Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 235 ggr
Marina
0

Slickas och BITS :O

Musimon har ju alltid vatr så snäll och aldrig bitit hål…nu har han fått dille på att slicka mig på armarna och jag brukar inte låta honom göra det, men häromdan tänkte jag att han får ävl göra det en stund då så han inte blir ledsen. Så han valde ut ett ställe på min underarm och slickade frenetiskt där, tog tag med tassarna i min arm o flyttade på armen och när det gått en stund så BET han tag i min arm o fräste åt mig, fick snabbt tag i nackskinnet på han och slet loss min arm innan han hann bita hål Förvånad Sen skulle vi efter en stund testa om han gjorde likadant på min pojkvän och det gjorde han och där hann han tom bita hål rätt bra. Varför gör han såhär helt pltsligt? han har för övrigt blivit mycket lugnare och är fortfarande gosig och snäll. Är det nån trotsgrej eller vad vill han?Fundersam Det är ju absolutinget som jag inte kan antera för nu får han ju helt enkelt inte slicka mig på armarna när han ligger i knät då, men hade vart kul o höra funderingar till varför han helt plötsligt gör så.

AlbaStiffler
0

Finns en tråd jag skapade förr om just detta beteende, som bla min Stiffler sysslar med. Tror den heter "slick slick biiiiit"… ska söka efter den! Du är iaf inte ensam om en knäpp iller! Gäller mer att vara beredd på bitet när han ändå är så snäll och förvarnar innan… hehehe…

MissFerret
0

Detta beteende kan vara ett par saker:Antingen är han i brunst och du är hans "hona"
MEN som min Stuart tex han älskar att pussas på armarna och fötterna och låter man honom hållas så nipsas han…. Men detta är inte som om han på något sätt är elak…. han kan bara inte behärska sig så mysigt han tycker att det är… därav nafset :)

skrellet
0

precis så beter sig vincent med. får han slicka för länge så biter han tag.

Robinsnel
0

Tuva gör så. Hon slickar o tvättar mig, när hon gör det på andra biter hon också.. Jag tror han närmar sig brunst va? Vet många hanar som gjort så när det blir dags…

Marina
0

Ja han borde börja brunsta snart ,en han luktar inte än. Nu ikväll hade jag vart på toa och då givetvis tvättat händerna och gick förbi honom där han låg i sin bädd…böjde mig ner o skulle klappa o då högg han mig!! Ingen slickvarning här inte! Får väl knipsa honom om han inte passar sig, mouhahaha.

Fruttisen
0

Mina tjejer slicka ofta frenetiskt på armen och sen biter tag, iof inte BITER…men nafsar till. Är väl så gott att dom vill smaka en bit =)

smurfb
0

När en iller putsar sig själv så slickar de först massa, å sen "noppar" pälsen. Ingen som har funderat på att illern försöker göra samma schyssta behandling på sin människovän?

AlbaStiffler
0

#8> Jo jag har tänkt i de banorna många ggr. Men skillnaden är att de kan togbita jättehårt. Inte alls som om de noppar/kliar, utan ett riktgit bett som de inte nödvändigtvis släpper… Det är svårare att tolka. Men jag antar att det är något sådant som ligger i grunden, att de ska noppa en…

Marina
0

#8 jo givetvis men nu är det inte så han gör, så har mina katter gjort ibland och det är ju som att liksom reda ut tovor som de gör på sig själva. Men Musimon biter sig fast. Det tror jag inte alls beror på samma sak, tror inte heller han tvättar för att det är mysigt.

Robinsnel
0

Nej jag tycker det verkar som de har koll även på noppandet.. Tuva slickar mig o noppar, men inget bit. men om det är nån som inte är jag blir det lite bit också. Jag fyade henne när hon bet när hon var liten, även när det var slick innan.

LiindaLarsson
0

Min iller gör oxå så men hon brukar bita mig i ansiktet hon bet mig i läppen så jag har ett långt ätr i underläppen :(

Marina
0

Nu har han börjat bita andra me, får varna folk när de kommer hit att han bits Förvånad Ändå bet han min sambos kusin genom tröjan igår så det började blöda.

Alltså han är 7 månader, han drar arsle efter sig i golvet o lämnar spår överallt men han brunst-luktar inte. Är ganska säker på tat bitandet måste ha med brunst att göra dock. Kan jag kastrera honom eller måste jag vänta tills han börjar lukta? han väger ju ändå 2 kg och har kulorna nere.

Norrskenets
0

Han behöver inte lukta för att va brunstig, men han är 7månader och blivit agressiv. Så om det inte lugnar ner sig så kanske kastration vore en lösning, då varken ni eller han mår så bra av att bete sig så…ni får känna efter hur ni själva vill göra.

UlrikaD
0

Du behöver inte vänta tills han börjar lukta. Har han ändrat beteende och är såpass stor som han är så bör det inte vara några problem att kastrera honom nu.

Telefonkontakt
0

Min lillkille gör så på husse men på mig har det aldrig hänt. Privade nyss och husse bet han flera ggr men jag fick bara slickar. Han älskar mig mer :D

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Marina
0

Nu är Musimon knipsad, gick jättebra och han piggnade till snabbt efter operationen. Nu får vi se om han slutar med sina fasoner då ;)

Marina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan glatt meddela att jag fått tillbaka min gamla vanliga Musimon igen =) han har blivit piggare, dvs han leker igen..innan vikastrerade honom ville han inte leka med mig alls och verkade tycka det mesta var jobbigt, ivlket han löste geno matt sova. Men nu är det mer fart på honom igen och Liten är nog glad åt att ha nån o leka med :)

Marreme
0

Vad skönt att höra. Jag har två envisa killar hemma som ska kastreas nästa vecka och vad dom gör under dagarna e att skita i mig sova och bråka med varandra, tur för mig att dom e syskon då e dom inte så elaka mot varandra..

Marina
0

Får tyvärr ta upp denna tråden igen då det tydligen inte var kastreringen Fundersam Musimon har ju sovit hos oss sen innan jul iom att han brutit benet. På nätterna har han varit vaken, efter att han blev pigg efter operationen, ochkupit upp o sniffat på oss, varpå vi alltid vaknat och flttat på honom. Men nu när vi vaknade så kröp han upp till min sambo, som inte flyttade på honom iom att vi ändå varvakna, och då gick bara bara rätt upp o bet honom i armvecket. Varför????

Marina
0

Vi straffade honom med att låta honom flytta ut till Liten igen (det har gått en månad sen vi var på återbesök sist så det ska gå bra nu). NU hatar nog Musimon oss för brunst-Liten har gjort Musimon till sin privata bitch och släpar honom över hela golvet..han försökte dra in Musimon som en leksak bakom soffan, då tyckte jag det var lite väl och skulle rädda Musimon…jojo..slutade nästan med att Liten och jag hade dragkamp om stackars Musimon som skrek..det var ju inget dåligt grepp han hade, men det är ändå inga märken i Musimons nacke så jag avvaktar lite får vi se. Får nog kastrera Liten snart tror jag.

skrollan
0

usch stackars musimon, tyvärr har ag inte råd att ge heller. Hur gammal är Liten?

Marina
0

Stackars Musimon? det är inte alls stackars Musimon :P Det här handlar ju om att han biter oss.

Liten är 7 månader.

skrollan
0

Jo, det är stackars er mde :) tänkte på att han var emellen dragkampen =P

Marina
0

Hehe jo jag förstår det o jag tycker me synd om honom när Liten hänger sig fast i hans nacke,förstår inte varför han inte försöker ge igen.