Xander har feber.
Hmm undrar om mina illrar har någon sorts influensa för xander har nu fått feber och jag måste nog vara vaken i natt för att ha lite koll på honom så att han inte blir lika dålig som criss blev. (han är pigg och allert bara det att han har feber)
Men jag håller tummarna att allt blir bra annars blir det vetrinären direkt eller om hans feber stiger så klart.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Håller tummarna för dig vännen. Men om han är alert annars så verkar det lungt. Håll bara koll på grabben du. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja han är väldigt pigg vilket jag inte förstår med så pass hög feber. Men jag gör allt för att han ska få i sig vätska och ha det svalt.
Vad kan man göra för att hålla febern nere????

Se till att få i honom vätska, mycket vätska och hjälp till med lite svala handdukar. Testa och lägg in lite sov saker i frysen en stund. Så kan han få ligga i det sedan. Alltså inte i frysen utan i sakerna du tagit ut ur frysen. ;-)
Audiatur et altera pars
Ok så xander ska inte ner i frysen. hahaha. =) Bra du sa det. =) hmmm kanske skulle lägga ner sovposen i frysen en liten stund.

Ja gör det Madde, det hjälper faktiskt.
Audiatur et altera pars
Nu har jag lagt in xanders sovpose i frysen så får försöka komma ihåg och hämta ut den sen bara så han har något att ligga i.

Jag tror inte det är så allvarligt med själva febern utan att se till att han inte blir uttorkad till följd av febern.
I natt så fick jag i alla fall xander till och äta det kändes bra. För det var ju mycket det som gjorde criss så dålig. Men jag ska försöka kolla hur han mår nu innan jag åker och jobbar.

Här håller vi både tummar och tassar för att Xander blir frisk så fort som möjligt.
Usch då vilken otur du har med dina små just nu.. Hoppas att Xander snart mår bättre och att febern släpper!! Jag och ted håller alla tummar, tår och tassar för att grabben ska få fira en feberfri midsommar :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Håller tummar tassar och tår att han blir frisk snart!!

Hoppas att allt är bra med honom nu. Skönt i alla fall för dig att de inte är ensamma hemma medans du jobbar. De har ju husse hemma som kan passa på dem.
Audiatur et altera pars
Xander verkar vara betydligt bättre idag. Men jag kommer hålla stenkoll på dem de närmaste dagarna. Ja det är tur att chrille var hemma. Fick sova lite i natt i alla fall. Men jag sov på soffan för att kunna gå upp och kolla till xander under natten.

Skönt att höra att han är bättre. Lilla gubben. ;-)
Audiatur et altera pars
Hoppas bara det håller i sig. =) Men vi får tänka positivt. =)))

Ja men det är klart det håller i sig. En liten flunsa har ingen dött av när de har en omtänksam matte och husse som pysslar om dem ;-)
Audiatur et altera pars