Förvånad
Kollade runt på Agrias hemsida angående information om försäkring till iller, och jag måste säga att jag är förvånad över hur billig försäkringen är. 515 kr för ett helt år är inte mycket pengar. Jag trodde en försäkring för iller skulle vara mycket dyrare med tanke på hur aktiva dom är och hur lekfulla dom är. Risken att de skadar sig borde ju inte vara allt för låg.
Jag har precis sparat 10 000:- på Norpans försäkring.
Det är drygt 19 års försäkringspremie + att det räddade Norps liv.
Sara
yup illrar är väldigt olycksbenägna. Jag är tveksam till att agria tjänar så mkt på denna försäkring…

Skönt å höra sara. Sån där "hälsodeklarationen för ditt djur är utan anmärkningar", var/hur får man det? Det verkar vara krav för att få teckna försäkring.
#3 nej det är inte krav alltid.. beror lite på. Ringer man och vill teckna försäkring brukar de inte krångla alls.
Härligt att för en gångs skull höra ifrån någon att dem upplever försäkringen som billig :) för det är dem. Vi gamla rävar vet att den är riktigt billig. Men många nya illerägare klagar över att den verkar så dyr..
När jag anmält via nätet så har det bara varit att fylla i rutor att man försäkrar att djuret är friskt.
Sara

jag kan säga att när jag kollade på försäkring på min första iller så trodde jag det skulle vara mycket dyrare eftersom iller var ett så ovanligt djur.
tyvärr kan man väl inte säga att det är en positiv sak att försäkringen är så billig. Den kostar bara 500 men sen täcker den oxå bara 10.000 kr per år..vilket många fått erfara e långt ifrån tillräckligt.

jo det är ju sant jag skulle vilja se att man själv kan välja ett tak på 10tusen 20tusen eller 30tusen så man själv avgör och väljer paket så att säga

Måste illern opereras är taket islaget, men annars räcker den ju ganska bra. Har slagit i taket med två illrar som behövt opereras och varit sjuka innan/ efter. De andra fyra har aldrig ens behövt åka in.