Sol ute,regn inne
*Asg* Måste få dela med mig lite av en berättelse åt er. Denna inträffade, hmm, nyss. hihi
Satt i godanro nere i källaren och pratar med er här inne. Då plötsligt märker jag att det börjar regna. Och? Vad gör väl lite regn efter alla dessa varma dagar? Absolut ingenting. Det behöver gräsmattan.
Fast här var problemet att solen gassade fortfarande ute. ;-)
Det regnade i källaren. hihi
dripp dropp, dripp dropp, dripp dropp. snabbare och snabbare hör jag hur det börjar droppa. Börjar kolla mig omkring och ser att det droppar snabbt och mycket. Gaahh, panik. Snabbt började jag försöka rädda undan alla sällskapsspel som låg på garderoben och papper ur soffa.
Undan med soffan så att vattnet kan rinna direkt ner på golvet. Ser att tapeten börjar lossna och att väggen och panelen numera är blöta, jätteblöta.
Hör ett skrik uppifrån, det läcker på övervåningen. Rusar upp, med illerpärmen i ena handen och andan i den andra. ;-)
Jodå Andreas hade glömt stänga av kranen när han fyllde på nytt skurvatten. ;-)
Hela badrummet är fullt med vatten. Ut med allt och började med att stänga av kranen. Gaahhh, varmt, det bränner om fötterna. Självklart var det bara varmvattenet han glömt. hihi
Torkar snabbt upp medans barnen får springa iväg med allal saker ur badrummet som vid det här laget simmar omkring.
Sedan ner igen. För att rädda vad som räddas kan nere.
Ser ut som om det klarade sig relativt bra. Har öppnat alla dörrar så nu får vi korsdrag genom hela huset.
Hur stor bestående skada vi får av detta vet vi inte riktigt än, men hoppas det går bra. :-)
Jaja, det hade kunnat vara värre. hihi
Enda sak som blev förstörd som jag är deppad över är min illerpärm med alla illrarnas papper. Just nu sitter mycket av de ihop med varandra och jag låter det torka. En del klarade sig i alla fall eftersom jag har allt i plastmappar. Men de mapparna med mycket grejer i blev ju förstörda. :-(
Händelserik dag det här. hihi
Så nu måste resten bara bli bättre. hihi
Kram på er
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Oj jösses vilken dag!! Din stackare sånt här som man nästan bara tror händer på film ju!! Hoppas att de inte blir några bestående skador utan att allt torkar snällt i korsdraget!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

haha, fast nu i efterhand kan man skratta åt det. ;-)
Lite små skojigt att det ska ta så lång tid innan man reagerar över att det regnade inomhus. ;-)
Audiatur et altera pars
Haha ja de e ju bra när man kan skratta i efterhand.. :) Iller.ifokus borde nästan stämplas med varningsskylt efter detta "Iller.ifokus kan orsaka sånt engagemang att du glömmer omvärlden för ett tag" ;)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

haha, ja den var bra TottsiGirl. Vi kanske skulle ha en sådan som första sida. Varning, detta är en så starkt beroendeframkallande sida att du till och med glömmer omvärlden efter ett tag.
Och som sida två:
Du kommer nu att komma till iller.ifokus. Vågar du verkligen fortsätta? Mohaha
Audiatur et altera pars

Hoppas huset mår bra och att inte fukt trängt allt för långt in. Du är så j*a bra på att berätta Åsa så jag kan inte låta bli att skratta fast det som hände egentligen inte var ett dugg roligt =)
Hoppas verkligen att allt löser sig så att det inte kommer mögel och sånt i skrymslen och vrår. Det är jobbigt.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tackar Elin! Jag gör mitt bästa för att bjussa er andra på ett gott skratt, så att jag lyckades känns bra. ;-)
Audiatur et altera pars
Stackars dig Åsa, sånt vill vi helst slippa, så jag har alla mina illerpapper på ovanvåningen, och alla är i plastfickor för säkerhetsskull. För jag skulle få nippran om dom förstördes, där i dom pärmarna finns allt om var och en av dom. Hoppas att det mesta går att rädda, håller tummar och tassar för er.