benmjöl?
Fick "Iller Nytt" igår där är det en artikel om Barf, super bra, med lite information. Men var kan man få tag i benmjöl?

åhh super bra fråga jag undrar detsamma och hur ger man dom det?

Vanlig djuraffär… på pillerhyllan. finns för hundar tex… och det borde väl funka precis lika bra som för illrar. Finns både som mjöl och som tabletter.
Tyvärr smakar benmjöl peck tycker mina illrar och även jag kan hålla med om att benmjöl luktar illa. Min köttätande Alba vägrade äta köttet om jag strött över ens en nypa benmjöl. *hmmmp* Men det kan absolut vara bra att testa, kanske gillar vissa det (eller bryr sig inte). Är ju en fördel att ge dem benmjöl om an ger dem mycket barf. :)
jag kör med standardts benmjöl..som finns i välsorterade djuraffärer. jag brukar tillsätta det till maten åt de illrar som får kött, beronede på hur mycket ben de har i maten just den dan. man får laborera lite mer hur mkt man kan ge dem. För mycket gör att de blir stenhårda i magen. så bäst är att börja med en liten liten nypa, så magenvänjer sig,ch sen efter någon/några veckor ökar man lite…samtidigt som man håller kolla på avföringen. Så fort de bajsa putte kulor vet man att de fått för mycket ;)

#3 kan man inte strö detta med fodret då?
och jag ska kolla om detta finns på arken då jag tycker dom har skitdåligt med saker i sundsvall där=(
#4 rätt onödigt att ge det ihop med fodret. Nemjöl är et ttillskott som behövs när man ger kött…om man inte enbart ger hele bytesdjur. Ger man torrfoder får de i sig det endå, så det blir lite kaka på kaka

#5 okej för Miilo äter kött om det inte är för stora bitar. medans thyra äter en massa ben. så man vill ju att han får i sig lite bättre.
Albastiffler:
Mine spiser heller ikke sitt kjøtt med benmel på,men jeg blander kjøtt og benmel med litt olje og da går alt ned på høykant.Kansje du kan prøve det:-)

#7> Har provat det… :) Det var dessutom min förra iller som åt kött. Mina nuvarande vägrar ens smaka kött. Ser ut som 7 svåra år om jag försäöker ge dem kött.