Söta illerbilder.

Ohh, den var ju supergullig ju.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

åh gulliga Xander, lika söt som Boris när han sover med tungan, men dem är ju syskon så ;0)
Ja, jag undrar om det går i släkten. Både det och vara superbusig. Gillar och öppna öl och jag massa andra saker.
Ölen gillar jag inte att xander snor men att han är busig är ju kul. Hehe.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#4 Så söta dem är. =))

hhaha, vad sött. en liten liten tungspets.
Audiatur et altera pars
Är så sött när dem har tungan ute. =)

Ja, det e dom verkligen :)

#13. Var så lite så. Är ju svårt att inte ta kort på söta illrar. Speciellt när dem ligger och sover i en sovpåse. =)

Ohh, vilka söta kort. Skulle ha kunnat passa i TÄVLING NR 2, ja om den inte redan hade varit avgjord och haft vintertema. hihi
Audiatur et altera pars
Jätte söta kort!

Åh jättesöta kort allihopa =)
Elvis sover nästan jämt med tungspetsen utanför.

Superfint kort på Nisse. =)
Är det någon mer som har några SÖTA illerbilder???
måste bara få passa på att få lägga ut en bild på min knäppe lille stitch då! kanin varning! 
#22: Åh vilken söt bild du har Sarae. Supermysig. 

Ohh, Sara! Min bebis ju! Sååå fin han är.
Audiatur et altera pars

Mysigt kort på både Nisse och sambon. ;-)
Audiatur et altera pars

Sicken sötnos det var då ronja.
Audiatur et altera pars
#27: Otroligt fin silveriller. =)

Vad är det för färj på Din -Ronja- ? :D den var jätte fin :)

Tack!! hon är silver med tomte teckning.. =)

Dom är svåra att få tag i
hur mycket kostade den? 
#31: Jag gillar illrar med tomteteckning. Tycker det är jättefint. Det var det jag inte visste om hon var tomte eller inte. =)

Jag betalade 1900 kronor, med vetrinärbesiktning, och chipsmärkning.. men priserna skiljer sig mellan olika uppfödare..

Jaha tack för svaret ronja :)
Vart hittar men Silver med tomte täckning? Jag tänkte mäst på nu om det är någon uppfödare som har specilellt bara för silver? :D

fortfarande vinterpälsen på bilden, så hon är ganska ljus.. teckning syns nog bättre på sommaren.. eller så håller hon på och ljusnar..? har inte haft silver tidigare, men vad jag förstått så blir de ljusare med åren…

det där va nog det söötaste!
:D

#35 jättesöt!!!
#36 kan bara tipsa dig om att höra efter med olika uppfödare.. tror inte det är någon som avlar bara efter viss färg..
Våra pasteller Xander & Criss börjar redan nu gå åt Silverhållet. Har fått höra att dem kan ändra färg och bli silver om några år. =) Så det är rätt kul och köpa en pastell och sluta med en silver. =))
#42: Fin bild du har tagit på Snowflake där. =)

#40 okej, men då vet jag det . Jag lär mig bara nya saker här varje dag! Det är lite roligt :)
#41. Men hur ser en Pastell ut nu då? 

okej tack så hemskt mycket! Jag känner att jag måste lära mig färgerna snart XD hihi* *fniss*

Roxanne Maddes illrar är också pasteller;-)
Audiatur et altera pars
Tack åsa för att du klargjorde det. =) Har skrivit i massa andra trådar så jag har inte hunnit hit än. Tur att du finns åsa. 

haha, ja visst är det bra Madde. Jag menar om du glömmer det någon gång kan du gå hit och kolla så ser du vad du har för färg på dem. *fniss*
Audiatur et altera pars
Ja. Kan ju hända att jag glömmer bort färgen på dem. =)

Ja, helt omöjligt är det väl inte. hihi
Audiatur et altera pars

:D :D

#53: Japp, vi är lite tokiga här inne. Älskar att småretas med varandra. Men du vänjer dig nog. hihi
Audiatur et altera pars

Hihi Bara roligt :D hihi *fniss* naaaw, va söt ! ;D Jag vill ha en valp :D hihi

Åhhh exakt en sån som Kiara! En sånn vill jag ha! :D
Naaw vad fina bilder

#57: Hon ska paras nu i veckan vet du. hihi
Gäller att tjata på mamma. hihi
Audiatur et altera pars

åååh neeeeeeeeeeeeeej
jag vill ha :D :D
Men min mamma säger: nej det kommer inte in en iller här ! :(
men jag ska nog övertala henne :D
Trägen vinner i längden. Eller hur är det man säger. (kan ha fel talesätt hehe)

Det talesättet har jag alltid fått höra. Så det kan nog stämma Madde eller så är jag lika vilden som dig. ;-)
Roxanne, vi får lura din mamma att träffa Kiara och en valp eller två. Jag får väl kika in på semestern när jag har vägarna förbi och be om ett glas vatten till djuren. hihi
Audiatur et altera pars

jaaa åsa så gör vi :D
Det skulle vara jätte kul hihihi :D
Då skulle min mamma inte orka mer och så skulle hon säga: oooh okej da :D
haah :Dmen jag vill träffa Kiara Åsa!

