Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 298 ggr
Sara
0

Farligt?

Norp opererades ju i tarmen och magsäcken i onsdags och såret läker jättefint men hon har burvila i 2 veckor.

Tror ni det är farligt om jag stoppar in Bus i buren nån timme då och då?

De leker inte utan myser men jag är osäker på om det kan påverka sårläkningen inuti Norps mage om han lägger sig på henne.

Sara

LinLin
0

Är det inte bättre att du ringer veterinären direkt istället för att få en massa spekulativa svar?

Ceciliaolucifer
0

Vad väger Bus?

Lus var opererad och sydd i tarmarna, hade tagit bort mjälten och var sydd hela magen. Undrar vad som sas då. Jag var tvungen att ha hnm åtskild pga att han inte skulle äta torrfoder men när han istället började tugga tyg istället för admaten så fick han gå ihop med dem andra igen. Jag släppte in ngn som sällskap åt hnm lite då och då, och även för att han skulle få värme.

Om hon behöver hjälp med värme så är värme madrass ett bra alternativ!

Faxlin
0

Om de inte busar i buren ska det absolut inte vara någon fara att de sover ihpå ett tag. Det kan dessutom ha en lugnande effekt på henne. Men hör med veterinären också för säkerhets skull. Då de vet bättre än jag vart de satt snitten och vart de sytt invändigt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

när jag öppnade upp dexter fick han vara i ett galler åtskild i nästan en vecka.. de första 3 dagarna sov han väldigt mycket men sen fick han börja komma ut och bara kolla läget i resten av lägenheten när han var rastlös.. men vem kan klandra honom liksom…

märkte aldrig att det försämrade läkningen eller påverkade på något vis.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Trazan hade jag med de andra när han kom hem direkt men han hade inga matrestriktioner alls.

Bus väger 2 kg (Norp 600 g) men jag fick ta ut honom ur buren efter 10 min eftersom han protesterade högt när han väl hade myst 5 min med Norp.

Sara

Sarah
0

Jag har efter mycket övervägande inte haft mina i bur efter operation. Tjejen klämde sig ur en kaninbur samma natt hon op första gången. MIna har blivit väldigt stressade av bur och varit mindre lugna så. Sen har jag erfarat att ingen annan är på såren och att de är duktiga att inte pilla själva. Sen ser jag till att inte busa med dem och ta bort dem om de försöker. Men tycker att de varit duktiga själva med att inte leka.

AlbaStiffler
0

#6> Håller med. Mina har inte heller behövt vara i bur. Men jag har å andra sidan alltid haft lugna illrar. :) Mina har bara blivit stressade och krafsat på buren för att koma ut, vilket känns sämre än om de får vara lösa och röra på sig en gnutta. Dock kan man ju ha dem i ett rum, tex inne på en mindre toa eller så?!

Sarah
0

Jag har aldrig haft lugna illrar och det funkar bra.

Sara
0

Norp är ingen lugn iller.. Har aldrig haft en sådan aktiv iller som hon så det är absolut måste att ha henne i bur om hon ska vara lugn.

Sen så är hon relativ lugn i buren oxå. Hon kan gräva och försöka bita sig ur en stund men sen så är det lugnt.

Sara