REK???
När någon säger att dom skickar paket eller brev med posten som REK vad är det?
lite dum fråga kanske men jag brukar varken skicka eller ta emot så mycket från posten
med rek menas rekommenderat brev. man går alltås till posten å så "registrerar" dem brevet, de skriver in motagar adress samt adressen på den som skickat. Man får då ett kolli ID så att man kan spåra paketet via nätet. det är ett säkrare sätt stt skicka..och jag har för mig att i det fallet så tar posten även ansvar om paketet skulle försvinna. Gå in på www.posten.se å se vad du hittar

okej då ska jag göra de men vad kostar det mer då tro=/

Rek har man på brev, paket har redan kollinr och är redan försäkrade. Rek kostar 37kr om jag minns rätt… annars finns ju faktiskt www.posten.se som sarae säger.

Kostar även lite extra i porto att skicka REK. Dessutom måste man väl som mottagare legitimera sig på uthämtningsstället för att få ut paketet.

#4, det kostar inte extra porto. Du betalar porto som vanligt och köper REK som tilläggstjänst.

#5> Potäjto potaaato… ?! fel ordval kanske men kostnaden blir ändå större. :)

#6, ptja :) .. det är väl iofs sant.. jag är nog för insyltad (jobbar på posten) för att kunna hålla mig ifrån att peta i detaljer.
sist jag skickade Rek kostade det 50 kronor extra för att Reka

man fick rek inräknat i portot när det gick som paket=)

Potatis med sylt? *dreggel*
:-S

haha skickade iväg två hipphop byxor och jag trodde aldrig att dom skulle väga över 2kg
Rek säger man kostar 50kr. Då får motagaren gå till posten och lösa ut de.

#12 jo man får lägga till 50kr för rek, men om posten tappar bort paketet ersätter dom det upp till värdet av 5tusen kr och då är det ju värt att lägga till 50kr om man skickar något värdefullt
#13 men bara om du kan bevisa att det du skickade var värt den summan du kräver posten av.

#14 jo det är ju sant men nu var det ju den som köpte byxorna av mig som ville ha rek för att kunna hålla koll genom internet vart det var så inte mitt bekymmer då han stod för frakten
som jag fattade när man ska skicka rek så kostar reket 50kr.. jag har fått rekbrev o aldirg behövt betala mer än de..

ja när man lägger till rek på brev kostar det 50kr extra