Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 237 ggr
Smex
0

OT Plugga i höst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag vet inte om jag skall det eller inte. Är sugen på en utbildning som finns i Jönköping.

Ridskolepedagog.

Har ju allt som dom begär att man skall ha, plus lite till så det känns som att det är säkert på att jag kommer få börja där.

Frågan är bara om jag orkar flytta igen i höst och bo på ett nytt främande stället i 2 år? Illrarna är väl det minsta problemet, det är väl hästen jag är mest osäker på. Det fanns stallplats där men då man pluggar så är man ju inte rik direkt =/

Mstar
0

Det där beslutet verkade inte lätt. Det är inte farligt att bo här i jönköping :) Men jag antar att själva utbildningen är i tenhult eller mullsjö.. Känner bara till att de har "djurskolor" där..  Och där är det värre att bo ^^ Men inte jättefarligt, lite långt till saker och ting bara.. Min granne går i Tenhult, ska bli nåt med häst.. Och hon trivs verkligen!! Men hon manades på att ta körkoret lite fortare än hon annars skulle ha gjort. (Hon bor inte på internatet)

Känn efter.. Tror bara du kan komma fram till vad du vill. Och allt går ju att lösa, om man vara har viljan.

AlbaStiffler
0

Ta det beslut du minst kommer ångra! Tycker det låter solklart att du ska våga. Visst kanske det blir lite knapert, men du kan säkert hitta en bra lösning! :)

Sarah
0

Det är alltid värt att utbilda sig!

smurfb
0

#3, i sinnet då.. för ekonomiskt sett lönar det sig inte alltid..

sarae
0

förstår precis hur du känner…e lite i samma sits själv….e så innerligt trött på att flytta då jag gjort det fler gånger än vad jag kan räkna under mitt liv..men samtidigt så kan det vara värt vad som helst för att följa sin "dröm"

Smex
0

Ja jag och sambon har i alla fall bestämt oss för att åka bort och titta lite och se hur det ser ut.

Känns som att det kan inte vara så svårt att se på stället. Om det ser väldigt inbjudande ut så flyttar jag dit.

Har sett på många olika ridutbildningstall och jag tycker att många har inte den standarn som jag tycker att man skall ha då man har mycket folk och djur.

Smex
0

ja nu är det bestämt. Skall bort senare idag och titta på anläggningen och kika lite. Skall bli lite kul och intressant. =)

smurfb
0

Kör på, det är bättre ångra sig än undra vad som skulle blivit!

Mstar
0

Hur såg det ut..?