Ja, jag kan lova att du skulle smälta. När jag träffade Kiaras mamma trodde jag att det inte gick att träffa en trevligare iller, men sedan fick jag Kiara och insåg att det kunde man faktiskt ;-)
Audiatur et altera pars

naaw
va gullit
Men jag vill ha en valp av Kiara! Sen när jag får! :D

Ska hälsa henne det;-)
Men Kiara är en gammal tös, även om det inte märks på henne, så detta är hennes sista kull. Sedan ska hon gå i pension som avelshona och bara leva och vara pussobjekt här hemma;-)
Audiatur et altera pars

jaa, gör det 
Men jag kommer inte att hinna övertala min mamma. Kan inte du ta mitt nummer och ringa hem till oss hahhaha och säg till min mamma hahahah (skojar)

*Asg* Japp den vore ju fin. Ser samtalet framför mig.
-Hej jag heter Åsa Faxlin och är uppfödare på iller. Nu är det så att jag så hemskt gärna skulle vilja sälja en illervalp till din dotter då jag anser att hon verkligen skulle bli en bra matte.
Men jag har ju åldersgräns och så i och med kontraktet. Du skulle inte kunna tänka dig att köpa en åt henne?
- Klick!!
Audiatur et altera pars

hahahah bra åsa! :D 58355682
ahahahahah *asg* haha
Men jag vill jag känner lite panik nu alltså!
Jag vill ha en från Kiara och ingen annan! Men jag blir stressad nu när det är sista kullen
, Hur lång tid tar det innan valparna föds? :O jag måste prata med mamma nu alltså, men hon lyssnar ju inte :(
Men vi ska på illerutställning om 6 Dagar! här i Sthlm
#71: Det är en bra början i alla fall Roxanne. Börja där och när du väl är där kan du börja din övertalning. När hon ser dem söta illrarna. =)))

Hon ska paras nu veckan som kommer ,sedan ska hon gå och vänta valpar och sedan ska de små liven bli 10 veckor innan jag släpper dem hemmifrån. Så du har lite tid på dig;-)
Tror det blir lättare med mamma när ni har varit på utställningen. Du kanske ska förvarna henne om att det luktar mer iller i en utställningslokal än vad det gör hemma, speciellt om man tänker på att folk kommer till utställningar med brunstiga hanar.
Måste ju visa en Kiara på promenad ju.
Audiatur et altera pars

jaa, ieförsej, hoppas! och hon har ju aldrig sett en iller live heller.. Men jag måste ha en valp från Kiara!

ååååh aa
det tänkte jag på faktiskt att det kankse kommer att luckta :)
Kostar det pangar att gå in där? Vet ni nån som ska dit? åååh Åsa du kan komma med Kiara ;D :P
hihi*
Galet fin bild på Kiara! Och jag håller fast vid henne att jag vill ha en valp av just henne! Men hur mycket kommer dom att kosta? :)

Tyvärr så kommer inte jag ocj Kiara till Stockholm. Jag ska para henne nu i veckan och då blir en tur till stockholm inte alls bra för henne.
Jag tar 2.500:- plus kostnader för vetrinärbesöket. hUr mycket det går lös på skiljer sig en hel del beroende på antalet valpar i kullen. Så i princip dessto fler valpar dessto mindre pengar per person liksom. ;-)
Audiatur et altera pars

okej, vad synd, jo men det förstår jag :)
okej, ååh jag måste hinna övertala henne. tur att det är utställning nästa Lördag :)
och jag måste spara pengar :) :P

Ja, det är inte så lång tid kvar innan det är dags för utställningen, förstår om du är spänd på det. ;-)
Audiatur et altera pars
Åsa: Va kul att det är dags att para Kiara. Snart börjar nedräkningen…

Japp så det blir inte så lång tid mellan töserna ändå;-)
Nu bara måste jag hitta en till bur med plastbotten;-)
Audiatur et altera pars

Meeeeeeeen ooh :(
ja jag är spännd (aldrig rört en iller)
eller jo när jag var väldigt liten när det var en tjej på sollentuna mässan som höll i en albino färgad iller som innan hade blivit misshandlad, (den var blind på ens ögan) :'( så hon hade övertagit den :) så det var ju bra , men fattar fortfarande inte vad människor tänker med :(

Åsa: Kan väl ordnas. PMar dig.

mm :( uusch var den misshandlad på bilden?

#83: haha, du är så gullig Ammi.
#84: Japp det var hon som var misshandlad när hon kom till mig. Nu fick hon ett aldeles för kort liv tyvärr, men vi saknar henne enormt.
Audiatur et altera pars

ooh :( men guuud :(
Åsa :D min mamma säger att jag kankse får en illervalp 
Men det är bara lite saker som hon vill veta!
(hon vill prata med dig)

Söta bilder DG Men är illrar dyra i månade? på ett ungefär hur mycket kostar dom?

