Tillökning tack!
Hej alla!
Jag funderar på tillökning i familjen, och då en hona. Tänkte höra med er om det brukar fungera bra med två hanar (kastrerade) och en hona, Så det inte blir slagsmål osv? Vad är era erfarenheter?
det är så oerhört individuellt så det går inte att säga. Är illrarma dessutom kastrerade så spelar det ingen roll vilka kön man blandar, snarare vilka ersonligheter man för ihop. Har själv haft 2 hanar å en hona, och senare 4 hanar å en hona å dt har funkat bra, men som sagt det har inte att göra med vilket kön det är på illrarna, Men att det blir slagsmål i början bör du nog räkna med, de flesta illrar måste göra upp rang i början.

Ja, jag har haft mina killar tillsammans i sex månader nu, och de kan fortfarande bråka lite ibland. Inte alls som i början, men det är ändå lite småkiv.
Men vad bra att det kan funka med en tjej. Känns som att jag behöver lite mer systraskap här med en pojkvän och två illerkillar :P

Kul med tillökning. Håller dock helt med Sarae att det är helt individbestämt. Kanske kan man dock tro att honorna kan bli lite skrämda av att killarna är större och starkare. Men många honor väger upp det med ett kaxigare lynne och spöar killarna hur lätt som helst ändå. Min Alba blev dock asförbannad/rädd för Stiffler (dubbelt så stor) när han försökte sova bredvid henne. Han var så klantig att han trampade på henne, och med sin dubbla vikt så var han lite för tung/klumpig varför hon blev skraj… Men så behöver det ju å andra sidan inte vara…
Jag har två hanar o en prinsessa. Så är det… tuva är prinsessa och stormtrivs med killarna för sig själv. Hon brukar inte va så förtjust i andra honor här hemma. Men det är ju så individuellt…

#3 Haha, men vad jobbigt att vara för stor! Men så sött! Gulligt att han försökte sova brevid ^^