Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 391 ggr
chei
0

super brunstig.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa! har en fråga! Varför i hela friden vill våran okastrerade hane sätta på våra andra kastrerade hane? beror det på att han inte luktar hane länger? eller? och han säger ju inte ifrån heller, bara ligger där och gnäller! :( det började helt plötsligt igår kväll. går inte längre att ha dem tillsammans för gammlingen får inte vara i fred, han springer på han på en gång och biter sig fast i nacken och vill ha lite skoj… men det värsta är att dom verkar bli riktigt deppiga av att vara ifrån varandra, så blir ju inte bra hur vi än gör! (Han ska kastreras, men har bara en kula, så vi har avvaktat lite.)

bild på Gere från dagens promenad:)

sarae
0

de flesta hanar i brunst går på andra illrar…oftast brukar de faktikst välja en hane istället för tex en kastrerad hona….samma sak syns tydligt hos de flesta djurarter…hanarna väljer oftast andra hanar för att roa sig lite.

chei
0

hm.. men kan man ha dom ihop eller bör jag ha dom särade tills Lillen är kasrerad? ser inge kul ut då gere inte gör något motstånd utan bara ligger och gnäller… =/

sarae
0

#2 det beror på hur allvarligt det är och hur mycket den andra illern verkar lida av det

Sara
0

Underbar bild!

De flesta brunstig hanar försöker sätta på allt och alla. Glad

Sara

chei
0

ja, får hålla isär dom så länge! bara lite synd att dom verkar bli så deppiga utan varandra! Får ringa vet. imorgn och fixa tid! tack för svaren:)

Sara
0

Men det är inte nödvändigt att hålla dem särade om inte den kastrerade hanen mår dåligt av det.

Min hane satte på de andra lite då och då och de hade lite sårskorpor i nacken men de skulle ändå prompt tillbaka till honom när jag särade på dem.

Sara

chei
0

#6 okej! ja, dom får vara ilag under uppsikt och nu tog faktiskt Gere och "sa" i från!:P så är nog bara jag som nojjar lite!

AlbaStiffler
0

Man tager det man haver… :-P