldig

Mvh Jenny

Faxlin
0

Kollade de upp Athlas med kontraströntgen? Jag tycker inte om att vara den som sprider panik. Men det är faktiskt ofta som främmande kroppar missas om man inte kräver en kontraströntgen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars