Hur visar man?
Tänkte börja med att skriva att jag har haft en härlig lekstund med Cinkajou nyss, han ser så rolig ut när han hoppar runt och låter, haha!
Men jag tänkte kolla, hur visar man att man inte vill leka längre?
Så tänkte jag även passa på att säga att lilla Cinkajou har vart så duktig och skitit 2 gånger i lådan, och 2 missar… hehe. Dessutom är han fast bestämd vid att den nedersta lådan på mitt skrivbord är en toa-låda… Hmm… Men okej, den är tom, så jag har lagt lite kattsand i den med, och den använder han som toa, haha!
bästa sättet är att ignorera. Res på dig och gå därifrån. Eller så kan man försöka få dem att lugna ner sig genom att hålla dem å klappa lugnt…funkar dock inte på alla lekfulla illrar ;)

Man kan ge dem något att underhålla sig själv med. En boll eller en leksak… sen kan man gott ignorera den… :) Men vem kan motstå en busig iller? :-)
En bra leksak som man kan leka med illern samtidigit som man gör något annat (tex glor på TVn) är att knyta fast ett långt snöre i en boll/leksak. Sen kan du kasta iväg denna från din bekväma plats, och illern kan jaga den/ha dragkamp. Och du slipper krypa in under soffan hela tiden för att plocka fram leksakerna som de har en tendens att envisas med att gömma så att man aldrig hittar dem igen… *fniss* Bara fiska fram dem med snöret! :)
#1,2 Hihi, tack för svaren! Ja det är lite svårt att sluta leka med Cinkajou, när han hoppar runt och leker. Men han är inte den smidigaste har jag märkt
, han ska absolut leka i min säng, och han blir så glad och hoppar runt så han ramlar ner hela tiden
, men så kommer han snabbt upp igen! Haha! Jag har märkt att Cinkajou är väldigt lekfull, jag undrar lite hur mycket energi en så liten sötnos kan ha! 

#3 Just nu undrar du hur mycket energi han har. lovar att det kommer komma studer där du undrar var all energi tog vägen, typ när du känner för en kärleksfull lekstund men han bara ligger o sover och gör det följande 24 timmarna:P
"Chaos is a friend of mine."

haha, så sant så sant. Passa på att njuta av energin… den avtar även med åldern! :)