Förutom allt som måste inhandlas innan man får hem sin päls och eventuella veterinärvårdskostnader så kostar våra tre oss inte ens 1000:-/månad.
Mat köper vi mycket av varje gång så det räcker ett tag.Har inte köpt foder sedan september så jag vet inte riktigt vad det kan bli i månaden, när allt foder är slut så kan jag räkna ut men det lär väl dröja ca ett halvår eller så =) Sedan använder vi pellets i våra toalådor som man kan köpa 16kg för ca 40:- på granngården (räcker ca 2-2½ månad hos oss).
Tror inte det är något mer än foder och toainnehåll man behöver köpa kontinueligt. Ja, förutom schampoo, godis och så men det är sån liten summa av det hela så. Sen kan ju som sagt höga veterinärvårdskostnader tillkomma om man har otur.

åååh tack elin!
min mamma säger såhär: det beror på hur mycket dom kostar i månaden :D
men vad bra! :D då kankse detta går vägen :D
Veterinärvårdsförsäkringen ska man också ut med, straxt efter man fått hem sin päls. Men det finns möjlighet att välja helår, halvår eller månadsbetalning.

Tack Ammi, glömde den =) Kostar 500:-/år utan att få rabatt för medlemsskap i någon förening.
Det brukar vara maten som kostar mest. Vi har alltid beställt riktigt illerfoder från internet (AMHS) och då blir det billigare om du köper mer än bara en eller två påsar åt gången eftersom du betalar frakt. Även om det blir lite mer pengar att lägga ut på en och samma gång så tjänar man på det i längden =)

aha :P
men är Åsas Kiara en lång hårigiller?´
Tack så mkt för svaren :)

Eftersom jag ändå är i farten så svarar jag istället för Åsa att Kiara inte är en långhårig iller (angora) 

okej tack elin
:D men kan illrar simma?

Roxanne hur kommer det sig att du trodde att Kiara var en långhårsiller? hihi
Hon är i alla fall som elin sa en vanlig korthårig tös. hihi
Audiatur et altera pars
Leka i eller med vatten, brukar några av mina gilla, om dom får hålla på själva. Men bada är inte roligt, man brukar bli lite randig på armarna.

#97 hihi okej :P
#97, vet ej Åsa! :P *fniss*
Min mamma går med på en iller nu! Men då måste Evita (min chinchilla bort) :( men jag ska fråga min pappa om jag får ha henne där :)

haha, det var smart Roxanne att flytta henne till pappa, så har du ju henne kvar ändå. Skojigt att mamma har godkänt en iller i alla fall ;-)
Audiatur et altera pars

Ja, hihi* Men det är fortfarande lite till mamma vill veta! Men det kankse vi kan ta på illerutställningen. :)
Har ni para Kiara? Eller ska ni? :D
Jag berättade att det var hennes SISTA kull, och att Kiara är en mkt vacker iller och grejjer och såg jätte bekymmrad ut med hundögon
haha så det gick :), min mamma säger att hon vill låna hem en iller. Finns det möjlighe till det?

Om du väljer valp från en av mina så har ni rätt att komma tillbaka med den om det inte skulle fungera.
Att låna hem en iller är det inte många som går med på. Man vill ju inte gärna vara utan sina älsklingar liksom. hihi
Jag har ju Nikita visserligen, men riske är att hon kan skrämma din mamma då hon kan vara jäkligt vass.
Så du skylde på att det var Kiaras sista kull. hihi
Skojigt tycker jag. Hon är en snäll tös Kiara, så jag tror inte du ångrar dig. Förra kullen hon hade så bar hon varje valp till lådan när de blev lite större och visade dem vart man skulle bajsa;-)
Lite roligt tycker jag. hihi
Audiatur et altera pars

Hihi, okej :) Mamma undrar hur det kommer att gå med katterna bara :P Men jag säger ju det att det finns många iller ägare som har katter :) Men det gick hon inte på. :( :P

Hmm, kan du inte visa kortet på Gordon med missen då, så har hon bild bevis. hihi
Audiatur et altera pars

Vart finns den bilden? :) aha i ditt album?
Jag ska försöka leta reda på kortet på Gordon och katten.
Jag får gratulera dig Roxanne att du har lyckts övertala din mor i Att skaffa iller.

okej :D
Men tack man tackar :)
:D
nu har jag hittat iller och katt. Hoppas du ser den. =)

vart finns den? :O
jag ser inget! :O
Den finns här i senste inlägg. Heter Mysigt med katt och iller. Roxanne. =)

ååh aa den såg jag hahahahaha fan va sköön bild hahaha :P
den ska jag visa :D (a)
Madde har du msn?
Japp det har jag. =)
Det är ok att adda mig där om du vill Roxanne. 

aa nu har jag gjort det :D
Är det någon som har några söta bilder på sina illrar??? =)

Sömnig som bara en iller kan vara ;-)
Audiatur et altera pars

ännu en lipbild, hihi, det är kasskvalite eftersom jagfotade med mammas filmkamera, men han är söt ändå