Dålig stil
Jag fick ett samtal om en upphittad iller, men killen orkade inte ta den till mig så han tänkte släppa ut den istället. Så jag fick ge honom 200 kr för att få hit den. Pengar som jag inte hade råd att lägga ut, men tänkte att jag får väl tillbaka dem när jag hittar ägaren. Hon kommer och hämtar illern samma kväll, och har då "glömt" plånboken. Men tar mitt kontonummer och ska sätta in pengarna samma kväll. En vecka går och inga pengar, försöker ringa, hon svarar inte. Får ett sms om att hon glömt bort mina pengar, och hon får kontonummret igen. Men fortfarande inga pengar efter ännu en vecka. Vilket gjorde att jag inte hade råd att betala en räkning som kom mitt i månaden och jag har inte kunnat äta ordentligt. Och nu svarar hon inte i telefon överhuvudtaget.
Hon är uppfödare till min Kentucky, borde hållt Tjockis som pant. Borde inte förväntat mig att hon skulle ge mig mina pengar. Fick aldrig kontraktet på Kentucky, hon har varit omöjlig att få tag på. Och i sommras dog Kentuckys pappa. och jag fick reda på det för typ en månad sen. Inte av henne, utan av en annan. Pappan dog av lymfom, som drabbar illrar i åldern Kentucky är i nu, då vill man kanske få veta sånt så man kan hålla uppsikt. Hade inte blivit arg om jag fått reda på det på en gång. Men att det gått ett halvår och hon inte vågat säga nått?
Dålig stil tycker jag.

usch usch usch Vad dålig, borde inte få vara uppfödare
Vad arg man blir !!!
//Denise
och 200 kr är inget mot vad det hade kunnat kosta om han blivit skadad ute, eller inte hade blivit hittad alls :( Men för mig var det mycket pengar då Martin hade -80 kr och jag hade typ 400 spänn.

Ja det är dålig stil. Jag är dock ändå lite tveksam till att man pekar ut enskilda individer i det här forumet. Vi som är här kan ju aldrig veta om det ligger annat bakom som gör att man vill tala illa om personen.
Brukar inte upphittade illrar vara minkar? Känns som det i åtminstone ett par fall varit minkar som hittats.

Grymt dålig stil.. Får jag mitt lcsnån beviljat så kan du få 200 av mig istället. Får reda på det om 2 veckor.. MEn det kanske är för lång tid,,,
nu har jag ju fått min lön. Och jag ljuger ju inte utan bara berättar fakta. Och jag kan ju inte ta det med henne eftersom hon vägrar svara. Och jag är inte ensam om att vara besviken.
och eftersom hon är medlem på forumet så har hon möjlighet att förklara sig, varför hon inte gett mig mina pengar.

surt!

men få fan vad lågt säger jag bara, det skulle jag iaf kalla en oseriös uppfödare helt ärligt. att int eens kunna betala 200kr när ens iller sprungit bort och den som tagit hand om den lagt ut det.
ja är ju inte så att jag begär hittelön liksom, det är mina pengar.
Som jag kan köpa mat eller kattsand åt mina egna illrar med.

#9 nej hade inte du behövt lägga ut pengar hade du ju inte behövt begära dom heller. man kan ju säga att du valde att betala honom 200kr för annars kanske illern aldrig hittat hem eller överlevt över huvudtaget.
Jag håller med helt och hållet!

så alltså kan man se att hon hellre sket i sin iller om den kom hem igen eller dött än att betala ynka 200kr. det är sjukt skulle lätt betala en hittelön jag till den som hittade min iller. och absolute en sådan grejj, du va ju snäll att fixa så att illern kom hem för dessa 200kr

Vad trött man kan bli på folk! 
Som sagt, borde hållt illern som pant. Blir så trött på folk, och jag är ju så jäkla godtrogen :(
Men nu vet man vem man inte ska stlla upp för.
Är väl karma när lägenheten blir översvämmad av avloppsvatten :P
Fy! Hade hon inte haft pengarna hade hon kunnat säga det direkt istället.
Sara
Mm precis, men tror inte at det är problemet. Tror bara hon vill lägga pengarna på annat.

Hon har inte tillgång till internet… de ggr hon är här har hon lånat av någon. Håller med om att de är illa och att hon gjort många/typ allt saker som är riktigt illa, men bör inte hängas ut här ändå tycker jag.

Herregud! Det känns skumt.

Allt det här är jättedålig stil. Men ett mynt har alltid två sidor. Och här hör vi bara den ena. Jag tycker inte om att forumet används för att svärta ner någon. Och då detta blivit en envägs konversation så väljer jag att låsa tråden.
Beklagar det dåliga bemötande du fick Velsan och det är dålig stil, det håller jag med om.
Men försök att ta detta privat.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars