Snowflake- Yrke= Piercare
Idag hade jag besök av min väns 6 åriga son Jim och hans lillebror Linus. Jim älskar illrar och vi gick först ut på en lite promenad med dem.
När vi kommer hem till mig igen så tar Jim upp snowflake och har han mot bröstet så att snowflakes huvud är vid hans huvud. Då kommer linus ut från toaletten och smäller igen dörren ganska hårt så att snowflake får panik och biter tag i Jims öra. När jag lyckas få bort snowflake som bitit sig fast som en galning ser jag att det gått rakt igenom. Jim skriker som en galning och är jätteledsen. Tvättar rent såret. Som tur blev har inte rädd för illrar:D
"Chaos is a friend of mine."

Oj då… ruggig upplevelse… lite pinsamt som illerägare.
Hade en kollegas 2 barn på kanske 5 och 7 år som hälsade på mig och mina illrar. barnen blev såklart helt vilda av de roliga illrarna. Man såg verklgien på mina illrar hur nervösa och ovana de var vid barn. Illrarna blev ju åxå helst stissiga, från att normalt vara helt superlugna. Stiffler som aldrig bits test nöp även äldsta barnet, ingen fara, men tillräckligt för att de skulle få lite mer respekt för illrarna.
Men det var verkligen svårt att övervaka barnet hela tiden och se till att inte illrarna fick en chans de inte kunde motstå - då de skulle bita… Vet inte vem som är mest oberäknelig, barnen eller illrarna… hehehe.
Men men, med lite smart valda ord kan man förbereda ett barn så att de förstår att illrarna kan bitas om de blir skraja, men det är ju inte alltid så lätt att förhindra det ändå.

Fyra av mina bet Nea i helgen… Pinsamt tyckte jag.

haha tur att han inte blev rädd iallafall. det är så varierande på hur Lucifer tar emot andra. Vissa är han jättesnäll mot och puffar på (något slags kärlekstecken han gör) andra hugger han
Jag meddelar alltid personen som vill hålla i våra illrar att dem ej ska vara i ansiktet, brukar få upprepa det för mina småsyskon.