OT borra i plexiglas
en dum fråga, men går det att borra i ett ca 5 mm tjockt plexiglas? Stora risker att det spricker? går det överhuvudtaget med en vanlig borr?

JOo.. det går Jätte bra.. Bara du inte tar för nära kanten.. ca 1-2cm in :) var försiktig så ska det gå bra //Emil
Vass borr lär behövas…

#2 ja inte har man då en trubbig :) hihi
#3 man kan aldrig va säker med sara! 

#4 haha jaa man vet ju inte med henen :)hihi

*fniss*

Borra med låg fart så går det galant
hmm men mina borrar e rätt trubbiga… :/ så robin har helt rätt ju! va sjutton menar ni med vass borr?

ahahahah
#8 en borr som är ämnad för stål och är relativt ny så den är vass, lågt varvtal också ja…

Du kan ta en em borr som är 2 mm och sedan jobbar du upp dig till den storlken du ska ha.
Eller så har du em skruv dragare och skruvar samtidigt som du gör ett hål .
Fungerera ypperligt jag för borrar nästan alldrig utan jag använder mig av skruv med stort huvud.
Man använder dessa skruvar när man ska sätta upp galler.
Mycket bra skruv använt den till min balkong den jag bygde in den så jag har plexi glas till fönster och det är lätt att skruva i genom.
Tror att du sett dessa skruvar hemma sara om inget annat kan jag visa dig när du kommer på träffen.

Har själva just köpt plexiglas till en dörr-grind. Kan tipsa om att använda kardborreband. Finns extra starka kardborreband (industri-kardborre) att köpa på bygghandel (dock ej på bauhaus som är tillräckligt starka dumt nog). En nackdel är att de syns igenom plexin, emn det kanske ändå är snyggare än skruvar/hakar och dyl + mer praktiskt då det ej bör glappa. En glappande skiva skulle trigga mina monster att krafsa på dem.
Var köper ni plexiglaset ifrån?

Finns på Bauhaus… bland annat.
Bauhaus har dock inte så stora skivor, men de räcker för de mesta ändamål. Finns i 2 tjocklekar, den ena för snudd på för tunn för att ge nån stadga. Den tjockare är tjock nog. :) De kan även säga till den i rätt storlek!
#14 Oj! Vilken service! Vad får man betala för jag antar att det är per ark oavsett vad man vill ha utsågat?
Jag beställde pvc plats ifrån fredells för 2 år sedan. Giantisk skiva fick jag men den är nog bara 3 mm. Svindyrt!!
#12 det där lät intressant…har en dörröppning jag vill säkra, men där e inga lister, bara betongvägg å jag vill inte riktigt borra där…kan du utveckla lite för en dum fd blondin? ;) tror du det skulle funka på tapetserad betong?

#14> Tror du betalar per snitt… och har för mig att de tar typ 20 spänn per snitt eller liknande. Tror inte de sågar figursågning (runda snirklingar)… kanske om de är snälla och om det inte är för komplicerat?!
#16> Ja vad vet jag, det är som ett kardborreband (finns även i svart och kanske andra färger med) som har klister på ena sidan. Och både klistret och själva kardborren ska vara snudd på oöppningsbara på såna där industrikardborreband. har dock inte sett såna själv än, bara sambon min som säger att vi ska skaffa såna. Finns tyvärr inte starka nog på bauhaus, men kanske kan man hitta typ på beijer bygg? Kanske ett sånt här, svårt att säga när man inte ser det IRL. Detta var dock tokdyrt och såldes inte per meter, så antagligen är det ett sånt här han menar… hehehe…
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=27605
Fanns på biltema med, om man inte har lika hårda krav. fanns många färger där.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=285&iItemId=79441
Att fästa på betong eller tapet borde nog gå. risken finns ju att du av misstag sliter bort tapeten istället för att öppna kardborren, det beror ju helt på hur fast den sitter. kanske bättre med ett mindre starkt kardborreband då, typ biltemavarianten? En fundering iaf… har du inte list runt själva dörren? Sätt den därinne istället då, där kommer det iaf sitta som berg?
tack! ska ta å kika på det! nej, har tyvärr ingen dörre elelr list…det e bara en "betång ingång" liksom…jag får klura lite på det. valphage känns inte så säkert längre

Kolla in denna produkt. skulle vara perfekt. kanske sånt han menar, sambon min?
http://www.atconline.se/
Klicka på Dual-lock!
Dock kunde man bara köpa rullar om 47 meter här… som var svindyrt. men kanske han återförsäljare ha liknande?

plexi glas finns även på coop
och är då billigare än byggvaruhusen är
Skälv köper vi på coop vi anväder mtcket plexi glas

Fanns inte på coops bygghandel i Uppsala iaf… :(

Vad synd att inte coop tar in detta där du bor.
Men jag vet att det finns i borås .