fixat lite
så, nu har jag fixat iordning lite år pälsarna.
Först ut den färdiga grävlådan, enormt uppskattad!

och så "köttlådan" där köttet serveras i, med förhoppningar om att det iaf minskar antalet gömda köttbitar i lägenheten

eftersom klösträdet inte var sådär enormt uppskattat så blev det lite omgjort, så nu har pälsarna ett rörträd, mycket roligare tydligen

Snyggt =) kanske får fixa något i grävstuket till Maja iallafall som gräver upp mina blommor som tyvärr inte existerar längre :P
www.blueberryhedgehogs.com

fiffigt :) vad har du sågspån eller ??
#4 nope långkornigt, parboiled ris! ca 6-7 kg
#5 hade också en grävlåda med ris i. Men jag gjorde bara ett ganska så tight hål i locket o då fick de inte med alls mycket ris när de gick i och ur. Problemet var sedan när Skiten kom in i bilden o använde den som säng… Han luktade inte gott då kan jag säga- Ris. och grävlådan bara stank iller! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

fota riset?? äter man sånt ris??
#7 det är "vanligt" långkorning ris från mataffären. okokt såklart

äter inte illern det?? det är väll inte farligt om dom får det i halsen ??
#9 nej, det är just därför att det ska vara långkornigt, parboiled ris. Ni tror väl inte att gör något utan att kolla upp om det är farligt innan? ;)
Den här typen av ris sväller inte i magen, och illrar skall inte ens vara intresserade av att äta det. Och skulle de få i sig några korn är det ingen fara, utan det bajsas ut istället. men det finns typer av ris som kan vara farligt för dme i.om att de kan svälla. tex. grötris.
Häftigt, alltid lika kul med egengjorda saker! :)

måstre ju fråga för att få veta:)

Snyggt som fasen, Sara. Imponerad :P

Oho, vilket bra juklappstios till ulltussarna!
#2 Det är ju bara för grymt! Smart idé! =D

Va fiffiga saker=D
Vilken fantasi du har sara :) helt farsinerad :) Men vad har du för rör vid ställningen och lådan då? :) nyfiken som en strut.
#17 röret vid klösträdet är en marshall motor väg. Till lådan e det nått dräneringsrör i vinkel, samt ett sånt torkskåps rör elelr nåt

Är grävlådan lika uppskattad fortfarande Sarae? :)
oooh ja! visserligen har de inte sett den på 10 dagar, men det var i princip de första alla gjorde när de kom hem! så nog e den uppskattad ;)

hehe, kul!

funkar "köttlådan" ?

#0 # 22
Jag vill också veta om köttlådan fungerar! Har en lillfis som Alltid springer iväg med köttet nämlingen…
jo den funkar relativt bra…men den e lite för liten för att 2 illrar ska få plats…så om tex ludde e där inne å äter så skuttar molle glatt iväg med det kött han har fått tag på. så en var hade inte vart fel ;)
fast i söndags kom jag på molle med att hämta kött i skålen (som då inte stod i lådan) och hoppa in i den för att äta

oki då är det kanske värt att testa.. ozzy gömmer kyckling under både badkaret och mattan men även i skurhinken…plus att jag tycker lite synd om våra gäster som måste tömma skorna på kycklingben när dom ska hem… fast favvo stället är nog in i mellan martins instruktions papper som förtillfället är fläckiga och fina nu…suck

hur stor är den där lek lådan??

Kolla in på ikeas sida, förvaring. där finns alla olika storlekar som finns, detta är den största. Samma som jag har i min tråd om min nya bajslåda…. från fredags tror jag… hmmm.
alltså den där förvaringslådan var ju en skitbra grej, den röda. Man kan ju göra hål i den och fylla med filtar så kan de ha som sovplats istället :D

#27 vad hette din tråd sa du ?

*vänta*
det finns en ännu större låda en denna..men jag skulle aldrig få plats med den största storleken tyväär :(

Tror du jag får plats med den storsta??.. vad är det för rör du har i den då?
#33 ett rör jag köpte på hornbach…typ nån form av dräneringsrör, som är böjt, så att inte riset ska åka ut

Men det vita illermotorvägen röret då?

Vad häftiga saker du har, ännu häftigare är de om du dessutom gör dem själv ;)
#36 tack ;)

Faxat en rislåda idag… mycket uppskattat. Bra idé!