Ihopfällbar bur
Finns det någon slags ihopfällbar bur i Sverige som kan fungera för illrar?
Det närmaste man kan komma är nog ihopfällbara hundburar skulle ja tro men dom måste man ofta modifiera och illersäkra då många illrar klarar att smita imellan gallret..
Vet inte om det finns någon annan bra bur?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Kikade lite på fågelburar/smådjursburar…men verkar vara dåligt med just ihopfällbart, tyvärr.
jag har en större chinchilla bur som jag tidigare använt till mina illrar. Den är ihopvikningsbar och kostade strax över 2000:-. Väldigt bra (om man inte har illrar över 2kg som hoppas sönder plaststegarna mellan hyllplanen) :-)
Tips är att kolla med djuraffärn och säga att du söker en ihopfällbar. Här på Zoomarket på Gotland har djuraffären en chinchillabur inne av annan modell oh även den är ihopfällbar…så vist finns det.
De finns på jula, burar för hund som är för hund, de är även billiga, men har man minder honor så får man ilelr säkra dem. Hade en som jag säkrade genom att najja ståltråd i öppningarna, och det funkade toppen. Den andra svetsades det minknär på. men det blev ändå en billig bra bur.

#4: haha, japp fast det kostade en flaska som tack för svetsningen :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
eller två hehehe men han verkade rätt nöjd gubben ;)

#6: Japp han vart sååå nöjd så. På det sättet vart ni nöjda bda två :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#0 Vilken prisklass hade du tänkt dig?
#8 vet du någonstans där man kan få tag i bra oavsett prisklass? Är oxå lite intresserad av en ny bur
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#8 Spelar väl inte en så stor roll faktiskt…vill inte ha en diamantutsmyckad bur men inte en ranglig stålställning heller!
Har dock fattat ögonen på en Marshalla Mini Mansion, som är hopvikbar. Någon som har den?
#10 va jag sett hittils så verkar buren suverän, men jag har ännu inte lyckats komma på nått sätt att få den till sverige tyvärr. de flesta företag i usa skickar inte burar till privatpersoner i sverige.
kika i england…elelr kolla e-bay.com för där finns faktiskt ett fåtal som skickar till sverige. men glöm inte frakt, moms och tull!
Jag letar runt lite själv. Men jag vill ha en furet Tower.
Jag har en stor hundbur som jag sluppigt göra något åt, ingen iller har tagit sig ur än. Buren är 105 cm*65cm och 70 hög tror jag. Tyvärr vet jag inte vilket märke den är och jag har inte hittat någon liknande.

#11 Nu ska jag beställa en sån där marshall bur! Ska skicka den till en kompis i USA som sedan skickar den vidare :)
#11 det däremot e suprsmart ;) skickar hon som gåva så slipper du oftast betala de extraavgifterna
# 13. Funkar inte det så hör av dig så kan jag kanske hjälpa dig att få hem den 

#15 Åh, tack! :)
#10 Ja de e synd att de inte funkar att få hem burar från Usa och hittar man någon som kan tänka sig frakta är det ju oftast tokdyrt :( Annars finns de ju massa bra burar i Usa som ja vill ha!